شناسهٔ خبر: 49151467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در حاشیه بازدید عین اللهی از بخش‌های مختلف بیمارستان رسول اکرم مطرح شد؛

ضرورت همکاری بین بخشی دستگاه‌های مختلف برای تسریع واکسیناسیون

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم با همکاری های بین بخشی و همدلی مردم بتوانیم از بحران کرونا عبور کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین گام، برای مقابله با بیماری کرونا، تسریع در روند واکسیناسیون است، باید توجه داشت که واکسیناسیون جلوی مرگ و میر و شدت بیماری را می‌گیرد.

او ادامه داد: برای مبارزه با بیماری کرونا باید یک همکاری بین بخشی بین دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف ایجاد شود و برای مقابله با این اپیدمی باید به این موضوع به چشم یک بحران نگاه کنیم.

عین الهی گفت: امروزه با بک وضعیت استثنائی و بحران جدی مواجه هستیم و نیاز به همراهی و همدلی مردم داریم تا بتوانیم بر این پدیده فائق بیاییم و ما نیز همه تلاشمان را می کنیم تا مردم دو دز واکسن را دریافت کنند و پس از دریافت دز دوم در جمعیت هدف یک ایمنی را در جامعه ایجاد کنیم . امیدواریم تا دهه فجر بیماری را کنترل کنیم. پس از انجام واکسن در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها شاید مردم مجددا مبتلا شوند، اما واکسیناسیون جلوی مرگ و میر‌های ما را می‌گیرد.

او بیان کرد: بحث‌های قرنطینه و لاک داون هوشمند نیز باید انجام شود و در آینده گرفتن بلیط هواپیما یا هتل صرفا با کارت واکسن انجام خواهد شد. برنامه دیگر این است که ستاد ملی کرونا را قوی‌تر از گذشته کنیم. 

عین الهی گفت: ارتش، سپاه، بسیج و هلال احمر همگی کمک می کنند تا واکسیناسیون با سرعت انجام شود. کادر پزشکی نیز از زمان شیوع بیماری کرونا خدمات درخشانی را انجام داده اند و حتی یک روز هم تعطیل نبوده اند.

در ادامه نیز عین الهی از سایت مرکز کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی بازدید کرد. 

 سایت مرکز کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی

انتهای پیام / 

نظر شما