شناسهٔ خبر: 49161630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رقابت تیم ناجا در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه

تیم جهت‌یابی ناجا برای کسب سکوی برتر مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه رقابتی سخت با حریفان پیش‌رو دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیدعلی دارابی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه موسوم به «آرمی۲۰۲۱» که از چند روز پیش با حضور ۲۸۰ تیم از ۴۳ کشور آغاز شده است، تیم‌های ایرانی حاضر در این رقابت‌ها، برای کسب سکو‌های برتر تلاش می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_6901404"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3203727/6901404?width=350&height=250"></script></div>

سرهنگ اکبریان فرمانده تیم جهت یابی ناجا
ژنرال کنستانتین موروزف مدیر برگزاری مسابقات بین المللی نظامی روسیه

علاوه بر روسیه که میزبان اصلی مسابقات بشمار می‌رود، ۱۱ کشور دیگر، از جمله ایران، میزبانی برخی رشته‌های مسابقات را برعهده دارند.


جمهوری اسلامی ایران با میزبانی از سه رشته و اعزام ۱۰ تیم به مسابقات در روسیه، بلاروس و قزاقستان، همچون دوره‌های گذشته حضوری پر قدرت از خود به نمایش گذاشته است.


تیم جهت‌یابی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یکی از ۱۰ تیم ایرانی حاضر در مسابقات است که برای نخستین بار در رشته جدید «جهت یابی» به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی اعزام شده است.


علاوه بر روسیه میزبان، کشور‌های ویتنام، لائوس، چین، بلاروس و ارمنستان در پاتریوت پارک نظامی مسکو برای کسب سکو‌های برتر با تیم جهت یابی ناجا رقابت می‌کنند.


مسابقات جهت یابی در سه آیتم آزیموت یا مسیریابی، توپوگرافی یا نقشه برداری و «تیراندازی عملیاتی» برگزار خواهد شد.
سرهنگ اکبریان فرمانده تیم جهت یابی ناجا در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به آمادگی کامل تیم برای کسب برتر مسابقات گفت: اعضای تیم جهت یابی ناجا پس از ۸ ماه اردوی آماده‌سازی و تمرینات سخت وارد مسابقات شده‌اند.


وی افزود: روسیه و ۶ کشور دیگر در این رشته با ایران رقابت می‌کنند، اما اعضای تیم ناجا مصمم به کسب سکوی برتر این دوره از مسابقات هستند.

نظر شما