شناسهٔ خبر: 49123059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا

مايک پنس :​ خروج از افغانستان تحقير آميز بود

خبرگزاری صداوسیما

مايک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت :خروج کنونی آمریکا از افغانستان یک سیاست خارجی تحقیرآمیز بود .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ؛معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در مقاله اخیر خود نوشت: سیاست خارجی ضعیف جو بایدن رئیس جمهور این کشور و اعلام خروج از افغانستان به معنای چراغ سبز برای طالبان بود.
به گزارش اسپوتنیک، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت: سیاست خارجی ضعیف و تحقیرآمیز به خروج فاجعه بار آمریکا از افغانستان منجر شد. وی جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا را مایه ننگ و ضعیف توصیف کرد و افزود طالبان به این علت کابل را تصرف کرد که می‌دانست هیچ تهدید نظامی از سوی آمریکا وجود ندارد.
مایک پنس با انتقاد از جو بایدن به عنوان فرمانده کل قوا نوشت خروج کنونی آمریکا از افغانستان یک سیاست خارجی تحقیرآمیز و بدترین حادثه برای آمریکا از زمان بحران گروگانگیری در ایران (​ تسخير لانه جاسوسي ) است. هر چند دولت‌های بایدن و ترامپ درباره خروج از افغانستان با یکدیگر هم عقیده بودند، درباره شیوه اجرای این طرح با هم هیچ اشتراکی نداشتند. اگر دونالد ترامپ اکنون در قدرت بود، طالبان نمی‌توانست وارد کابل بشود.
مایک پنس افزود طرح جو بایدن برای تخلیه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در روز ۱۱ سپتامبر این کشور را با یک فاجعه مواجه کرد. وی گفت همه ما می‌خواستیم نظامیان ما از افغانستان خارج شوند و به کشور بازگردند، اما نه به شیوه‌ای که بایدن انجام داد.

نظر شما