شناسهٔ خبر: 49094271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی روز پزشک را تبریک گفت

موج نیوز

یکی از مراجع تقلید قم با صدور پیامی روز پزشک را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام آیت الله مکارم شیرازی به شرح زیر است:

یکم شهریور مصادف با زادروز ابوعلی سینا پزشک برجسته ایرانی است و به پاسداشت او و برای تقدیر و تجلیل از خدمات بی‌دریغ پزشکان به‌عنوان روز پزشک در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرده است: با گذشت قرن‌ها آثار بوعلی، فیلسوف و پزشک پرآوازه جهان اسلام همچنان محل مراجعه متخصصان طب قرار دارد و کتاب قانون وی که از معروف‌ترین منابع طب کهن بشمار می‌رود، سالیان متمادی در مراکز پزشکی اروپا تدریس شده است.

این پیام حاکی است: پیشگامان سلامتی که از جان خویش گذشته و در این راه قربانی‌های پرشماری را تقدیم کرده‌اند، اینجانب این روز را به جامعه فداکار و پرتلاش پزشکی ایران تبریک گفته، صحت و سلامتی ایشان را از درگاه باری‌تعالی خواستارم.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرده است: فرصت را مغتنم شمرده مجدد به عموم مردم سفارش می‌کنم که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به توصیه‌های کادر پزشکی و درمانی پایبند باشند، زیرا خطر جدی است.

این مرجع تقلید تاکید کرده است: در پایان بار دیگر همت والای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی، اداری و خدماتی را در مقابله با این بلای پرخطر ارج نهاده، توفیق روزافزون همگان را از بارگاه پروردگار عالمیان خواهانم.

نظر شما