شناسهٔ خبر: 49096182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

گزارش «آنا» از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت

چهارمین روز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح امروز آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاست خبرگزاری آنا، هفتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح امروز در صحن پارلمان آغاز شده که در جلسات گذشته نیز رسیدگی به صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنعت، معدن، تجارت پایان یافته است.

از صبح امروز نیز رسیدگی به صلاحیت و برنامه‌های سیدرضا فاطمی امین گزینه پیشنهادی وزارت «صمت»، با اظهارات موافقان و مخالفان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شده و قرار است طبق روال روزهای گذشته، مجلس در نوبت عصر نیز جلسه علنی داشته باشد.

همچنین، طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل در هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی انجام شده، جلسات علنی پارلمان برای رسیدگی به برنامه‌ها و صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی دولت، از روز شنبه هفته جاری و در دو نوبت صبح و عصر برگزار شده است.

گزارش کامل و لحظه به لحظه «آنا» از هفتمین جلسه علنی مجلس برای رسیدگی به برنامه‌ها و صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی به شرح زیر است:

ادامه بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی سیزدهم (۰۸:۲۰)

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد. (اینجا بخوانید)

فاطمی امین برای ساماندهی. ضعیت تجارت خارجی برنامه ضربتی دارد (۰۸:۳۲)

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از موافقت کمیسیون متبوعش با برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و طبق گزارش این کمیسیون اعلام کرد که فاطمی امین برای ساماندهی. ضعیت تجارت خارجی برنامه ضربتی دارد. (اینجا بخوانید)

۷۴ درصد برنامه‌های «فاطمی امین» منطبق با احکام برنامه است (۰۸:۴۵)

روح‌الله عباس‌پور سخنگوی کمیسیون صناع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش این کمیسیون درباره برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت صمت اعلام کرد که ۷۴ درصد برنامه‌های «فاطمی امین» منطبق با احکام برنامه است. (اینجا بخوانید)

هدف‌گذاری دولت سیزدهم برای تک‌رقمی شدن تورم (۰۸:۵۵)

گزارش «آنا» از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت

سیدرضا فاطمی‌امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده تورم در سال ۱۴۰۲ به نصف تورم سال ۹۹ برسد و بعد به سمت تک رقمی شدن حرکت کند. (اینجا بخوانید)

تذکرات نمایندگان به نحوه اداره جلسه علنی (۰۹:۳۰)

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان پس از اظهارات وزیر پیشنهادی صمت، تذکراتی درباره نحوه اداره جلسه علنی و نیز و حضور نمایندگان در جلسه، تذکراتی مطرح کردند.

اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی «صمت» (۹:۴۵)

نمایندگان موافق و مخالف گزینه پیشنهادی وزارت صمت، دیدگاه‌های خود را درباره وی مطرح کردند. برخی از نمایندگان فاطمی امین را جوانی انقلابی و تحول گرا خواندند و برخی دیگر او را بی‌برنامه دانستند. (اینجا بخوانید)

کمیسیون آموزش با پیشنهاد تصدی زلفی گل برای پست وزارت علوم موافقت کرد (۱۰:۳۰)

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اعلام کرد که این کمیسیون با پیشنهاد تصدی زلفی گل برای پست وزارت علوم موافقت کرده است. (اینجا بخوانید)

نمایندگان موافق و مخالف «زلفی‌گل» نظرات‌شان را بیان کردند (۱۱:۳۵)

نمایندگان موافق و مخالف گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی مجلس دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند، به طوری که برخی معتقد بودند برنامه‌های زلفی‌گل عملیاتی نیست و برخی نیز مواضع انقلابی او را زبانزد همدانی‌ها دانستند. (اینجا بخوانید)

گزارش «آنا» از چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت

پایان جلسه علنی مجلس در نوبت صبح (۱۲:۲۰)

پس از بیان اظهارات نمایندگان موافق و مخالف گزینه‌های پیشنهادی وزاتخانه‌های صمت و علوم و تحقیقات و همین طور اظهارات وزرای پیشنهادی، جلسه علنی مجلس با اعلام هیئت‌رئیسه پارلمان، ختم هفتمین جلسه را اعلام کرد.

آغاز هشتمین جلسه علنی بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم (۱۴:۰۳)

بر همین اساس و پس از توقف ۲ و نیم ساعته جلسه علنی، هشتمین جلسه پارلمان برای بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی با اعلام هیئت‌رئیسه پارلمان آغاز شد. (اینجا بخوانید)

نظام پیشنهادات برای کاربردی کردن تحقیقات ایجاد می‌کنم (۱۴:۰۸)

محمدعلی زلفی‌گل گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش می‌کنم تا طی دوره ۴ ساله نظام پیشنهادات برای کاربردی کردن تحقیقات به‌ویژه بخش مهمی از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دکتری ایجاد کنم. (اینجا بخوانید)

وحیدی فرد شایسته‌ای برای تصدی وزارت کشور است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون در مورد برنامه های وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد و گفت: کمیسیون ایشان را فرد شایسته برای تصدی وزارت کشور تشخیص داده است.(اینجا بخوانید)

وزرای پیشنهادی به سوالات نمایندگان پاسخ دهند

نماینده مردم علی آباد در مجلس بر ارائه برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت و توضیحات لازم درباره سوالات نمایندگان از سوی وزرای پیشنهادی تاکید کرد.(اینجا بخوانید)

صباغیان در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور:

تفویض اختیار به استانداران تداوم راه خان و خانزادگی است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: و باز هم در برنامه وزیر پیشنهادی شاهدیم که می‌خواهند قدرت استانداران را افزایش دهند و این به معنای بی‌توجهی به مردم است و شما می‌خواهید به این وضع ادامه دهید. این همان وضعیت خان و خانزادگی است. (اینجا بخوانید)

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی(۱۸:۳۰)

بررسی صلاحیت سیدعزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وحیدی در دفاع از برنامه های خود:

ما برای فعالیت‌های سیاسی احزاب برنامه‌های ویژه ای داریم

عضو پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اظهارات تنها مخالف خود در صحن مجلس عنوان کرد: تمامی موارد مطرح شده در برنامه ارائه شده آمده است و ما در حوزه اعتیاد، مدیریت شهری و فعالیت‌های سیاسی احزاب برنامه های ویژه ای داریم.(اینجا بخوانید)

صباغیان در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

ضرغامی فرهنگی هست ولی برنامه فرهنگی ندارد

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: هر چند آقای ضرغامی دارای شخصیتی فرهنگی و دانشمند است اما برنامه‌ای تخصصی و تجربه کافی برای موضوع گردشگری ندارد.(اینجا بخوانید)

صباغیان در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

قاضی‌زاده هاشمی فردی چند بُعدی و مناسب برای تصدی وزارت فرهنگ است

ضرغامی فردی چند بُعدی و مناسب برای تصدی وزارت فرهنگ است

نماینده مردم مشهد گفت: معمولا افراد تک بعدی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتخاب می شدند و این وزارتخانه تبدیل به حیاط خلوت افراد سیاسی می شد اما الان باید تصدی این وزارتخانه را به فرد باسابقه و با تجربه‌ای چون ضرغامی بسپاریم.(اینجا بخوانید)

سعیدی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

ضرغامی مدیری در تراز انقلاب اسلامی و تحول‌گرا و خلاق است؛ اما هر کسی را بهر کاری ساختند

نماینده مردم چابهار با بیان اینکه ضرغامی مدیری در تراز انقلاب اسلامی و تحول‌گرا و خلاق است، گفت: هیچ نقطه خاکستری در کارنامه مالی ایشان وجود ندارد، اما هر کسی را بهر کاری ساختند.

رضایی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

ضرغامی برای جبران خسارت کرونا در صنعت گردشگری برنامه های حمایتی دارد/ کمک تخصص و تجربه رسانه ای وزیر پیشنهادی به حوزه میراث فرهنگی

نماینده مردم کنگاور در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی در مقابله با کرونا و جبران خسارت آن در صنعت گردشگری گفت: تخصص و تجربه رسانه‌ای وزیر پیشنهادی به حوزه میراث فرهنگی کمک فراوانی می‌کند.

احمدی بی‌غش در مخالفت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری

وزارت ضرغامی اهانت به نخبگان میراث فرهنگی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربیات ضرغامی هیچ تناسبی با وزارت میراث فرهنگی ندارد، گفت که حضور ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی اهانت به بخش قابل توجهی از نخبگان میراث فرهنگی و اساتید برجسته این حوزه است.

پایان نوبت سوم جلسه علنی ۲ شهریورماه مجلس

محمدباقر قالیباف زنگ پایان نشست علنی نوبت سوم امروز مجلس شورای اسلامی را ساعت ۲۰ به صدا درآورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تشکر می کنم از رسانه ها، شبکه خبر و مردم عزیز که مجلس را دنبال کردند و خداقوت می گویم به همه همکاران. نشست بعدی (چهارشنبه، ۳ شهریورماه) ساعت ۷:۴۵ صبح با دستور جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما