شناسهٔ خبر: 49167042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه المیادین

تجمع اعتراضی فلسطینیان مقابل کاخ سفید

شماری از سازمان‌های حامی حقوق فلسطینیان در آمریکا، تجمعی اعتراض آمیز علیه سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‏ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شماری از سازمان‌های حامی حقوق فلسطینیان در آمریکا، تجمعی اعتراض آمیز علیه سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برگزار کردند. شمار زیادی از فعالان با تجمع مقابل کاخ سفید واشنگتن، به سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر به آمریکا اعتراض کردند. گروهی از سازمان‌های آمریکایی از جمله سازمان آمریکایی‌های حامی عدالت برای فلسطین و پویش آمریکایی حامی حقوق فلسطینیان در برگزاری این تجمع اعتراض آمیز شرکت داشتند. فعالان اعلام کردند این سفر نه برای صلح بلکه برای ادامه توسعه طلبی‌های اسرائیل به زیان فلسطین و ملت آن است.

قرار بود نشست جو بایدن و نفتالی بنت امشب در کاخ سفید برگزار شود، اما به علت حوادث و انفجار‌های امروز در اطراف فرودگاه کابل‏، برگزاری آن به زمان نامعلوم دیگری موکول شد. در تجمع اعتراضی فلسطینی‌ها در پارک لافایت دست کم ۱۰۰ نفر حضور داشتند و شعار‌هایی مانند (فلسطین باید آزاد شود) سر دادند و در ادامه یهودیان ارتدوکس از این تجمع اعتراضی حمایت کردند. معترضان فلسطینی در ادامه از پارک لافایت به مقابل هتل محل اقامت نفتالی بنت رفتند و شعار‌های اعتراضی خود را مقابل هتل سر دادند. این در حالی است که دفتر نخست وزیری اسرائیل ساعاتی پیش اعلام کرد در پی وقوع انفجار در خارج از فرودگاه کابل، نشست نفتالی بنت و بایدن به زمان نامشخص دیگری موکول شد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای گفته است: این دیدار در راستای تقویت روابط دوجانبه و تاکیدی بر تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا به موضوع امنیت اسرائیل است.

<div id="video-display-embed-code_6902739"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3204012/6902739?width=350&height=250"></script></div>

 

نظر شما