شناسهٔ خبر: 49130530 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در میز اقتصادی مطرح شد؛

چرا بانک ها در پرداخت تسهیلات خرید مسکن سنگ اندازی می کنند؟

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تا پایان امسال بانک مسکن به ۲۱۰ هزار واحد مسکونی، وام مسکن پرداخت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص جزئیات ساخت یک میلیون مسکن اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور باید هرچه سریع تر ساخت یک میلیون مسکن آغاز شود.

او افزود: از طرف دیگر از مجلس خواهش می کنیم که وزیران و تیم اقتصادی دولت را هرچه سریع تر تایید صلاحیت کنند تا به وظایف خود برسند و طرح ها زودتر اجرایی شوند.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای سیستم بانکی تکلیف شده است تا بر اساس آن برای ساخت مسکن تسهیلات ارائه شود.

شایان ادامه داد: بانک مرکزی این حجم از تسهیلات را بین ۲۸ بانک و موسسات اعتباری تقسیم کرده است که سهم بانک مسکن از این تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد است.

او تصریح کرد: در صورتی که ساخت مسکن را در کشور تسریع و تسهیل ببخشیم، بخش خصوصی با منابعی که در دسترس دارد، می تواند ۳۰۰ هزار واحد و بنیاد مسکن ۲۰۰ هزار واحد مسکن را ایجاد کند.

مدیرعامل بانک مسکن ابراز کرد: سود واحدهای بنیاد مسکن با نرخ ۵ درصد است که در روستاها و بافت های فرسوده ایجاد می شوند.

شایان در پایان اظهار کرد: از استانداری ها، شهرداری ها و دیگر ارگان ها خواهشمندیم که همکاری های لازم را داشته باشند که این اقدامات سریع به نتیجه برسند.

انتهای پیام/

نظر شما