شناسهٔ خبر: 49081272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین :

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی تجارب و برنامه های ارزنده‌ای دارد

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی از تجارب و برنامه های ارزنده ای برخوردار است که می تواند موجب رشد شاخص ها در این حوزه شود.

صاحب‌خبر -

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی تجارب و برنامه های ارزنده‌ای دارد

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی از تجارب و برنامه های ارزنده ای برخوردار است که می تواند موجب رشد شاخص ها در این حوزه شود.

علیرضا خزائلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به معرفی عزت الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهوری افزود: اقای ضرغامی از کارنامه اجرایی موفقی برخوردار بوده و تجارب مدیریتی ارزنده ای دارد و به عنوان یک مدیر عملیاتی شناخته می شود.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهاد از سوابق فرهنگی خوبی برخوردار است و با سابقه فعالیت در این عرصه در سطح کلان می تواند اهداف بالادستی تعیین شده برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به خوبی پیش ببرد.

این مسوول گفت: شناخت بالای مردم از وزیر پیشنهادی و همچنین ارتباط خوب و تنگاتنگ آقای ضرغامی با اقشار مختلف جامعه نیز یک نکته مثبت است که می تواند عاملی مناسب برای پیشبرد بهتر اهداف میراث فرهنگی در دوره وزارت وی به شمار رود.

خزائلی با اشاره به برنامه های ضرغامی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،اظهار داشت: آقای ضرغامی در برنامه خود که به مجلس ارایه شده بهره گیری از همه ظرفیت ها و امکانات کشور را برای رشد شاخص های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد دقت قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: در این برنامه نقاط ضعف و قوت هرکدام از بخش های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با جزییات در هر شاخه ذکر شده و برنامه های عملیاتی و قابل اجرا برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف ارایه شده است.

خزائلی گفت: راه اندازی تلویزیون تخصصی حوزه گردشگری، تلاش برای لغو روادید بازارهای هدف گردشگری، اجرای برنامه های گردشگری خانواده محور، تدوین برنامه های گردشگری و سفر برای دهک های مختلف از طریق کاهش هزینه های تمام شده با استفاده از تاسیسات گردشگری دستگاه ها، توسعه گردشگری در حوزه مذاهب و ادیان، حمایت از کسب و کارهای گردشگری آسیب دیده از بخش کرونا، تکمیل و ساماندهی نظام جامع آماری گردشگری، واگذاری بناهای تاریخی برای احیا و بهره برداری از سوی بخش خصوصی تقویت یگان حفاظت میراث فرهنگی و حمایت از استارت آپ ها در بخش صنایع دستی بخشی از برنامه های تحولی آقای ضرغامی به شمار می رود که از اولویت ها و نیازهای اساسی این وزارتخانه است.

سیدعزت‌الله ضرغامی از سوی رئیس‌جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مجلس معرفی شده است. او هفته گذشته در چهار روز کاری در ۱۴ کمیسیون و ۵ فراکسیون مجلس شورای اسلامی حضور یافت و رویکردها و برنامه‌های خود را برای مدیریت این وزارتخانه تببین کرده است.

در صورت رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ضرغامی، او سکان‌دار وزارتخانه‌ای می‌شود که گردشگری به عنوان یکی از حوزه های آن در ۱۸ ماه گذشته و شیوع کرونا با خسارتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است، بسیاری از فعالان این صنعت از مدیران دفاتر خدمات تا راهنمایان گردشگری یا خانه‌نشین شده‌ یا تغییر شغل داده‌اند؛ کارگاه‌های هنرهای سنتی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی تعطیل و بسیاری از صاحبان مشاغل کاملا بیکار شده‌اند.

همچنین بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری از شنبه (۳۰ مرداد) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

رئیس جمهوری در سخنانی در دفاع از معرفی ضرغامی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در جلساتی که با مهندس ضرغامی داشتم، نگاه او در خصوص مسئله گردشگری، معرفی فرهنگ اسلامی و ایرانی در گردشگری و از سوی دیگر اقتصاد گردشگری بوده که بسیار مهم است.

وی ضرغامی را چهره‌ای شناخته‌شده برای نمایندگان مجلس دانست و افزود: مسئله مهم در گردشگری، اقتصاد گردشگری است و کشورمان هم زمینه‌های زیادی برای توسعه‌یافتگی در حوزه اقتصاد گردشگری دارد؛ برای تحقق اقتصاد بدون نفت می‌توان اقتصاد گردشگری را دنبال کنیم که با توانمندی که مهندس ضرغامی دارد، این کار دنبال خواهد شد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به جایگاه شایسته‌ و بایسته خواهد رسید.

نظر شما