شناسهٔ خبر: 49054587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

روایت قالیباف از اظهارات رهبر انقلاب درباره دخالت و چند وزیر پیشنهادی

رئیس مجلس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به جز چند حوزه‌ ، دخالتی در بخش های اجرایی و دولتی دخالتی ندارند، درباره وزرای پیشنهادی فرهنگ و اطلاعات توضیحاتی داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: قانون اساسی وظایفی بر عهده شخص رهبری گذاشته است. در بندهای 4 و 5 اصل 110 قانون اساسی، موضوع صلح ،جنگ و امنیت از وظایف ایشان است.

وی افزود: در شورای عالی امنیت ملی، وزرای اطلاعات، کشور، خارجه و ... عضو هستند و بر اساس اصل 176  قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت پس از تأیید و تصویب مقام معظم رهبری، قانونی و قابل اجرا است و مسئولیت امنیت و دفاع کشور بر عهده ایشان است و در سایر امورات اجرایی و دولتی دخالت نمی‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: به گفته رئیسی وی برای انتخاب وزرای مربوطه با آیت الله خامنه ای مشورت کرده و تأیید ایشان را گرفته است. چون حوزه‌های دفاع،امنیت داخلی و خارجی و سیاست خارجی بر اساس قانون اساسی بر دوش رهبری است. البته ممکن است رئیس دولت درباره انتخاب مابقی وزرا هم از مقام معظم رهبری مشاوره بگیرد.

قالیباف گفت: به عنوان مثال بسیاری مواقع دیده‌ام که رئیسی در حوزه های فرهنگی از مقام معظم رهبری نظرمی‌گیرند. در رابطه با وزرای فرهنگی هم نظر رهبری را گرفته‌اند. این دیگر خواسته رئیس دولت است که بخواهد نظرات مشورتی بگیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما