شناسهٔ خبر: 49117126 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «گردشگری» در مجلس

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «گردشگری و میراث فرهنگی» در دستور جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «گردشگری و میراث فرهنگی» در دستور جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار دارد.

در نشست نوبت عصر روز گذشته مجلس، گزارش کمیسیون‌های فرهنگی درباره عزت الله ضرغامی، وزیر بپیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی قرائت شد. 

گزارش دیروز از بررسی عزت الله ضرغامی را اینجا بخوانید.

اکنون مجلس در حال ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی است.

عزت‌الله ضرغامی در دفاع از برنامه‌های خود جهت تصدی وزرات گردشگری و میراث فرهنگی در صحن علنی مجلس گفت:آنطور که باید و شاید نتوانستیم در حوزه میراث فرهنگی توفیق داشته باشیم.

وی تاکید کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک وزارتخانه بسیار مهم است که هر کدام از بخش‌های آن این ظرفیت را دارد که به صورت مستقل یک وزارتخانه باشد.

ضرغامی با بیان اینکه وظایف مهم فرهنگی برای این وزارتخانه تعریف شده است، تاکید کرد: همچنین در بخش گردشگری بسیاری از حوزه‌های مهم و اساسی کشور با آن در ارتباط هستند. دلیل آنکه این مسئولیت را پذیرفتم اول از همه تجربه مدیریتی و فرهنگی بود که داشته‌ام. در سوی دیگر بخش زیادی از مجموعه‌های این وزارتخانه قبلا در وزارت ارشاد بود و بنده با این حوزه‌ها آشنا هستم.

وی با بیان اینکه بسیاری از نهاد‌های مختلف کشور باید همراهی کنند تا با یک نگاه ملی و فرابخشی گام‌های تحولی در این حوزه برداشته شود،اظهارداشت: متاسفانه به دلیل فقدان یک نگاه نظری و ایدئولوژیک که باید همه نیرو‌های فکری و مدیریتی را همراه کند دچار عقب‌ماندگی در این بخش شده‌ایم. این وزارتخانه اکنون محجور و مغفول مانده است. در حالی که یکی از بستر‌های مهم برای صدور انقلاب و ارزش‌های اسلامی است.

ضرغامی تاکید کرد: بعد از جلسات متعددی که با نمایندگان و کارشناسان مختلف این حوزه داشتم مجددا دو روز وقت گذاشتم و ۶۴ محور جدید و ۲۸ پیشنهاد درباره این وزراتخانه تهیه کردم که آن را نیز تقدیم نمایندگان می‌کنم.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی شناسنامه و هویت ملی ماست،اظهارداشت: در دوره‌ای که بی‌هویتی توسط رسانه‌های پرنفوذ ترویج و تبلیغ می‌شود جوان ایرانی باید با پیشینه تمدن خود آشنا شود. میراث فرهنگی ملموس ما شامل ۳۲ اثر ارزشمند و میراث فرهنگی ناملموس که به رفتارها، عادات و گویش جامعه بر می‌گردد شامل ۱۹۰۰ اثر ناملموس است. متاسفانه آن طور که شایسته و بایسته است در این حوزه گام برنداشته‌ایم. 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما