شناسهٔ خبر: 49115111 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار فوتیِ کرونا در جهان
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱۳ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۸۰ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۵۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۱۹۰ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۱۴۹ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۳۸.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۶۴۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. هند نیز با آمار بیش از ۳۲.۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۰.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۷۴ هزار و هند با بیش از ۴۳۵ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۷۶ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. براساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایران، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

کووید-۲۲، مرگبارتر و مسری‌تر از دلتا
در حالی که سویه دلتای ویروس کرونا با قدرت سرایت بیشتر نسبت به دیگر سویه‌های این ویروس قربانی می‌گیرد، متخصصان در انگلیس درباره شیوع کووید-۲۲ هشدار داده‌اند؛ بیماری که از ترکیب سویه‌های مختلف ویروس کرونای عامل عفونت کووید-۱۹ ایجاد می‌شود. به گزارش ایسنا، متخصصان هشدار داده‌اند که کووید-۲۲ می‌تواند به مراتب مرگبارتر از «دلتا» باشد.نشریه «سان» در گزارشی در این باره آورده است، دکتر «سای ردی» استاد ایمونولوژی در سوئیس هشدار می‌دهد که جهان باید برای ظهور گونه جدیدی از بیماری در سال آینده میلادی آماده باشد و بسیار محتمل است که سویه‌های «دلتا»، «بتا» و «گاما» با هم ترکیب شوند و شرایطی به مراتب وخیم‌تر را رقم بزنند.وی می‌گوید: جهان باید برای شناسایی فوری این گونه آماده باشد و تولیدکنندگان واکسن نیز باید محصولات خود را با گونه تحول یافته کووید هماهنگ کنند.

به مناسبت روز پزشک انجام شد
دیدار مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون با كادر درمان
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون و هیئت همراه از درمانگاه ستاد مرکزی این شرکت بازدید و ضمن ادای احترام به شهدای مدافع سلامت، از کادر درمان مستقر در درمانگاه تقدیر کردند.در این دیدار که دوشنبه یکم شهریور انجام شد، مهندس حمید کاویان نقش کادر درمان در مقابله با پاندمی کرونا را فراموش ناپذیر توصیف کرد و گفت: تلاش و همت جهادی کادر درمان برای همیشه در خاطر مردم خواهد ماند چراکه با وجود همه تنگناها، برای کاهش ریسکِ مرگ‌ومیر هم‌وطنانمان، جان خود را به خطر انداختند.وی افزود: یکم شهریور فرصتی را به وجود آورد تا مجدداً به مقام شامخ شهدای این راه ادای احترام نموده و برای کادر درمان خستگی‌ناپذیر و ایثارگر در ادامه مسیر خدمت‌رسانی به مردم آرزوی موفقیت کنیم.در ادامه این دیدار، گروه پزشکی درمانگاه ستاد مرکزی شرکت بهره‌برداری نفت و کار مارون به بیان دیدگاه‌ها و مسائل مرتبط با ارائه خدمات درمانی به کارکنان شرکت پرداختند.

برچسب‌ها:

نظر شما