شناسهٔ خبر: 49123517 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مثبت شدن تست کرونا ملی پوش بسکتبال با ویلچر کشورمان

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در حالی باید نخستین دیدار خود را برابر استرالیا برگزار کند که مؤثرترین بازیکن خود را به دلیل ابتلا به کرونا در ترکیب ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما؛ عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: تیم بسکتبال با ویلچر نخستین نماینده ایران خواهد بود که در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به میدان خواهد رفت. تیم کشورمان فردا چهارم شهریور نخستین دیدار خود را برابر تیم استرالیا برگزار می‌کند.
وی افزود: در شرایطی باید در آوردگاه بزرگ توکیو برابر رقیبان صف‌آرایی کنیم که کرونا مؤثرترین بازیکن ما را از پرواز توکیو پیاده کرد و او شانس همراهی با تیم بسکتبال را از دست داد.
او ادامه داد: مرتضی عابدی نمی‌تواند در این مسابقه در کنار تیم باشد و بدون شک نبود وی محسوس خواهد بود. امیدوارم جوانان بتوانند جای این بازیکن را پر کنند.
سرمربی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: در پارالمپیک بزرگان و تیم‌های قهرمان جهان حضور دارند و موفقیت کار راحتی نیست؛ ایران تیم نخست آسیا و توانسته مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را از آن خود کند. در این دوره با تمام توان به میدان خواهیم رفت، اما در کنار آن جوان‌گرایی را راهبرد اصلی خود قرار می‌دهیم. جوان‌گرایی می‌تواند در آینده ثمره زیادی برای تیم داشته باشد و گردش نخبگان ورزشی این رشته را راحت کند.
آقاکوچکی با اشاره به نخستین دیدار تیم برابر استرالیا، افزود: تمرینات و اردوی آماده‌سازی را به بهترین شکل ممکن برگزار کردیم. در زمان حضور در توکیو یک دیدار دوستانه با تایم نامحدود با تیم ژاپن انجام دادیم که سوای نتیجه تجربه خوبی برای ملی پوشان به شمار می‌رود.
تیم بسکتبال با ویلچر ایران که در اولویت چهارم اعزام کمیته ملی پارالمپیک قرار دارد بیش از آنکه به موفقیت در این تورنمنت فکر کند خود را برای بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو آماده خواهد کرد. این تیم توانست در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مدال طلا را از آن خود کند. تیم بسکتبال با ویلچر ابتدا در لیست اعزام قرار نداشت، اما در ادامه با تصمیم مسئولان اجرایی کمیته ملی پارالمپیک راهی توکیو شد.

نظر شما