شناسهٔ خبر: 49159098 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مطالعه گروه دارویی «برکت» برای ساخت واکسن کرونای «افراد زیر 18 سال»

مدیر عامل گروه دارویی برکت از تلاش برای ساخت واکسن MRNA خبر داد و گفت:‌مطالعه برای ساخت واکسن کرونای سنین 12 تا 18 سال انجام شده است.

صاحب‌خبر -

اکبر برندگی، مدیر عامل گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا برای تولید واکسن کرونا از نوع MRNA  برنامه‌ای دارید؟»،گفت: از ابتدا 6 پلتفروم تولید واکسن را شروع کردیم و گفتیم هر کدام زودتر به نتیجه رسید، همان را تولید خواهیم کرد و بقیه را نیز آرام آرام ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد:‌بحث MRNA که واکسن است مطرح بوده و اینکه چرا روی آن کار نشده؛ما روی آن کار کردیم و به مرحله انتهای حیوانی رساندیم و تمام شده و منتظر هستیم به مرحله انسانی برسد.

مدیر عامل گروه دارویی برکت افزود: البته این خط مختص تولید واکسن کرونا نیست، بلکه MRNA خطی است که در آن واکسن ضد سرطان و واکسن‌های دیگر تولید خواهد شد؛ما این خط را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت دیده‌ایم.

برندگی درباره «راه اندازی خط سوم تولید واکسن کووبرکت»، ابراز داشت:دستگاه‌های آن رسیده و بیش از 50 درصد آن نصب شده است.

وی درباره «برنامه تولید واکسن برای سنین پایین تر»،تصریح کرد: بله؛ البته واکسن همان است و فرقی ندارد، بلکه در این خصوص مطالعه می‌شود. ما واکسن را ابتدا برای سنین 18 تا 50 سال  طرحی کردیم و همزمان با آن مطالعه برای سنین 50 تا75 سال را نیز انجام دادیم و جواب مثبت بود.

مدیرعامل گروه دارویی برکت بیان داشت:هنوز فرصت هنوز نکردیم برای سنین 12 تا 18 سال تست کنیم؛ البته مطالعه مربوط به آن طراحی شده و پروپوزال آن نوشته شده است.ان‌شاءالله این را هم انجام خواهیم داد و تا بتوانیم برای این گروه سنی نیز تهیه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما