شناسهٔ خبر: 49084381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازرسی از ۴۷۸ مکان و واحد قضایی در پی دستور رئیس قوه قضاییه

رئیس دفتر بازرسی قوه قضاییه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر بررسی مشکلات مردم در مراجعه به واحد‌های قضایی، گفت: در یک ماه گذشته ۳۱۷ هیئت بازرسی تشکیل و از ۴۷۸ مکان بازرسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ارزیابی و شناسایی مشکلات مردم در مراجعات به واحد‌های قضایی یکی از دستورات حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه روز ۲۱ تیر شورای عالی قوه قضاییه بود؛ به فاصله ۴۰ روز از صدور این دستور، جهانگیر رئیس دفتر بازرسی قوه قضاییه در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از مشکلات مطرح‌شده از سوی مراجعه‌کنندگان به واحد‌های قضایی پرداخت.
وی گفت: حسب‌الامر دستور رئیس قوه قضاییه پیرامون شناسایی مشکلات مردم در مراجعه به واحد‌های قضایی ظرف یک ماه گذشته ۳۱۷ هیئت بازرسی تشکیل و از ۴۷۸ مکان بازرسی شد و در مجموع بیش از ۶ هزار نفر از مردم مشکلات خود را برای هیئت‌های بازرسی تشریح کردند.
وی با اشاره به فعالیت هزار و ۱۱۸ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور که بیش از هزار و ۵۰۰ خدمت را به مردم ارائه می‌کنند، بر ضرورت توزیع مناسب این دفاتر در سطح کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه هنوز در برخی از مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور، دفاتر خدمات قضایی راه اندازی نشده‌است که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی آن‌ها اقدام شود.
رئیس دفتر بازرسی قوه قضاییه با بیان جزئیات شناسایی مشکلات مردم همچنین بر توسعه کیفی دفاتر خدمات قضایی متناسب با توسعه کمی آن‌ها تاکید و بیان کرد: آموزش مردم برای استفاده حداکثری از خدمات الکترونیکی قضایی باید در دستور کار دستگاه قضایی باشد.
وی همچنین به تشریح بخشی از مشکلات مردم در مراجعه به دادسرا‌ها پرداخت و گفت: تاخیر در ثبت پرونده‌ها، ارجاع‌های متعدد پرونده‌ها به کارشناسان، صدور قرار‌های عدم صلاحیت که به صورت غیرحضوری صادر شده‌اند، نبود سازوکار‌های مشخص برای رسیدگی به پرونده‌‎های کثیرالشاکی و همچنین آمارگرا بودن برخی شعب، از جمله مصادیق شناسایی شده پیرامون نارضایتی مردم در مراجعات آن‌ها به دادسراهاست.

برچسب‌ها:

نظر شما