شناسهٔ خبر: 49072238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیاز کنونی بیماران کرونایی اهدای نفس است

معاون امور مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: یکی از نیاز‌های اساسی بیمارستان‌های استان دستگاه اکسیژن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید شاکری صفت، معاون امور مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به اینکه پویش اهدای نفس به منظور تهیه کپسول‌های اکسیژن، برای بیماران نیازمند کرونایی در همدان آغاز شده است، افزود: در این طرح با استفاده از کمک‌های مالی خیران، کپسول‌های اکسیژن ده لیتری برای بیماران نیازمند تهیه و در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

او با اشاره به اجرای چهار مرحله پویش طرح اهدای نفس، بیان کرد: بر اساس این مراحل انجام شده، تاکنون بیش از ۶۰ کپسول اکسیژن تهیه شده است که برخی از این کپسول‌ها ۴۰ لیتری بوده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته و اغلب آن‌ها ده لیتری که به بیماران نیازمند تحویل داده شده است.

شاکری صفت تأکید کرد: مرحله پنجم اهدای نفس که اکنون آغاز شده، به درخواست مراکز درمانی اجرا نمی‌شود بلکه بر اساس درخواست خود مردم است که اقدام به تهیه کپسول‌های اکسیژن ده لیتری می‌ شود.

شاکری صفت افزود: این کپسول‌های اکسیژن به صورت امانت در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفته و پس از بهبودی آن را به مجمع تحویل می‌دهند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران می‌توانند از بیمارستان مرخص شوند، اما اکسیژن را در منزل دریافت کنند، گفت: تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون تومان برای تهیه کپسول‌های اکسیژن برای بیماران نیازمند کرونایی هزینه شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما