شناسهٔ خبر: 49038779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حاتمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:

وزیر پیشنهادی ارتباطات، اطلاعات دقیقی از کسب و کار در فضای مجازی ندارد

نماینده مردم کلیبر تاکید کرد: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت دقیق از کسب و کار در فضای مجازی اطلاعی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حاتمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات  گفت: برنامه‌های آقای زارع‌پور را که مشاهده  می‌کنیم عمدتاً به صورت گزاره‌ای و توصیفی آمده است و موارد کمی ندارد و از سوی دیگر زمانش مشخص نیست. 

نماینده مردم کلیبر خاطرنشان کرد: آقای زارع‌پور اطلاع دقیقی از کسب و کارها در مورد فضای مجازی ندارد. نگاه وی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرم افزاری است.

وی تاکید کرد؛ آقای زارع‌پور توجهی به زیرساخت‌ها در برنامه‌هایش ندارد،  برنامه‌های در ارتباط با پلتفرم‌های متخلف خارجی مشخص نیست حتی برای نمونه داخلی و نزدیک به این پلتفرم ها بزنامه ندارند

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حتی آقای زارع پور مشخص نکردند چه زمانی شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی می‌کنند

حاتمی با بیان این که وزیر پیشنهادی به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد و در هیچ فضای مجازی عضو نیست، گفت: برنامه‌های آقای زارع‌پور صرفا ابعاد پژوهشی داشته و عملی نیست.

وی ادامه داد: از فضای مجازی باید در  اقتصاد استفاده کرد چرا که مزیت‌های فناورانه وزارت ارتباطات با دایره عمل حوزه فناوری قوه قضائیه تفاوت دارد و این موضوع نباید ملاکی بر تصدی این وزارتخانه شود، ضمن اینکه برنامه‌های وی فاقد اهداف کیفی و کمی بوده و قابلیت ارزش‌گذاری ندارد.

نماینده مردم کلیبر خاطرنشان کرد: مسائل جاری و حاشیه‌ای وزارت ارتباطات، مشکل کارمندان و کارکنان روستایی و همچنین شرح وظایف مخابرات هیچ جایگاهی در برنامه‌های وی ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین تعدد تصمیم‌گیران در بخش ICT که باعث بروز مشکل شده در برنامه وی نبوده و برای حل مشکلات دفاتر پیشخوان برای مثال مشکل ۵۷۰ دفتر آذربایجان شرقی، برنامه‌ای ذکر نشده است.

وی ادامه داد:  اخیرا گوگل پلی برخی پلتفرم‌ها  نظیر روبیکا را حذف کرده است اما وزیر پیشنهادی برنامه‌ای کاربردی برای جلوگیری از تخلف برنامه‌های ایرانی ارائه نکرده است.

نظر شما