شناسهٔ خبر: 49060798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب توسعه دو شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، طرح توسعه دو شهرک صنعتی آذربایجان شرقی را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با این مصوبه شهرکهای صنعتی شهرستانهای اسکو و ملکان توسعه می یابد.
بر اساس مصوبه آخرين نشست هيأت مديره سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، شهرك صنعتي اسكو به مساحت 106 هكتار و شهرك صنعتي ملكان به مساحت 81.31 هكتار توسعه خواهد يافت.
بنا به اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، با تهيه و ارسال گزارش ضرورت ايجاد و مكان يابي شهرك يا ناحيه صنعتي توسط شركت‌ شهرك‌هاي صنعتي هر استان‌ و پس از بررسي و بازديد ميداني كارشناسان معاونت فني سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، گزارش اظهار نظر كارشناسي به هيأت مديره ارائه و در صورت تأييد مورد تصويب قرار مي‌گيرد.
 
مطابق ضوابط و مقررات قانوني، مصوبه هيأت مديره سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران براي شهرك‌ها و نواحي صنعتي بالاي 50 هكتار بايد به تصويب مجمع عمومي اين سازمان متشكل از وزراي صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي، نيرو، امور اقتصادي و دارايي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور رسيده و سپس با بررسي و تأييد كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست دفتر هيأت دولت، مورد تصويب هيأت وزيران قرار گيرد.
 
همچنين مصوبه هيأت مديره سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به‌عنوان مجمع عمومي شركت‌هاي استاني تابعه، شرط لازم براي تصويب نواحي صنعتي زير 50 هكتار است و در عين حال تصويب نهايي آن مشروط به تأييد و اخذ مصوبه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان است.
 
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با دارا بودن 505 شهرک و 324 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 81 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 2 مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 93 هزار و 923 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 48 هزار و 12 واحد صنعتی و سه هزار و 145 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 962 هزار و 243 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.
 

نظر شما