شناسهٔ خبر: 49092823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش تعداد تست‌های منفی کاذب در کرونای دلتا/ با داشتن علائم، نیاز به انجام تست پی.سی.آر نیست

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه دقت تست‌های پی سی آر برای تشخیص دلتا، خیلی زیاد نیست، گفت: میزان تست منفی کاذب در کرونای دلتا زیاد است.

صاحب‌خبر -

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: الان در پیک پنجم کرونا هستیم تعداد بیماران بستری به بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی باید کرونا تلقی شود چون ویروس سرماخوردگی و آنفولاآنزا در این شرایط و وضعیت نداریم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به افزایش مراجعات مردمی به مراکز ۱۶ ساعته برای انجام تست کرونا، گفت: هم‌اکنون گونه غالب کرونای دلتا است و در بسیاری از موارد تست‌های پی‌سی‌آر قادر به شناسایی گونه دلتا نیستند، بنابراین فرد علی‌رغم اینکه بدحال است و علائم دارد تست پی‌.سی.آر منفی می‌شود و همین سبب افزایش تعداد تست منفی کاذب در کرونای دلتا شده است.

وی ادامه داد: این روزها تعداد تست‌های پی‌.سی‌.آر بسیار زیاد شده، روزانه حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تست در استان گرفته می‌شود در حالی که ظرفیت ما همان سه آزمایشگاهی است که تست‌ها را انجام می‌دهد، طبیعتا با وجود همان تعداد نیروها و همان دستگاه‌ها نمی‌توانیم جواب آزمایشات را کم‌تر از سه روز اعلام کنیم.

شاه‌آبادی اضافه کرد: نه تنها در کشور ایران بلکه در تمام دنیا زمانی که اپیدمی به اوج می‌رسد اصلا بیماریابی و گرفتن تست پی‌.سی‌.آر توصیه نمی‌شود به جزء در موارد بستری، بنابراین با توجه به علائم بیماری الان در سطح جامعه چیزی به جزء کرونا نداریم اگر علائم سرماخوردگی داشتند کرونا تلقی شود و خود را قرنطینه و درصورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنید.

وی در پایان همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اجتناب از دورهمی را توصیه کرد.

انتهای پیام/پ

نظر شما