شناسهٔ خبر: 49047378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت بورس تهران در میز صنعت خودرو:

ساختار مالی خودروسازان باید اصلاح شود

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت‌ها باید دارایی‌هایی را که در راستای زنجیره فعالیت آن‌ها نیست، در شرایط مساعد به فروش برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در میز صنعت خودرو و قطعه سازی عمده‌ترین مشکل صنعت خودرو و دیگر صنایع کشور را قیمت گذاری دستوری عنوان کرد و گفت: مدیران صنایع مختلف به ویژه خودروساز باید پیگیر موارد قانونی و حقوقی به منظور برون رفت از مشکلات مربوط به قیمت گذاری دستوری شوند.

بیشتر بخوانید

صحرایی با اشاره به اینکه سهامداران برای سرمایه گذاری نگاه خاص به بازار سرمایه دارند، بیان کرد: مدیران با سیاست گذاری و برنامه‌های مدون مانع دخالت دولت در بخش قیمت گذاری شوند.

او  افزود: با توجه به وجود ابزار‌های لازم در حوزه تامین مالی، گروه بهمن خودرو طی چند ماه گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان مجوز تأمین مالی گرفته که ۵۰۰ میلیارد تومان آن را محقق کرده است.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران تاکید کرد: برای آنکه سهامدار خرد یا صندوق‌ها در تامین مالی مشارکت کنند، شرکت‌ها موظف به اصلاح ساختار‌های خود هستند.

صحرایی بیان کرد: صنعت خودرو مورد استقبال سهامداران خرد است، اما از آنجا که این امر دائمی نخواهد بود، اصلاح عملکرد‌ها و صورت‌های مالی یک ضرورت است و شرکت‌ها باید به این امر آگاه باشند و دارایی‌هایی را که در راستای زنجیره فعالیت آن‌ها نیست، در شرایط مساعد بازار به فروش برسانند تا هزینه‌های تامین مالی کاهش بیابد و تلاش برای ایجاد بازار رقابتی صورت گیرد.

مدیرعامل بورس تهران تاکید کرد: دو خودروساز بزرگ؛ ایران خودرو و سایپا طی دو سال متوالی زیان‌های انباشته بالایی داشتند که این زنگ خطر بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شود، شرکت خودروسازی پارس نیز طی سه سال متوالی زیان‌های قابل توجهی داشته که با اصلاح ساختار‌ها می‌توان به بهبود شرایط آن امیدوار شد.

انتهای پیام/

نظر شما