شناسهٔ خبر: 49139802 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس وقوع جنگ جدید اسرائیل علیه غزه را بعید دانست

تهران - ایرنا- محمود الزهار عضو دفتر سیاسی حماس چهارشنبه شب گفت که در حال حاضر هرگونه حمله احتمالی اسرائیل به نوار غزه بعید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، الزهار به خبرگزاری آناتولی ترکیه تصریح کرد: ارزیابی کلی این است که اسرائیل هرگز دست به ماجراجویی جدیدی نخواهد زد و رژیم صهیونیستی  منطقه را وارد جنگ تازه‌ای نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: هنوز رژیم صهیونیستی نتوانسته است نتایج جنگی که در ماه می (اردیبهشت ماه) متحمل شد، جبران کند و میزان خسارتی که در این جنگ برای اسرائیل وارد شد، در تاریخ این رژیم رخ نداده بود.

این مقام جنبش حماس گفت: اظهارات اخیر نشان می‌دهد که رهبران اسرائیل به خوبی درک کردند که این جنگ توان جنبش حماس و نیروهای مقاومت را تحت الشعاع قرار نداد بلکه ممکن است [در جنگ احتمالی آینده] دستاوردهای بیشتری نیز از آنچه در این جنگ محقق شده است، کسب شود.
الزهار در مورد مشروعیت مقاومت تاکید کرد که فلسطینیان حق دارند به هر نحوی و در هر مکانی از خود دفاع کنند "و اگر راه‌های مسالمت آمیز شکست بخورد، این حق ماست که برای دفاع از سرزمین و مقدسات‌مان به هر آنچه می‌توانیم مسلح شویم".

وی گفت: اسرائیل بمب هسته‌ای دارد، آیا منطقی است که فلسطینی برای دفاع از خود از حمل تفنگ محروم شود؟ به ویژه آن که تشکیلات خودگردان از این مأموریت عقب نشینی کرده است و یک اصل اشتباه و جنایتی که اسم آن همکاری امنیتی با اسرائیل است، در پیش گرفته است.

آناتولی نوشت،  در نبرد ماه می (۲۰-۳۱ اردیبهشت) رژیم صهیونیستی جنگی را به راه انداخت که فلسطینی‌ها آن را "سیف القدس" نام نهادند، جنگی که در جریان آن ۲۶۰ فلسطینی شهید و عده‌ای دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال این اقدام، گروه‌های مقاومت فلسطین هزاران موشک به شهرهای سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که در جریان آن نیز ۱۳ صهیونیست کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

نظر شما