شناسهٔ خبر: 49137360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی والیبال نوجوانان ایران: توفانی شروع نکردیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: برخلاف آنچه گفته می‌شود، مسابقات جهانی را توفانی شروع نکردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مسعود آرمات پس از پیروزی سه بر صفر تیمش مقابل هند اظهار داشت: برخلاف صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، توفانی شروع نکردیم. شاگردانم شروع خوبی نداشتند و کمی استرس داشتند. مهار فشار روانی در این رده سنی کمی سخت است اما با برنامه‌هایی که داشتیم توانستیم استرس را از تیم خارج کنیم.

وی ادامه داد: اگر در ست اول می‌باختیم کار سخت می‌شد. سرمربی هند پیش از بازی گفته بود که ایران را شکست خواهد داد و این صحبت‌ها روی تیم ما اثر گذاشت.

وی ادامه داد: در ست دوم راحت پیروز شدیم، اما در ست سوم شاگردانم به حرف کادر فنی گوش نکردند و کار کمی برای ما سخت شد. از حالا باید خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: در بازی اول باید با گواتمالا روبرو می‌شدیم اما غیبت این تیم در مسابقات به دلیل ابتلای بازیکنانش به کرونا، باعث شد نتوانیم در شرایط مسابقه قرار بگیریم. درست است که با آلمان بازی دوستانه داشتیم اما شرایط بازی رسمی با بازی دوستانه متفاوت است. اگر گواتمالا می‌آمد خوشحال می‌شدیم و کار برای‌مان راحت‌تر می‌شد.

آرمات گفت: در خبرها دیدم که سرمربی نیجریه برای تیم ما کری خوانده بود اما من برای همه مربیان احترام قائل هستم و برای تیمی کری نمی‌خوانم. اما امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشیم و به همه نشان دهیم که جایگاه والیبال ایران کجا است.

وی درخصوص نقاط ضعف و قوت ایران در بازی نخست گفت: نقطه ضعف تیم ما تعداد خطاها بود که دلیل داشت. ما دست بازیکنان را باز گذاشته بودیم تا سرویس‌های ریسکی بزنند، اما در ست‌های بعدی خطاهای ما کمتر شد و از ۱۰ به ۳ رسید. نقطه قوت ما هم در دفاع بود و اجازه خودنمایی به بازیکنان حریف ندادیم. 

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران درمورد بازی بعدی ایران مقابل لهستان اظهار داشت: لهستان حریف سرسختی است. برای سرگروهی باید بجنگیم. اگر برنده شویم روند ما بهتر خواهد شد. فردا استراحت خواهیم کرد و براساس تکنیک و تاکتیک لهستان تمرین خواهیم کرد. با از کار انداختن نقاط قوت لهستان به دنبال پیروزی هستیم.

آرمات درمورد غیبت تماشاگران در جریان این مسابقات، عنوان کرد: اگر تماشاگران حضور داشتند کار برای ما راحت‌تر بود. تماشاگران یار هفتم تیم ما در زمین هستند و حضورشان به ما قوت قلب می‌داد. حضور خانواده‌ها در سالن مسابقه هم می‌توانست به ما کمک کند، اما با این حال به گونه‌ای کار کردیم که این موضوع روی روند تیمی ما اثرگذار نباشد.

تیم والیبال نوجوانان ایران امروز در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان هند را شکست داد و جمعه در بازی دوم باید با لهستان روبرو شود.

هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر ۱۹ سال) از ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در ۲ سالن آزادی و فدراسیون برگزار می‌شود.

نظر شما