شناسهٔ خبر: 49092269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سردار حسینی:

تلاش برای داشتن مدینه فاضله باید از مسجد شروع شود

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان مسائل فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی و سیاسی را از کار کردهای مسجد نام برد وگفت: تلاش برای داشتن مدینه فاضله باید از مسجد شروع و در جامعه گسترش یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد که با حضور در جمعی از ماموستایان و امامین جمعه و معاون استاندار و فرمانده ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام و در راس همه، آمریکای جنایتکار و صهیونیست دشمنی سنگینی علیه مسجد و نماز گزاران آن دارند چرا که مسجد پایگاه نشر احکام اسلامی بوده و خواهد ماند.

وی گفت: مسجد در تاریخ اسلام محل اجرای قوانین اسلام بوده است و قرآن مسجد را عبادت گاه مومنین و و مظهر پاکی و ترویج معارف اسلامی منظور نموده است .


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به تفاوت مسجد با محیط های بی روح و تشریفاتی افزود: مسجد به عنوان پایگاه عظیم و مقدس، محل عبادت موحدان بوده و باید این محل مطهر کانونی برای حرکت و جنبش سازندگی اسلامی در زمینه آگاهی بخشی و بیداری مردم و پاک سازی محیط و آماده ساختن مسلمانان برای دفاع از میراث گرانبهای اسلام توسط جوانان برومند باشد.


سردار حسینی عنوان داشت: مسجد خانه قرآن و محل تربیت آحاد مردم و مکتب عشق و دانش و مرز بینش و محل گرفتن فیض الهی و مکان تبلیغ و ارشاد و هدایت مردم و عرضه قوانین الهی است.


وی گفت: این مکان زمینه ساز اتحاد و همبستگی اقشار مختلف مردم و جایگاه پیامبران اللهی و محل عبادت مومنین است.


فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر خاطر نشان کرد: نخستین مسجد روی زمین مسجد الحرام و نخستین مسجد در اسلام در مدینه بر پایه ی تقوا بنا شد و در این مکان مردم توسط پیامبر (ص) و یارانش به تقوا دعوت شدند و این امر مایه برکت مسلمانان در جهان شد.

وی گفت: هر کسی در خانه خداوند درآید در حصین امن خواهد بود چرا که در آن مسائل مسلمانان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سردار حسینی افزود: مسجد برای گسترش واعتلای کلمه توحید است و این مکان نباید خالی بماند و باید این سنگر توسط جوانان پر شود.

وی با اشاره به جایگاه مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و چگونگی کارکرد آن گفت: مسجد جایگاه بسیاری والای در پیروزی انقلاب داشت زیرا مسجد مانند سنگری بود که توسط رزمندگان اسلام و انقلاب محافظت می شود.

سردار حسینی مسائل فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی و سیاسی را از کار کردهای مسجد نام برد و افزود: تلاش برای داشتن مدینه فاضله باید از مسجد شروع و در جامعه گسترش یابد و بدی ها باید در این مکان بیان شود تا بتوان آسیبها را شناسایی و در جهت کاهش آن گام برداریم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر بیان داشت: تحقق محله اسلامی و ایجاد قرارگاه های اسلامی باید در مسجد شروع شود و رونق بگیرد تا به امورات مسلمانان رسیدگی شود.


وی گفت: همکاری نزدیک هیئت امنا و پایگاه های مسجد و امامین مسجد در راستای ترویج معارف اسلامی در جهت دهی به افکار عمومی، امر به معروف و نهی از منکر، تشریح احکام اسلامی، طرح مبانی سیاسی عقیدتی و روشنگری، تشریح مبانی مهم روز و تقویت نظام جمهوری اسلامی در جهت بیان اهداف شوم دشمنان انقلاب اسلامی و کشور باید هماهنگ باشند تا بتوان ارزش های این مکان مقدس را بر همگان ثابت کرد.


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: بسیاری از مساجد ما رها و بسیاری از احکام نورانی اسلام در آنجا بیان نمیشود و در این میان وظیفه مسوولین است که این پایگاه ها را عظیم و برجسته نگه داشته و در حفظ آن توانا باشند.


سردار حسینی خاطر نشان کرد: جلوگیری از عوامل و عناصر تند رو به مسجد از وظایف اصلی ارکان مساجد است و باید مسوولین توسط این قشر به مسجد دعوت شوند و در این مکان ماموریت آنان را به مردم ابلاغ گردد.


وی عنوان داشت: ما باید امروز به عنوان یک ارزشگذاری به مسجد نگاه و در مقابله با دشمنان خانه خدا به پاخیزیم و آنچه را که در مورد معارف اسلامی و احکام است به عنوان روشنگری به مردم ابلاغ نمایم.

در پایان این مراسم از ماموستای برجسته این شهرستان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/

نظر شما