شناسهٔ خبر: 49112036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای این کمیسیون، وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای این منصب تایید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 حجت‌الاسلام مجید نصیرایی درباره سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استعلام کردیم و در پاسخ به نامه فوق الذکر وزارت مذکور مراتب فارغ التحصیلی وی در سوابق وزیر پیشنهادی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مورد تایید قرار گرفته است.

نصیرایی اظهار داشت: شرح، توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون یک برنامه برای گردشگری خانواده محور، تقدیم لایحه اساسنامه وزارتخانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، درآمد متناسب از مراکز فرهنگی و سیاحتی، گسترش تبلیغات گردشگری در فضای مجازی و بحث استفاده از نیرو‌های علمی، فرهنگی و گردشگری، فراهم کردن امکانات و سرویس دهی به گردشگران اعم از داخلی و خارجی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی است.

وی خاطر نشان کرد: مساله ارزان کردن گردشگری که موجب جذب گردشگر می‌شود از دیگر بحث‌های جدی در کمیسیون بوده و بحث فساد ستیزی در برخورد با رانت‌خواری در حوزه میراثی و فرهنگی بوده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه‌ای که وی ارائه کرده دارای ادبیات مورد انتظار و قابل اعتمادی تدوین شده، اما حلقه مفقوده آن نامشخص بودن اولویت برنامه‌ها و تعیین اقدامات به تفکیک اولویت هاست.

نصرایی افزود: عموم برنامه‌هایی که ارائه کرده دارای شفافیت بود که اهداف ضمنی و علمی مشخص شده و در عین حال قابل دفاع است نقطه قوت برنامه ضرغامی مساله محوری و توجه به گلوگاه‌های اصلی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی خاطر نشان کرد: به روز بودن برنامه نسبت به شرایط موجود و آسیب‌های کرونا، کسب و کار‌های مربوط به برنامه حمایتی برای این مساله، توجه به بین دستگاهی بودن صلاحیت‌های وزارتخانه و لزوم توجه به هماهنگی‌های بین بخشی دیگر امتیاز برنامه بود که وی ارائه کرده است.

نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه وی سوابق اجرایی موفقی دارد و در حوزه‌های فرهنگی و مدیریتی کارنامه درخشانی دارند و با توجه به بحث‌ها و موضوعاتی که در کمیسیون ارائه شد و با دیدگاه‌های وی همکاران من در کمیسیون آشنا شدند بر اساس این توضیحات و مباحثی که شد اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون وی را برای این منصب تایید کردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416409" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824449/416409?width=400&height=300"></script></div>
 کمیسیون صنایع: فرصت‌های آمیدآفرین جزو رئوس برنامه‌های ضرغامی است

کمیسیون صنایع و معادن مجلس کمیسیون عزت الله ضرغامی را شایسته تصدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تشخیص داد و اعلام کرد: رئوس برنامه‌های وزیر پیشنهادی دارای نقاط قوت، قابل بهبود و همچنین فرصت‌های امیدآفرین است.

 روح‌الله عباسپور عصر روز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور با تشریح اقدامات کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: مستند به ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص بررسی صلاحیت برنامه‌های ارائه شده سید عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور قرائت در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رئوس برنامه‌های وزیر پیشنهادی دارای نقاط قوت، قابل بهبود و همچنین فرصت‌های امیدآفرین است.

عباسپور درخصوص مهمترین برنامه‌ها و تعهدات وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در ارتباط با موضوعات تخصصی کمیسیون صنایع و معادن را استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت جذب گردشگری، حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا و برنامه‌ریزی برای مواجهه با موج گردشگری پساکرونا، جدیت در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی و اجرای برنامه‌های موثر تشویقی برای چهره‌های ماندگار در حوزه‌های هنر‌های سنتی و صنایع دستی، تسهیل عرضه و تقویت تقاضای محصولات صنایع دستی عنوان کرد.

وی در بررسی معیار‌های عمومی برنامه وزیر پیشنهادی بیان کرد: با عنایت به تدوین برنامه‌های جامع در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و به ویژه صنایع دستی، عملاً برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از لحاظ تناسب، واقع‌گرایی، صراحت، انسجام جامعیت و آینده‌نگری، مطلوب مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی تصریح کرد: تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۳۶ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر منطبق و ۳۱ درصد به مواد همسو است. نتایج حاصله نشان می‌دهد در ۳۳ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به احکام اشاره‌ای نشده است.

عباسپور در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان و همچنین برنامه‌های پیشنهادی، کمیسیون ایشان را درخصوص قانونمندی و قانون‌گرایی و به کارگیری مدیران کارآمد، مبارزه طلبی با فساد و سبک و شیوه مدیریتی و حکمرانی انقلابی و تعامل با نمایندگان مجلس فردی توانمند و شایسته ارزیابی کرد.

وی یادآورشد: کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شایسته تشخیص داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: یکی از جا‌هایی که کارآمدی نظام در آنجا تجلی پیدا کرده صدا و سیما است و اوج شکوفایی و توسعه صدا و سیما زمان آقای ضرغامی بوده است که همه به مسئله واقف هستید.

عباسپور اضافه کرد: اگر می‌بینید خبرنگاران به قلب کرونا می‌زنند و خدمات ارزشمند رزمندگان و ایثارگران را به جامعه منعکس می‌کنند بصیرت‌بخشی و آگاهی لازم را به جامعه ارائه می‌دهند همه این‌ها به برکت ریل‌گذاری‌هایی است که آقای ضرغامی در صدا و سیما داشته‌اند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416410" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824449/416410?width=400&height=300"></script></div>
 
مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: بهتر بود ضرغامی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد معرفی می‌شد

 عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر بود ضرغامی به عنوان وزیر ارشاد معرفی می‌شد، چون سابقه‌ای در میراث فرهنگی و گردشگری ندارد.

 محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: ضرغامی در حوزه گردشگری سابقه و تخصصی ندارد. لیسانس او در مهندسی عمران و فوق‌لیسانس‌اش مدیریت بازرگانی و فوق لیسانس دیگر او مدیریت صنعتی است.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز (استان یزد) ادامه داد: بهتر بود ضرغامی به عنوان وزیر ارشاد معرفی می‌شد، چون سابقه‌ای در میراث فرهنگی و گردشگری ندارد. کشور ایران آثار طبیعی و ملموس زیادی دارد و نیاز است زمینه‌های گردشگری فراوانی در روستا‌ها ایجاد شود که باید برنامه ریزی شود.

صباغیان بافقی ادامه داد: افزایش گردشگر خارجی مشکل اساسی دارد که در برنامه آقای ضرغامی به آن اشاره‌ای نشده و به صورت کلی مطرح شده است. می‌بینیم کشور‌های همسایه مثل ترکیه گردشگران بسیاری دارند، اما ۸۰ درصد گردشگران نیز مردم کشورمان هستند، چرا باید این اتفاق بیفتد؟ اگر ما این ظرفیت‌ها را داریم علت چیست که این ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها گردشگر لازم جذب نمی‌شود؟

وی تصریح کرد: آقای ضرغامی چه راهکاری دارید که بتوانیم جذب توریست خارجی داشته باشیم؟ زیرا برخی می‌گویند ما شهید داده‌ایم و جانفشانی کرده‌ایم و برخی مسائل نباید در کشور اتفاق بیفتد که باید شما در این مدت به این موضوع اهمیت ویژه دهید.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی گردشگری ادامه داد: در حوزه تبلیغات گردشگری کلی‌گویی شده است و یک برنامه عملیاتی ندارد. همچنین آقای ضرغامی برای رفع مشکلات فعالان گردشگری و صنایع دستی پس از کرونا چه برنامه‌ای دارید؟

صباغیان اظهار کرد: عدم اشاره به نقش آفرینی انجمن‌های صنفی و استفاده از بخش خصوصی و بیمه راهنمایان گردشگری نیز نیاز به توجه ویژه و برنامه ریزی دارد که اگر این نکات در برنامه رفع شود برنامه مشکلی نخواهد داشت.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416411" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824449/416411?width=400&height=300"></script></div>
 
موسوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:«ضرغامی» برای وزارت میراث باید برنامه جامع‌تری ارائه می‌کرد

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: «ضرغامی» سال‌ها در مناصب مدیریتی به عنوان کارگزار نظام حضور داشته و به مشکلات مناطق محروم آشناست از این رو انتظار داشتیم برنامه جامع تری ارائه می‌کرد.

 در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه دوم شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم، سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مخالفت با «عزت الله ضرغامی» وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: جنابعالی به عنوان وزیر تحول گرا معرفی شدید، اما تخصص و احاطه لازم را در بحث صنایع دستی ندارید و برنامه‌ای برای صادرات فرش دستباف ارائه نشده است در حالی که دو میلیون نفر در بخش قالیبافی مشغول هستند و با گرانی مواد اولیه و مشکلات فروش محصولات شان دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی خطاب به ضرغامی، افزود: رئیس سابق صدا و سیما، انقلابی جریان ساز، قشر روستایی که خانه‌های خود را به بوم گردی تبدیل کرده اند به شما امید بسته اند از این قشر استفاده کنید. چه زمانی ایران را جزو رتبه‌های نخست جهانی از نظر گردشگری قرار خواهید داد.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه گردشگری روستایی کمترین ضرر را برای محیط زیست دارد، گفت: صنایع دستی مانع مهاجرت روستاییان می‌شود چه برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی برای گسترش گردشگری روستایی دارید.

موسوی اظهار داشت: با چه برنامه ای، خانه‌های بومگردی را سازماندهی کرده و به نتیجه می‌رسانید. عدم وجود برنامه برای روستا‌های مرزی از نقاط ضعف برنامه‌های شماست.

وی گفت: ضرغامی سال‌ها در مناصب مدیریتی به عنوان کارگزار نظام حضور داشته و به مشکلات مناطق محروم و عدم توزیع عادلانه بودجه آشناست، انتظار داشتیم برنامه جامع تری ارائه کند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416415" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824449/416415?width=400&height=300"></script></div>
 
نماینده موافق: «عزت الله ضرغامی» برای میراث فرهنگی برنامه دارد

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی برای حفاظت از میراث فرهنگی، برنامه‌های جدی دارد.

علی رضایی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: ضرغامی نگاه تحول گرایانه دارد. بنده کارمند صدا و سیما بودم و از نزدیک با وی آشنایی دارم و باید بگویم که وی تجربه و تخصص لازم در حوزه رسانه را دارد.

وی با بیان اینکه ضرغامی توانایی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی را دارد، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردی پاک دست است و با مبانی نظری و قرآنی آشنایی دارد و همچنین در تصمیم گیری‌های خود فردی شجاع است به گونه‌ای که در موضوع فتنه، موضع خود را روشن کرد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس تصریح کرد: ضرغامی روحیه جوان گرایی و اعتقاد به جوانان دارد. سابقه بسیار خوبی در بخش صنایع دفاعی و موشکی دارد. مسلط به فضای مجازی است و با کاربرد‌های آن آشنایی دارد و همچنین سابقه حضور متوالی در سه کابینه را دارا است.

رضایی تأکید کرد: ما از ضرغامی انتظار داریم که در جهت تسهیل قوانین گردشگری و ساخت و توسعه هتل‌های ارزان قیمت، معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در رسانه‌های بین المللی اقداماتی را انجام دهد.

وی گفت: گردشگری اثرات مثبت و منفی در محیط طبیعی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران می‌گذارد و همچنین به صورت مستقیم و غیر مستقیم ۵۴۰ هزار شغل ایجاد می‌کند و ما باید از ظرفیت‌های بخش گردشگری به خوبی استفاده کنیم.

نماینده مردم کنگاور در مجلس افزود: علیرغم جایگاه تاریخی و ویژگی‌های طبیعی ایران متأسفانه ما از نظر کسب درآمد از بخش گردشگری جایگاه ویژه‌ای نداریم در حالی که اگر به این ظرفیت رسیدگی شود، می‌توانیم سالانه سودی دو برابر ذخایر نفتی وارد کشور کنیم.

رضایی گفت: لازمه توسعه صنعت گردشگری، مهیا کردن بستر‌های آن در ابعاد مختلف است و معمولا سیاستگذاران و برنامه ریزان دنیا به این صنعت توجه ویژه دارند و ما هم باید در این زمینه برنامه داشته باشیم که ضرغامی فردی با تجربه، متخصص، مناسب و موثر در این وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: ضرغامی گزینه خوبی برای رفع دغدغه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و برنامه‌های جدی برای حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج هنر‌های صنایع دستی دارد و برنامه‌هایی در حوزه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی، بوم گردی و کشاورزی گردشگری دارد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416419" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824449/416419?width=400&height=300"></script></div>
نماینده مردم مشهد: «ضرغامی» توانایی توسعه گردشگری را دارد/ او فردی استراتژیک است

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه ضرغامی اهل رسانه است و می‌تواند مسئله گردشگری در ایران را توسعه دهد، گفت: ما نیازمند فردی استراتژیک مانند ضرغامی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه (۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهارداشت: عزت الله ضرغامی نیاز به معرفی بنده ندارد، اما لازم دانستم نکاتی را مطرح کنم. البته ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای صحبت کردن در موافقت با وی ثبت نام کرده بودند و این نشان می‌دهد که اغلب نمایندگان شناخت کافی از توانایی‌های وی دارند.

وی بیان کرد: برخی افراد می‌گویند ضرغامی چهره‌ای با سابقه کار در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای است و چرا برای وزارتخانه اقتصادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس معرفی شده است؟ بنده معتقدم این گزاره کامل نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اساسا چه کسی گفته است فرهنگ فقط منحصر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؟ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رویکرد تمدن سازی دارد و ما باید فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهیم که ضرغامی این ویژگی را به خوبی دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: جمهور‌ی اسلامی ایران جزو سه کشوری است که مراکز مختلف آن در یونسکو ثبت جهانی شده است، اما دشمنان می‌خواهند ما را منزوی کنند. ابزار دیده شدن ما این است که از ظرفیت سفر استفاده کنیم و اقداماتی انجام شود تا مردم جهان به کشورمان بیایند و ظرفیت‌های ایران را ببینند.

وی تأکید کرد: ترویج مسئله گردشگری در جمهوری اسلامی ایران نیازمند تبلیغات است و به فردی نیاز دارد که تبلیغات و رسانه را به خوبی بشناسد و بتواند با همه گویش‌ها، اقوام و مذاهب صحبت کند و ضرغامی یک فرد رسانه‌ای و مناسب برای این وزارتخانه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان ما را تحریم کردند و اجازه فروش نفت به ایران نمی‌دهند و مسیر گشایش تحریم‌ها، توجه به گردشگری و سفر است و ما نیازمند فرد استراتژیک و با سابقه‌ای مانند عزت الله ضرغامی برای تصدی این وزارتخانه هستیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ضرغامی چهره‌ای چند وجهی است، رسانه را می‌شناسد، اهل تعاملات اجتماعی است و با دولت‌های مختلف و در وزارتخانه‌های گوناگون کار کرده است.

وی اظهارداشت: بزرگترین حوزه‌ای که ما می‌توانیم به دنیا معرفی کنیم، تمدن دینی و اسلامی ایران است و باید از انتخاب ضرغامی برای تصدی این وزارتخانه استقبال کنیم.

قاضی زاده هاشمی متذکر شد: معمولا افراد تک بعدی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتخاب می‌شدند و این وزارتخانه تبدیل به حیاط خلوت افراد سیاسی می‌شد، اما الان باید تصدی این وزارتخانه را به فرد باسابقه و با تجربه‌ای، چون ضرغامی بسپاریم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416420" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824449/416420?width=400&height=300"></script></div>
نماینده مردم شازند: اداره وزارت میراث فرهنگی با سهم‌خواهی سیاسی امکانپذیر نیست

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت میراث فرهنگی از دو بخش کاملا تخصصی تشکیل شده است، با سهم‌خواهی سیاسی ناشیانه اداره این وزارتخانه میسر نیست.
 
در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه دوم شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای کابینه سیزدهم، محمود احمدی‌بیغش نماینده مردم شازند در مخالفت با ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: آقای ضرغامی هر چه گشتم، جستجو و مشورت کردم، سرِ سوزنی مشابهتی بین تجربیات، سوابق، تحصیلات و عملکرد گذشته جنابعالی با وزارتخانه تخصصی ندیدم، در عجب ماندم که رئیسی مبتنی بر چه فاکتور‌هایی ضرغامی را برای این وزارتخانه معرفی کرده است.

وی ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم، در انتخابات به عنوان مدعی ریاست‌جمهوری حتی رئیسی را قبول نداشتند، حتی در ایام انتخابات یک بار دعوت زحمتکشان ستاد ایشان را برای حضور نپذیرفتید.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: وزارت میراث فرهنگی از دو بخش کاملا تخصصی تشکیل شده است، با سهم‌خواهی سیاسی ناشیانه، اداره این وزارتخانه میسر نیست، کارنامه ضرغامی نشان می‌دهد در چینش مدیریتی اعتقاد چندانی به انتصابات تخصصی ندارد و فرصت مدیریتی را فرصتی برای تجمیع دوستان مدیریتی و سیاسی خود می‌دانید.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: آثار و تبعات اقدامات غیرکارشناسی شما در صداوسیما ادامه دارد، لطف بفرمایید که با کدام شاخص و عیار در حوزه گردشگری و کدام شاخص علمی و فنی می‌خواهید این مجموعه مهم را مدیریت کنید.

وی تأکید کرد: شاخص و برجستگی برای حوزه گردشگری که یکی از قطب‌های اقتصادی به حساب می‌آید، داشتن وجاهت ملی و اعتبار بین‌المللی فردی است که می‌خواهد در مسند وزارت بنشیند، این در حالی است که ضرغامی از وجاهت بین‌المللی معقول و شایسته برخوردار و در سطح بین‌الملل نیز خوشنام نیست، لذا تردیدی ندارم با قرار گرفتن وی در حوزه گردشگری، این حوزه در داخل و خارج از کشور از هم خواهد پاشید.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: دوره پرتلاطم ریاست ضرغامی در صداوسیما به ویژه در مقاطعی خاص، موجب دل‌چرکینی افکار عمومی علیه وی شده است و مجموع عملکرد مدیریتی ضرغامی بسترساز مناسبی برای قرار گرفتن وی در رأس یک وزارتخانه نیست.

احمدی‌بیغش، یکی دیگر از دلایل مخالفتش با ضرغامی را این نکته کلیدی خواند که حضور وی در رأس این وزارتخانه موجب ناامیدی نخبگان حوزه گردشگری است و گفت: جامعه هدف گردشگری، به‌ویژه جامعه هدف بین‌المللی جامعه خاصی است و ایجاد زمینه رقابت بین‌المللی در این زمینه چهره‌ای موجه می‌خواهد و فردی که قابلیت رایزنی بین‌المللی در این خصوص داشته باشد که با کمال تأسف ضرغامی هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارد.

وی ادامه داد: ضرغامی شور و نشاط مدیریتی ندارد و مدیرانی با ویژگی‌های جنابعالی به مشاغل مدیریتی نگاه تفننی و تفریحی دارید، این نوع نگرش به وزارتخانه‌ای که می‌خواهد برای اقتصاد ملی پشتیبان باشد، آفت است.

نماینده مردم شازند در مجلس با انتقاد از شیوه انتخاب ضرغامی گفت: رئیسی بر مبنای کدام استدلال عقلی و حجت شرعی ضرغامی را برای این وزارتخانه انتخاب کرده است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیسی، به نظر شما معرفی برخی وزرای پیشنهادی، توهین آشکار به مجلس و نمایندگان نبوده است؟ دولتی که با شعار عدالت و حذف ویژه‌خواری و ویژه‌پروری و مبارزه با تبعیض به صحنه انتخابات ورود کرده، با برخی از این انتصابات و انتخابات، روند ناامیدکننده‌ای را شروع کرده و با دادن سهم به برخی گروه‌ها و افراد، مردم و دلسوزان نظام را آزرده‌خاطر کرده است.

نماینده مردم شازند در مجلس ادامه داد: آقای رئیسی کدام معیار شایسته‌گزینی و ضدفساد را مصداق و ملاک قرار دادید که ما بی‌خبریم؟ رئیسی بعد از پیروزی در انتخابات سایت مدیران، راه انداخت، چند نفر از این افراد معرفی شده خروجی سامانه پر سر و صدای شما بودند؟

احمدی‌بیغش خطاب به ضرغامی گفت: ظاهرا معرفی شما به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برای خودِ شما به قدری غافلگیرکننده بوده که در برنامه‌ها و گفتمان‌های عجولانه شما بیشتر گفتمان و ساختار وزارت فرهنگ مدنظر قرار گرفته است و برنامه‌های شما بسیار ناامیدکننده است، هیچ‌گونه افق و چشم‌اندازی در آن دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ضرغامی با توجه به شرایط سنی و بی‌انگیزگی نمی‌تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و خالق درآمد‌های سرشار از قبل میراث فرهنگی و تاریخی باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر نکاتی که ما را ترغیب می‌کند با حضور جنابعالی در میراث فرهنگی مخالفت کنیم، این است که شما از حجم فعالیت‌های این وزارتخانه اطلاعی ندارید، این وزارتخانه به دلیل نوتأسیس بودن، نیاز به نیروی پخته از درون دارد تا بدون سیاسی‌کاری بتواند امورات این وزارتخانه را در سطوح مختلف ارتقا بخشد، ارتقای کمّی و کیفی این وزارتخانه توسط فردی سیاسی و وابسته به دوستان سیاسی میسر نمی‌شود، بلکه منجر به خسارت‌های بی‌پایانی خواهد شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_416449" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/824449/416449?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما