شناسهٔ خبر: 49142786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

امروز و فردا خلیج‌فارس مواج است/ تداوم وزش باد شدید و خیزش گردوخاک

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخریم وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات تهران و سمنان بارش باران به شکل رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا علاوه بر این نواحی در مناطقی از خراسان شمالی هم شاهد بارش پراکنده باران هستیم، ادامه داد: از روز شنبه تا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا آب‌های خلیج‌فارس به ویژه بخش‌های شمالی و مرکزی آن مواج و متلاطم است، افزود: برای سواحل شرقی دریای خزر هم طی امروز چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه روز جمعه وزش باد در جنوب غرب کشور افزایش پیدا می‌کند و احتمال خیزش گردوخاک در استان‌های ایلام و خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در منطقه زابل و شمال سیستان‌وبلوچستان خیزش باد و گردوخاک را به همراه دارد.

وی ضمن بیان اینکه دمای هوا در نیمه غربی کشور طی ۵ روز آینده به طور نسبی افزایش پیدا می‌کند، در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران توضیح داد: امروز آسمان تهران صاف است و گاهی وزش باد در آن رخ می‌دهد؛ حداکثر دمای پایتخت ۳۷ درجه است و پیش‌بینی می‌کنیم که فردا حداقل دما به ۲۵ درجه برسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: خنک‌ترین مرکز استان صبح امروز شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر بوده و گرم‌ترین مرکز استان هم دیروز اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه گزارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما