شناسهٔ خبر: 49144333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید برخورد با نانوایان متخلف و گران‌فروش استان تهران

تهران-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر واحدهای نانوایی در موضوع قیمت و بهداشت، از اجرای طرح ضربتی برخورد با متخلفان و گران‌فروشان در سطح نانوایی‌های این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران «حشمت اله عسگری» روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای آرد و نان استان اظهار داشت: جهت تقویت نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها ۵۰ درصد سهمیه نانوایی های فاقد پروانه در مرحله اول قطع و در صورت اصلاح نکردن عملکردها، ظرف مدت یک ماه تمام سهمیه آنها توسط دستگاه‌های ذیربط و نظارتی قطع می شود.

وی استقرا شیوه جدید حمل آرد به صورت بونکری در سطح نانوایی های استان تهران را از جمله اقدامات جدید و موثر برای حمل آرد دانست و از نانوایی‌ها خواست همکاری لازم را با ایجاد بسترهای لازم در این زمینه به عمل آورند.

عسگری با اشاره به ضرورت بازسازی کارخانجات آرد استان اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای اخیر از تعدادی از کارخانجات استان یکی از اهداف مد نظر در حوزه آرد و نان را بازسازی و نوسازی این کارخانجات اعلام و تاکید کرد که این موضوع به صورت جدی در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی تطبیق سهمیه کارخانجات آرد استان را با درجه نوسازی آنها از جمله اقدامات اساسی برای حل این موضوع دانست و افزود: مقرر شد طی فرصت زمانی پنج ساله این واحدها برای به بازسازی و نوسازی اقدام کنند و در صورت اقدام نکردن به ازای هر سال ۲۰ درصد از سهمیه اختصاص یافته به آنها کسر می شود و برای تشویق به واحدهای بازسازی شده اختصاص خواهد یافت.

نظر شما