شناسهٔ خبر: 49129104 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

پیروزی قاطع لهستان مقابل نیجریه کم سن وسالقهرمانی نوجوانان جهان - تهران

صاحب‌خبر -

تیم والیبال نوجوانان لهستان در نخستین بازی خود در هفدهمین دوره قهرمانی جهان به راحتی از سد نیجریه گذشت.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در دومین دیداری که امروز چهارشنبه سوم شهریورماه در جریان هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی سالن 12 هزارنفری آزادی برگزار شد، نوجوانان لهستان موفق شدند در یک بازی کاملا یک‌طرفه تیم نیجریه را از پیش رو بردارند.

در این بازی لهستان با ثبت امتیازهای 52 بر 10، 25 بر 14 و 25 بر 18 در ست‌های اول تا سوم به پیروزی رسید. این دومین شکست نیجریه و نخستین پیروزی لهستان بود.

این برد درحالی در کارنامه شاگردان میخال باکیه‌‌ویچ به ثبت رسید که لهستانی‌ها پیش‌تر در سال‌های 1997 روی سکوی سوم قهرمانی جهان ایستاده بودند. رتبه سوم مشترک با عربستان سعودی و ایران در سال‌های 1999 و 2013 از دیگر عناوین کسب شده توسط این تیم است. ضمن این که لهستان در سال 2015 موفق شد روی سکوی قهرمانی جهان بایستد.

این درحالی است که نیجریه به گفته سانی محمد موسی سرمربی، تیمی بسیار جوان است و اکثر بازیکنان این تیم تازه 16 ساله شده‌اند. پیش از این نیجریه در اولین بازی خود مقابل هند، با نتیجه 3 بر یک شکست خورده بود.

سانی محمد موسی سرمربی نیجریه در این بازی از ترکیب اولیه ایواله اویه‌دپو، لاکی فاروک، پائول چیجیندو، وینسنت ماتیاس، دیگیل مایکل، پاسکال اوزکویه و جری بابا کینزه (لیبرو) استفاده کرد.

ترکیب آغازین تیم لهستان هم متشکل از جیکوب مشچرزاک، کامیل شیمندرا، کاجیتان کوبیکی، تایتوس نوویک، پایوتره اسلیوکا، متیوشک نوواک و کوبا هاوریلوک (لیبرو) بود.

در این بازی ملی‌پوشان نوجوان لهستان در مجموع 73 پوئن شامل 40 امتیاز حمله، 12 امتیاز دفاع، 6 امتیاز سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. در طرف مقابل تیم نیجریه هم 25 پوئن شامل 28 امتیاز حمله، یک امتیاز دفاع، یک امتیاز سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد.

تایتوس نوویک بازیکن لهستان با کسب 13 پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد. دومینیک ژرنی هم با کسب 9 پوئن، بهترین بازیکن تیم نیجریه بود.

در سومین بازی امروز در سالن 12 هزارنفری آزادی از ساعت 16 دو تیم ایتالیا و چک در گروه B با هم رقابت می‌کنند.

هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر 19 سال)  از 2 تا 11 شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

برچسب ها: مسابقات, قهرمانی نوجوانان جهان, ایران, تهران, میزبان, فدراسیون والیبال ایران, سالن فدراسیون, سالن آزادی, تیم ملی نوجوانان لهستان, تیم ملی نوجوانان نیجریه

نظر شما