شناسهٔ خبر: 49068009 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدال‌ آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک

خلاصه عملکرد مدال آوران کشتی ایران در رقابت‌های المپیک را بررسی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ورزش کشتی همواره از رشته‌های مدال آور ایران در بازی‌های المپیک بوده است و در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز با کسب دو مدال در بخش فرنگی و دو مدال در آزاد، عنوان پر مدال‌ترین رشته کشورمان را به خود اختصاص داد.

محمدرضا گرایی یکی از پنج فرنگی‌کار کاروان ایران در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک بود که توانست با پیروزی بر تمامی حریفانش، در فینال وزن ۶۷کیلوگرم، چهارمین مدال طلای ایرانیان در ادوار بازی‌های المپیک را از آن خود کند و محمدهادی ساروی کشی‌گیر فرنگی کشورمان مدال برنز المپیک را کسب کرد.

کشتی آزاد رقابت‌های المپیک توکیو با کسب مدال نقره حسن یزدانی و مدال برنز امیرحسین زارع به پایان رسید.

مدال‌آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک////تاپ هفت صبح

مدال‌آوری کشتی‌گیران ایرانی در بازی‌های المپیک به شرح  زیر است:

در رقابت‌های  المپیک ۲۰۱۶ ریو نمایندگان کشتی فرنگی کشورمان سعید عبدولی و قاسم رضایی موفق به کسب مدال برنز شدند و حسن یزدانی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی در دسته ۸۶ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ مدال طلا را کسب کرد.

مدال‌آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک////تاپ هفت صبح

نمایندگان کشتی فرنگی‌ کشورمان حمید سوریان، امید نوروزی  و قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال طلا را کسب کردند و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای کشتی آزاد المپیک لندن شد.

مدال‌آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک////تاپ هفت صبح

رقابت‌های کشتی‌آزاد المپیک لندن با کسب مدال برنز ابراهیم جوادی در وزن ۴۸ کیلوگرم و مدال طلای ابوالفضل انوری در وزن ۱۰۰ کیلوگرم و مدال برنز اسکندر فیلابی در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم به پایان رسید.

محمد پذیرایی اولین مدال برنز کشتی فرنگی ایران در وزن  ۵۲ کیلوگرم المپیک ۱۹۶۰ رم را به دست آورده‌ است و در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک رم محمد ابراهیم سیف‌پور مدال برنز را کسب کرد.

مدال‌آوران ورزش کشتی ایران در بازی‌های المپیک////تاپ هفت صبح

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما