شناسهٔ خبر: 49136602 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

به این ۴ دلیل گوشی‌ خود را به سیستم عامل هارمونی هواوی به روزرسانی کنید

صاحب‌خبر -

سیستم عامل هارمونی هواوی قابلیت‌های متعددی را برای کاربران به همراه دارد. در ادامه شما را با ۴ دلیل برای این که گوشی خود را به HarmonyOS به روزرسانی کنید، آشنا خواهیم کرد.

دومین نسخه ‌پایدار سیستم عامل هارمونی در رویداد اخیر هواوی معرفی شد و این شرکت چینی اعلام کرد به‌زودی به روزرسانی این سیستم عامل اختصاصی برای صدها مدل از گوشی های هوشمند عرضه خواهد شد. این سیستم عامل یک پلتفرم منبع باز محسوب می‌شود که قابلیت‌های یکپارچه و اتصال بدون وقفه فراتر از سیستم‌های عاملی چون اندروید و iOS را به کاربران ارائه خواهد داد.

سیستم عامل هارمونی فقط ظرف مدت ۱۵ روز پس از معرفی به آمار نصب روی ۱۸ میلیون دستگاه توسط کاربران دست پیدا کرد. شرکت هواوی در تاریخ ۱۵ تیرماه نیز اعلام کرده بود تعداد نصب‌های مجازی این سیستم عامل از مرز ۵۰ میلیون دستگاه نیز فراتر رفته است. البته این آمارها فقط به کشور چین تعلق داشته و در حال حاضر بسیاری از گوشی های هواوی موفق به دریافت این به روزرسانی نشدند.

بالا بودن تعداد کاربران فعال سیستم عامل هارمونی نشان می‌دهد هواوی در این حوزه موفق ظاهر شده است؛ چرا که این میزان کاربر فعال از پیش‌بینی‌هایی که مدیران این شرکت چینی کرده بودند نیز بیشتر است. البته سیستم عامل هارمونی هواوی در گذشته روی دستگاه‌های اینترنت اشیا و سیستم اطلاعات خودروها نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، اما نسخه ویژه گوشی های هوشمند آن یعنی دومین نسخه پایدار سیستم عامل هارمونی توانسته برای کاربران این دستگاه‌ها امکانات متنوعی را ارائه دهد.

مالکان گوشی های هواوی در ابتدا تصور می‌کردند با به روزرسانی گوشی خود به سیستم عامل Harmony دیگر به اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی نخواهند داشت، اما این تصور اشتباه بود و افرادی که گوشی‌های خود را به هارمونی OS به‌روز کردند همچنان می‌توانند به اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی داشته باشند. در ادامه شما را با ۴ دلیل برای این که گوشی خود را به HarmonyOS به روزرسانی کنید، آشنا خواهیم کرد.

۴ دلیل برای نصب سیستم عامل هارمونی هواوی

۱.‌ روان بودن سیستم

سیستم عامل هارمونی هواوی

کاربران پس از به روزرسانی گوشی خود به سیستم عامل هارمونی هواوی متوجه افزایش سرعت گوشی خود خواهند شد. این سیستم عامل از رابط کاربری جدیدی بهره می‌برد که می‌تواند عملکرد گوشی را به میزان چشمگیری بهینه سازد؛ به عنوان مثال افکت‌های گرافیکی به بهترین شکل نمایش داده خواهند شد و سرعت باز یا بسته شدن اپلیکیشن‌ها نیز به میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این مصرف باتری نیز به میزان زیادی کاهش یافته و مدیریت حافظه رم گوشی نیز بهتر از قبل خواهد شد.

سیستم عامل هارمونی هواوی از یک موتور حرکتی جدید نیز سود می‌برد که کاربران به کمک آن قادرند بدون نگرانی از افت فریم یا بسته شدن ناگهانی اپلیکیشن‌ها در زمان کارهای سنگین و مولتی تسکینگ، از تمام قابلیت‌های گوشی هوشمند بهره‌مند شوند. مولتی تسکینگ در پلتفرم اندروید آنچنان بهینه نبوده و معمولا حتی قدرتمندترین دستگاه‌های اندرویدی نیز در این زمینه دچار مشکل می‌شوند.

همچنین پروتکل‌های مدیریت حافظه سیستم عامل هارمونی در گوشی‌های قدیمی با ظرفیت رم کوچک‌تر باعث می‌شود تا کاربران از تجربه کاربری روان‌تری بهره‌مند شود. علاوه بر این، سیستم عامل اندروید فایل‌های غیر ضروری را در پس زمینه باز نگه می‌دارد که چنین موضوعی باعث کند شدن عملکرد دستگاه می‌شود.

۲. تجربه گیمینگ بهتر

سیستم عامل هارمونی هواوی

بخش گیمینگ گوشی های هوشمند امروزه به دلیل پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم‌ افزاری نسبت به قبل کاملا متحول شده و کاربران می‌توانند با گوشی هوشمند خود از بهترین بازی‌ها در تمام سبک‌ها لذت ببرند. سیستم عامل هارمونی هواوی نیز طبق تست‌های مقایسه‌ای می‌تواند بازی‌های معروفی چون PUBG و گلوری آف کینگز را به مراتب بهتر و روان‌تر از رابط کاربری EMUI که بر پایه اندروید بوده را اجرا کند.

تست‌های رسمی حاکی از آن است این سیستم عامل می‌تواند تا بازی‌ها را با نرخ فریم متوسط ۹۰.۱۷ فریم بر ثانیه و مصرف انرژی ۳.۷۷ وات به اجرا درآورد، اما EMUI بازی‌ها را با نرخ فریم پایین‌تر ۸۸.۸۳ فریم بر ثانیه و مصرف بیشتر انرژی به میزان ۳.۸۶ وات اجرا می‌کند.

۳. بهبود کلی راندمان کاری

سیستم عامل هارمونی هواوی

افزایش سرعت کار و عملکرد سیستم به عنوان اصلی‌ترین هدف هواوی در طراحی رابط کاربری برای سیستم عامل هارمونی محسوب می‌شود. این سیستم عامل با از میان برداشتن تمامی اقدامات غیر ضروری پیش از ورود به یک نرم افزار باعث افزایش راندمان کاری می‌شود؛ مثلا قابلیت Service Widget این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا عملیات پرداخت برای یک خرید اینترنتی را سریع‌تر از قبل به انجام برسانند.

همچنین این سیستم عامل به کمک فناوری پیشرفته IPC هارمونی OS در همکاری با میکروکرونل سیستم، با دسته‌بندی مراحل اجرای یک نرم افزار بر اساس اولویت می‌تواند بازده گوشی را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

۴. قابلیت‌های یکپارچه

سیستم عامل هارمونی هواوی

از ایده اصلی و باور هسته‌ای مهندسان هواوی در طراحی سیستم عامل هارمونی می‌توان به یکپارچه‌سازی تمامی پلتفرم‌ها و فراهم کردن محیطی برای دستیابی به هدف اتصال همزمان دستگاه‌های مختلفی مانند گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، نمایشگرهای هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد.

اکنون مهندسان هواوی با ارائه امکانات نرم افزاری و اپلیکیشن‌های موجود در سیستم عامل هارمونی توانستند دستگاه‌های مختلف را به یک واحد هماهنگ و یکپارچه تبدیل کنند. همچنین توانایی این سیستم عامل در سازگاری با تمام نمایشگرها در اندازه‌های مختلف، راه را برای ورود کاربران اکوسیستم هواوی به دنیای اینترنت اشیا همواره کرده تا زندگی دیجیتال آنها برای همیشه به سمت هماهنگی بیشتر و آسان‌تر شدن سوق پیدا کند.

جمع‌بندی

در سیستم عامل هارمونی هواوی امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای توسعه‌دهندگان نرم افزاری در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند بدون اتلاف وقت محصولی با کیفیت را ارائه دهند. با توجه به اینکه این سیستم عامل متن باز است، امکان ایجاد تغییرات در رابط کاربری میسر شده و در حال حاضر می‌توان یک اپلیکیشن را به شگل همزمان برای تمام دستگاه‌های هوشمند توسعه داد.

این سیستم عامل اختصاصی هواوی در دستگاه‌هایی حتی با ۱۲۸ کیلوبایت حافظه رم نیز اجرا خواهد شد. هواوی اعلام کرد انواع محصولات سازگار با این سیستم عامل می‌توانند تجربه روان و لذت‌‌بخشی را در زمان مرور وب، بازی کردن یا تماشای ویدیو برای کاربران ارائه دهند. همچنین امکانات یکپارچه و مصرف انرژی کمتر یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم عامل محسوب می‌شوند که می‌توانند کاربران را به آپدیت به هارمونی OS تشویق کنند.

نظر شما