شناسهٔ خبر: 49061849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر:

مجلس از وزیر خارجه عقلانیت مبتنی بر مشورت و تفکرات انقلابی را طلب می کند

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از وزیر خارجه عقلانیت مبتنی بر مشورت و خرد جمعی و تفکرات انقلابی را طلب می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حسن محمدیاری در ادامه  جلسه علنی امروز یکشنبه (31مرداد)مجلس  شورای اسلامی در مخالفت با حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت سیزدهم ،گفت: وزارت خارجه محل سهم خواهی و کم کاری نیست، اگر قرار است ما در دیپلماسی قوی باشیم باید وزیری را انتخاب کنیم که رای حداکثری مجلس را به دنبال داشته باشد.

 

نماینده مردم تالش و رضوانشهربا اشاره به ویزگی های شخصیتی وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار کرد: امیر عبدالهیان باید صراحتا  موضعشان درمورد سیاستهای دوگانه دولت گذشته را اعلام کنند. باید توضیح دهند نظرشان در مورد تفکیک دیپلماسی سیاسی از دیپلماسی مقاومت چیست. توضیح دهند آیا در خصوص ناتوانی وزارت امور خارجه و پرداخت هزینه در دولت گذشته برنامه ای دارند یا خیر؟ در ضمن در مورد اقتدار و توان لازم در خصوص برنامه هایشان به ما اطمینان بدهند.

 

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ما مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری است، گفت: بنده معتقدم زمانی که وزیر  امور خارجه به عنوان سفیر یک نظام وارد میدان می شود باید فردی با سابقه انقلابی و اطلاعات و دانش کافی و امکان ارتباط عالی با مقامات و مسوولان کشور به خصوص رهبری را داشته باشند. ایشان فرد اول بین المللی کشور محسوب می شوند و باید پاسخگوی ملت و مجلس باشند.

وی با بیان اینکه مجلس از وزیر خارجه عقلانیت مبتنی بر مشورت و خرد جمعی و تفکرات انقلابی را طلب می کند، گفت: انتظار است در حوادثی مثل حادثه منا و اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، اعلام موضع کنید و اقدامات دیپلماتیک مورد نیاز را انجام دهید.

سید سلمان ذاکر نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: براساس ماده ۱۰۵ قانون برنامه ششم توسعه وظایف ذاتی وزارت امور خارجه تقویت دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر ورود بازارهای جهانی جهت صادرات کالا و جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد زمینه‌ی لازم برای حضور بخش غیردولتی در سایر کشورهای منطقه یا برعکس می‌باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه که در مسئولیت‌های مهمی نظیر معاون وزیر خارجه سابق، معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه، نماینده ویژه وزیر در امور عراق، دستیار رئیس مجلس در امور بین‌الملل نقش داشته است، چرا نسبت به اجرای مفاد قانونی برنامه ششم توسعه گام برنداشته است؟

وی با تاکید بر تقو.یت دیپلماسی اقتصادی در مجموعه وزارت خارجه گفت: ایشان در کمیسیون امنیت ملی قول دادند تا دیپلماسی اقتصادی را تقویت کنند و به همسایه‌ها توجه داشته و از ظرفیت آنها استفاده کنند.

پایان پیام/33

نظر شما