شناسهٔ خبر: 49055897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با رشد ۱۵هزار واحدی شاخص بورس رخ داد؛

تداوم روند صعودی در بازار سهام پس از ۶ روز تعطیلی/ ۲۱ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات تالار شیشه‌ای

شاخص کل بورس در نخستین روز هفته روند صعودی خود را ادامه داد و با رشد ۱۵ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد ایستاد؛ ارزش معامللا بازار سهام هم از ۲۱ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه پس از ۶ روز تعطیلی کرونایی امروز یکشنبه و در دومین روز هفته و نخستین روزکاری خود باز هم سبزپوش شد و روند صعودی خود را ادامه داد.

بازار سرمایه در هفته گذشته که به دلیل تعطیلات ۶ روزه کرونایی فقط دو روز کاری (شنبه و یکشنبه) داشت، روندی نوسانی و مثبت را ثبت کرد  و رشد همزمان شاخص کل، شاخص هم‌وزن و شاخص فرابورس ثبت شد؛ این روند امروز هم ادامه یافت و تمام شاخص‌های بازار سهام سبز رنگ بودند.

معاملات امروز یکشنبه با گرایش مثبت بخصوص در نمادهای بزرگ و در قیمت‌های سبز تابلود آغاز شد؛ امروز  میزان عرضه‌ها افزایش داشت به طوری که بیش مالکیت بیش از ۱۷ میلیارد سهم و اوراق مالی دست به دست شد و با این افزایش در نیمه دوم زمان معاملات خریداران کمی عقب نشینی کردند. همین امر از رشد شاخص که نماگر بازار است کاست و حدود ۲ هزار واحد عقیب نشینی داشت.

 

معامله گران در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۸۶۷ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۱۷ میلیارد و ۳۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی را جابه‌جا کردند.

ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۲۱ هزار و ۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۱۰ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان بود که باز هم رکورد ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۰ شکسته شد. حقیقی‌ها امروز بیش از ۱۷۳ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کرند.

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۱۵ هزار و ۵۵۵ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۷۹ واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن هم با ۷۷۰۷ واحد مثبت به عدد ۴۳۶ هزار و ۲۵ واحد رسید.

معامله گران امروز در بورس بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۳۳۶ هزار معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

نمادهای پتروشیمی نوری، پالایش نفت تهران، پتروشیمی پردیس، ایران‌ خودرو، مخابرات ایران و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر مثبت و در مقابل نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

 

شاخص کل فرابورس ایران امروز با ۳۱۸ واحد رشد به ۲۱ هزار و ۸۷۶ واحد رسید.

معامله گران فرابورس بیش از ۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۵۳۰ هزار معامله دست به دست کردند که ارزش آن بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان شد.

نمادهای پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات و پتروشیمی تندگویان با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند.

 
انتهای پیام
 

نظر شما