شناسهٔ خبر: 49044151 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

توضیح گروه بهمن در خصوص قیمت خودروی فیدلیتی

گروه بهمن در خصوص قیمت بالای خودرو فیدلیتی توضیحاتی داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،در این جوابیه با اشاره به مطلب منتشر شده در خبرگزاری خبرآنلاین تحت عنوان " خودرو چینی در ایران ۳ برابر قیمت واقعی فروخته می شود " و اشاره مستقیم به خودرو فیدلیتی گروه بهمن اعلام کرد: 

۱. قیمت اظهاری آقای زاوه در مقاله مذکور ( فیدلیتی ۱۱ هزار دلار معادل ۷۱ هزار و ۲۰۰ یوان ) از قیمت مدل JETOUR X ۷۰ که دارای گیربکس دستی و امکانات بسیار پایین تر نیز کمتر می باشد؛ این در حالی است که مدل عرضه شده توسط گروه بهمن فیدلیتی پرایم ( JETOUR X۷۰S ) دارای گیربکس اتومات، کلاچ دوبل ( ۶ DCT )، مولتی مدیا ۱۲ اینچ نصب بر روی داشبور ( FLOAT TYPE )، صندلی برقی و چرمی راننده و سرنشین، ۴ ایربیگ، رینگ چرخ ۲۰ اینچی، سیستم پیشرفته ایمنی نظیر سنسور حرکت بین خطوط ( LDW )، سنسور نقطه کور ( BSW )، دوربین ۳۶۰، سنسور باران و همچنین چراغ های کاملا LED ( FULL LED )، سنسور باز کردن درب صندوق با پا و امکانات رفاهی دیگری می باشد. لازم به ذکر است قیمت فیدلیتی در کشور چین بدون در نظر گرفتن هزینه های شماره گذاری و بیمه معادل ۱۸ هزار و ۸۰۰ دلار می باشد و از آنجایی که قیمت شماره گذاری در استان های مختلف چین متفاوت می باشد قیمت این محصول به طور متوسط و با در نظر گرفتن موارد فوق تا ۲۳ هزار دلار افزایش می یابد .

۲. قیمت فیدلیتی پرایم GETOUR X۷۰S  که فروش مناسبی هم در عربستان دارد بیش از ۲۴ هزار دلار در این کشور می باشد و قیمت مدل X۷۰ ( مدل قبلی X۷۰S و با امکانات کمتر و ظاهر و تریم داخلی متفاوت ) در امارات متحده عربی برابر ۱۸ هزار دلار ( بدون در نظر گرفتن هزینه ارزش افزوده، شماره گذاری و بیمه ) می باشد.

۳. به نظر می رسد آقای فربد زاوه توجه ای به هزینه های دیگر همچون بسته بندی قطعات ( CKD )، حمل از کارخانه تا بنادر چین، حمل دریایی به بنادر ایران که در هفته های اخیر به دلیل مشکلات جهانی حمل به بیش از ۴ هزار دلار رسیده است، هزینه های حقوق و عوارض گمرکی، انبار داری، THC و غیره حل داخلی کانتیر به محل کارخانه و برگشت آن به بنادر، هزینه های تولید، هزینه های بانکی، مالی، هزینه های توزیع و فروش، هزینه های توسعه خدمات فروش و پس از فروش و غیره را ننمودند.

لازم به ذکر است که مالیات بر ارزش افزوده، شماره گذاری و بیمه شخص ثالث خودرو فیدلیتی بالغ بر ۷۵ میلیون تومان می باشد که از مبلغ دریافتی از مشتری کسر و بهنهادهای مرتبط پرداخت می گردد.

۴. از ایشان که در این گزارش به عوان کارشناس خودرو نام برده شده بعید است که دچار چنین اشتباه فاحشی بشوند مگر اینکه قصد ایشان لطمه زدن به اعتبار این شرکت و خودرو فیدلیتی ساخت بهمن موتور باشد که به دلیل قیمت گذاری مناسب و منصفانه با اقبال عمومی مواجه شده است. البته آقای زاوه طبق صحبت هایی که نموده اند می گویند مطلب ایشان توسط خبرنگار تحریف شده که با توجه به اطمینان به صداقت آن مجموعه و حمایت از تولید داخلی و توجه به درج اخبار صحیح در آن خبرگزاری این جوابیه تقدیم گردیده است.

۲۲۳۲۲۷

نظر شما