شناسهٔ خبر: 49136965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تنها وزارتخانه بی وزیر!

از 19 وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس، 18 نفر رأی اعتماد گرفتند و تنها یک وزارتخانه، آن هم وزارت آموزش و پرورش بی وزیر ماند!

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: دو هفته پیش یعنی بیستم مرداد 1400، رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس، فهرست وزرای دولت سیزدهم را جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

در هفته اول ، نمایندگان مجلس در جلسات اختصاصی و در هفته دوم نیز در صحن مجلس، به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پرداختند و در نهایت نیز عصر امروز، 18 وزیر توانستند رأی اعتماد کسب کنند و تنها وزیری که نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب کند، وزیر آموزش و پرورش بود.

حالا تنها وزارتخانه بدون وزیر، وزارت آموزش و پرورش است!؛ وزارتخانه‌ای که کمتر از یک ماه دیگر باید سال تحصیلی جدید را آن هم در این شرایط قرمز کرونایی آغاز کند و به یک برنامه‌ریزی مناسب نیازمند است.

از سوی دیگر، در حالی که احکام فرهنگیان بر اساس فوق‌العاده ویژه تغییر کرده بود و قرار بود حقوق مرداد فرهنگیان بر همین اساس پرداخت شود، این اتفاق نیفتاد و روز دریافت حقوق هم با چند روز تأخیر نسبت به زمان پرداخت حقوق بود و این موارد موجب گلایه فرهنگیان شده است.

حالا در چنین شرایطی، وزارت آموزش و پرورش تنها وزارتخانه‌ای است که وزیر پیشنهادی‌اش، نتوانست مجلس را قانع کند و در نتیجه حالا بزرگترین وزارتخانه دولت، بدون وزیر مانده است.

باید دید با توجه به اینکه تشکیل جلسه هیأت دولت بدون وزیر یا سرپرست آموزش و پرورش بعید و عجیب به نظر می‌رسد، رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش چه فردی را پیشنهاد خواهد داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما