شناسهٔ خبر: 49085857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عباس‌پور قرائت کرد؛

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون را درخصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح اله عباس پور در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۱ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت دفاع دولت سیزدهم، گزارش کمیسیون صنایع مجلس درخصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی را قرائت کرد.

متن گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس بدین شرح است:

«هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام.

مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی صالحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای محمدرضا آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور قرائت در صحن علنی ارائه میشود. (عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن)

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده آقای محمدرضا آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

مقدمه:

مطابق ماده ۵۴ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در رابطه با حوزه هوا فضا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به عنوان وزارتخانه مرتبط با کمیسیون صنایع و معادن وفق ماده ۲۰۲ آئین نام داخلی ارجاع و جلسه‌ای در تاریخ ۲۵/۵/۱۴۰۰ با حضور کلیه اعضا و وزیر پیشنهادی تشکیل گردید. در جلسه وزیر پیشنهادی سوابق، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه و اعضای کمیسیون نیز دغدغه‌ها، اولویت‌ها و انتظارات خود را بیان داشتند.

شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون مهترین برنامه‌ها و تعهدات وزیر پیشنهادی در ارتباط با موضوعات تخصصی کمیسیون عبارتند از:

·مدیریت یکپارچه زنجیره‌های ارزش صنعت دفاعی به منظور هم‌افزایی ظرفیت‌ها و حذف موازی‌کاری‌های غیرضرور

· شناسایی و جلب مشارکت‌های حداکثری ظرفیت‌های صنعتی و تحقیقاتی نیرو‌های مسلح در قالب طرح‌ها و پروژه‌های مشترک دفاعی در داخل نیرو‌های مسلح.

· به روزرسانی ذخایر راهبردی انبار‌های صنعت دفاعی.

· رصد و پایش عملکرد محصولات در میادین عملیاتی مبتنی بر ملاقات با محصول و حضور در رزمایش‌ها به منظور شناسایی و رفع عیوب محصولات و کشف ایده‌های نوآورانه در خلق سامانه‌های جدید.

· توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی جهت تکمیل نیازمندی‌های آزمون تحقیقات و تولید

· ارتقاء سطح بهره‌گیری از شبکه همکاران صنعتی و تحقیقاتی در حوزه‌های تحقیقات و تولید فناوری محصولات و مواد و قطعات.

· افزایش ضریب صیانت سامانه‌ها و محصولات دفاعی با هدف جلوگیری از خرابکاری صنعتی.

· اکتساب فناوری‌های بدیع و نوظهور در راستای نوآوری جهشی در سامانه‌های دفاعی.

· توسعه همکاری‌های فناورانه در سطح بین‌الملل با راهبرد توسعه درونزا و برون‌نگر و کاهش زمان دستیابی به محصولات.

· اجرای پروژه‌های تحقیق و تولید مشترک با متحدین و شرکای خارجی با ملاحظات خاص امنیتی و حفاظتی.

· افزایش تولید و تأمین فناوری‌های مورد نیاز با رویکرد کاهش حداکثری به کارگیری نیروی انسانی.

بررسی معیار‌های عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

با عنایت به تدوین برنامه‌های جامع در حوزه صنایع هوا فضا، عملا از لحاظ تناسب، واقع گرایی، صراحت، انسجام، جامعیت و آینده‌نگری برنامه‌های ایشان مطلوب مورد ارزیابی قرار گرفت.

انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۶۸ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق الذکر " منطبق" و ۹ درصد موارد نیز " همسو" است. نتایج حاصله نشان می‌دهد ۲۳ درصد به احکام اشاره‌ای نشده است. بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان و همچنین برنامه‌های پیشنهادی، کمیسیون ایشان را در خصوص قانونمندی و قانو گرایی، بکارگیری مدیران کارآمد، مبارزه‌طلبی با فساد و سبک وشیوه مدیریتی و حکمرانی انقلابی و تعامل با نمایندگانی مجلس، فردی توانمند و شایسته ارزیابی نمود.

نتیجه‌گیری: کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مناسب تشخیص داد.»

انتهای پیام/

نظر شما