شناسهٔ خبر: 49051301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کارورزان مشهدی:

برای پوشش بخش‌های درمانی کووید ۱۹ از دانشجویان استفاده نکنید

جمعی از کارورزان بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) مشهد در نامه‌ای به مدیر گروه بیماری‌های داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خواستار عدم استفاده از دانشجویان کارورز برای پوشش بخش‌های کووید شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از کارورزان داخلی بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) مشهد در نامه‌ای به اللهیاری، مدیر گروه بیماری‌های داخلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خواستار عدم استفاده از دانشجویان کارورز برای پوشش بخش‌های کووید شدند.

در این نامه آمده است:

کشور ما هم اکنون در سخت‌ترین شرایط مواجهه با پاندمی کووید ۱۹ قرار گرفته است و سایه مرگ بر تمامی بیمارستان‌ها گسترانده شده است و کادر درمان بیش از همیشه با مشکلات سختی روبه رو هستند. در کنار تمامی این ها، برخورد‌های دور از انتظار از جانب مسئولان و تلقی دانشجویان به عنوان نیروی کار این سختی‌ها را بر این قشر بی پناه سنگین‌تر کرده است. افزایش بی رویه شرح وظایف خارج از کورکولوم آموزشی و استفاده از دانشجویان کارورز به منظور پوشش بخش‌های کووید بیمارستان‌ها دور از عدالت و منطق است. روز به روز بر تعداد بخش‌های کووید بیمارستان‌ها افزوده می‌شود و درخواست پوشش این بخش‌ها تنها از کاروزان بخش داخلی آن هم صرفا به منظور پوشش کار‌های غیرآموزشی تنها بخشی از مصائب و مسائلی است که گریبان گیر این دانشجویان است. در حال حاضر نه تنها برنامه آموزشی در گروه داخلی دانشگاه برقرار نیست، بلکه بیم آن است که شرایط در نظر رگرفته شده روز به روز فرسودگی و خستگی کشیک‌های غیرآموزشی خارج از کوریکولوم و ابتلا بخش وسیعی از دانشجویان به کووید ۱۹ را به دنبال داشته باشد. تحمیل برنامه‌های غیرآموزشی و استفاده از کارورزان جهت پوشش حفرات سیستم درمانی در پاندمی سبب ایجاد فشار‌های روانی و جسمانی مضاعف شده است ما درخواست‌های خود را به مسئولان مربوطه به صورت شفاهی رسانده ایم و با بی تفاوتی نسبت به این مطالبات و شرایط موجود مواجه شده ایم؛ لذا مطالبات خود را به شرح زیر اعلام می‌داریم:


۱- کاهش تعداد بخش‌های داخلی به حالت همیشگی آن و استفاده از کارورزان در بخش‌های آموزشی، در صورتی که بخش درمانی جدیدی به منظور درمان مبتلایان به کووید ۱۹ به بخش‌های گروه داخلی اضافه شده است. پوشش این بخش‌ها بر عهده کارورز آموزشی نباشد.


۲- با توجه به افزایش بی سابقه تعداد بش‌های کووید و افزایش ریسک ابتلای مجدد دانشجویان واکسینه شده، تغیین نیروی غیرموظفی برای جایگزینی دانشجویان و استفاده از نیرو‌های درمانی خارج از دانشگاه، به طوری که تعداد کشیک موظفی تعیین شده کارورزان در ابتدای بخش افزایش نیابد.


در پایان ما دانشجویان خواستار رسیدگی به مطالبات هستیم و قطعا از حضور مسئولان مربوطه در جمع دانشجویان و رسیدگی به وضع به وجود آمده وصحبت و رایزنی حضوری استقبال می‌کنیم. امید است که حضور مسئولان و رسیدگی به مطالبات سبب جلوگیری از مشکلات آنی شود.

این نامه به معاون آموزشی، سرپرست دانشکده پزشکی و معاون آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونوشت شده است.

نظر شما