شناسهٔ خبر: 49132699 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پاک نیا مطرح کرد

رویکرد عملگرایانه رئیس قوه قضاییه می‌تواند به ایجاد سازوکار نظارت مستمر و برون‌سازمانی از زندان‌ها بینجامد

وکیل دادگستری گفت: حجت الاسلام اژه‌ای پس از تصدی ریاست قوه قضاییه، بازدید و سرکشی از زندان‌ها را در زمره نخستین اقدامات خود قرار داد و وی از آن جهت که از بدنه دستگاه قضایی است، نسبت به کاستی‌ها و مشکلات و آسیب‌ها در این حوزه اشراف و آگاهی لازم را دارد.

صاحب‌خبر -

بابک پاک‌نیا وکیل دادگستری درگفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مقوله نظارت بر زندان‌ها، اظهار کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای پس از تصدی ریاست قوه قضاییه، بازدید و سرکشی از زندان‌ها را در زمره نخستین اقدامات خود قرار داد و وی از آن جهت که از بدنه دستگاه قضایی است، نسبت به کاستی‌ها و مشکلات و آسیب‌ها در این حوزه اشراف و آگاهی لازم را دارد.


وی تصریح کرد: باید توجه داشت که مسئولیت‌های رئیس قوه قضاییه بسیار گسترده است و بازدید‌ها و سرکشی‌های وی از زندان‌ها بیشتر جنبه تشریفاتی دارد؛ لذا ضروری است یک سازوکار مدونی برای اعمال نظارت‌های مستمر بر زندان‌ها ایجاد شود.


این وکیل دادگستری بیان داشت: در ایجاد سازوکار نظارت مستمر بر زندان‌ها باید بر امر نظارت برون سازمانی تمرکز شود تا از این رهگذر، از وقوع اتفاقات ناخوشایند در زندان‌ها جلوگیری به عمل آید.


پاک‌نیا تاکید کرد: بنابراین پیشگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند در زندان‌ها مستلزم، نظارت‌های مستمر و برون سازمانی است که امیدواریم ریاست قوه قضاییه با توجه به شناخت و اشرافی که از مسائل و مشکلات حوزه زندانبانی دارد، در این راستا، قدامات مقتضی را انجام دهد.


وی خاطرنشان کرد: آقای اژه‌ای از آن جهت که از بدنه دستگاه قضایی به سمت ریاست قوه قضاییه منصوب شده، نسبت به رفع مشکلات و معضلات و آسیب‌های قضایی کشور، رویکردی واقع‌بینانه و عملگرایانه دارد و این امر در موضوع دستورات وی در زمینه مقوله اطاله دادرسی، آشکار شد.

نظر شما