شناسهٔ خبر: 49068148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جو بایدن:

تمدید ضرب‌الاجل خروج آمریکا از افغانستان منتفی نیست/ طالبان به وعده‌های خود پایبند بوده است

رئیس‌جمهوری آمریکا طی کنفرانسی خبری در کاخ سفید، با دفاع مجدد از رویکرد خود در قبال افغانستان، تمدید ضرب‌الاجل خروج آمریکایی‌ها از افغانستان را منتفی ندانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی کنفرانسی خبری در کاخ سفید، با دفاع مجدد از رویکرد خود در قبال افغانستان، تمدید ضرب‌الاجل خروج آمریکایی‌ها از افغانستان را منتفی ندانست.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان‌پذیر بودن خروج تمامی آمریکایی‌ها از افغانستان در شرایطی که تنها ۱۰ روز به ضرب‌الاجل تعیین‌شده باقی مانده است و احتمال تمدید آن، گفت که امیدواریم مجبور به تمدید این زمان نشویم ولی رایزنی‌ها در این‌باره با تیم امنیتی در جریان است.

بایدن با اعلام این‌که آمریکا از ۱۴ آگوست، ۲۸ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است، این روند را همراه با واقعیت‌هایی خواند که تلخ و دردناک هستند.

وی در ادامه گفت که اولویت اول ما خارج کردن تمامی شهروندان آمریکایی از کابل و افغانستان در سریع‌ترین زمان ممکن است. متعهد هستم هر شهروند آمریکایی که خواستار خروج از افغانستان باشد را به خانه برگردانم. با شرکای خود نیز در حال رایزنی هستیم تا اتباع آنها را نیز خارج کنیم.

بایدن گفت که آمریکا با طالبان درباره امنیت اطراف فرودگاه کابل مذاکره کرده و آنها نیز همکاری کردند. وی گفت که طالبان تا کنون هیچ اقدامی علیه آمریکایی‌ها در کابل انجام نداده و تعهدات خود پایبند بوده‌اند.

وی در عین حال تاکید کرد که وضعیت امنیتی در افغانستان و کابل در حال تغییر است.

بایدن همچنین با اشاره به نشست مجازی سران گروه هفت که برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است، گفت که تصمیم داریم درباره هماهنگی و کمک دیگر کشورها برای خارج کردن اتباع خود و افغانستانی‌های همیار غرب، رایزنی کنیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما