شناسهٔ خبر: 49060449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نماینده موافق: وزیر اقتصاد، رییس کمیسیون اقتصادی دولت است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مهار تورم و ایجاد اشتغال را انتظار مجلس از وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ذکر کرد و گفت: خاندوزی در صورت تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی باید رویکرد دانش بنیان داشته باشد.

صاحب‌خبر -

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مهار تورم و ایجاد اشتغال را انتظار مجلس از وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ذکر کرد و گفت: خاندوزی در صورت تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی باید رویکرد دانش بنیان داشته باشد.

«ابراهیم عزیزی» روز یکشنبه و در موافقت با تصدی  «احسان خاندوزی» بر وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: قانون اساسی ساختار کلان نظام را به خوبی ترسیم کرده است.  طبق اصل ۵۶ قانون اساسی حاکمیت بر جهان و اسلام از آن خداوند است و تعیین سرنوشت انسان به خود وی واگذار شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: طبق اصل ۵۷ قانون اساسی قوای سه گانه زیر نظر ولایت مطلقه فقیه قرار دارند و براساس اصل دوم قانون اساسی پایه‌های نظام و اهداف آن از جمله استقلال اقتصادی و عدل ترسیم شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به ماده ۱۲ قانون اساسی ادامه داد: طبق این ماده تمام قوای سه گانه و سایر ارکان نظام باید برای ثبات اقتصادی و رفع فقر و محرومیت تلاش کنند؛ در واقع قانون اساسی تبیین کننده اقتصاد اسلامی است که سبب ایجاد فرصت‌های برابر و رفع تبعیض می‌شود.

وی با بیان اینکه تجلی قانون اساسی، حاکمیت اسلام و دین خداست که در اصل ۱۱۰ به خوبی به آن اشاره شده است، ادامه داد: در صدر قوانین، اسناد بالادستی، چشم‌انداز، سیاست‌های کلی نظام وجود دارند که جایگاه اقتصادی در سند چشم انداز جایگاه قابل توجهی دارد. این جایگاه با تولید، اشتغال، مهار تورم و تحقق عدالت اجتماعی عملیاتی می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به طور متوسط ۸ درصد برای رشد اقتصادی پایدار در نظر گرفته شده است، گفت: بهبود فضای کسب و کار رقابت پذیر، گسترش تامین جامع مالی، نظام بیمه، جذب سرمایه گذاری خارجی، تغییر نگاه به بودجه از نفت وگاز و ... در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۸ قانون بودجه برای تولید و اشتغال منابع قابل توجهی پیش بینی کرده که بر این اساس ۲۸ میلیارد برای اشتغال، ۲۷ هزار میلیارد برای کشاورزی و ۲۰ هزار میلیارد برای رفع محرومیت اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ساختار وزارت اقتصاد در تیم اقتصادی دولت جایگاه مهمی دارد لذا از وزیر این وزارتخانه انتظار می‌رود به بحث های مالیات، بورس، سهام عدالت، عضویت در مجامع مختلف، داشتن رویکرد دانش بنیان، مهارم تورم و تولید و اشتغال توجه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزیر اقتصاد، رییس کمیسیون اقتصادی دولت است و می‌تواند در راستای اصلاح امور مالیات، مبارزه با فساد و رونق تولید نقش اساسی ایفا کند.  

عزیزی  خاندوزی را جوانی انقلابی و از دل مجلس دانست و گفت: رویکرد مطالبه گری، جهادی، ولایی، حق طلب، عدالتخواه، فساد ستیزی در وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه خاندوزی دارای تجربه لازم خصوصا در حوزه نظام قانونگذاری بوده و از اساتید دانشگاه است، گفت: خاندوزی دارای تخصص و سلامت بوده و مردمی بودن از ویژگی‌های وی محسوب می‌شود و امیدواریم با وجود ایشان در این عرصه شاهد رفع مشکلات مردم باشیم./ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما