شناسهٔ خبر: 49038706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جرئت مطالبه گری از بخش های مختلف را دارم

اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش گفت: گام دوم انقلاب رخ نمی دهدمگر روی نسل جدید کار ویژه بکنیم وبرای آن باید تمام ظرفیت دولت و نظام باید پای کار بیاید. من جرئت مطالبه گری از بخش های مختلف را دارم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دفاع از خود بیان کرد: بر خودم لازم می دانم قبل از هر چیز از اعتماد ایشان تشکر کنم و انتخاب ایشان نشان داد که ایشان به صورت جدی دنبال تحول هستند. مشخصاً مسیری که آموزش و پرورش را نجات می دهد مسیر تحولی است که خواهم گفت.

وی با تشکر از موافقان و مخالفان نیز گفت: باور دارم تمام نکاتی که در کمیسیون ها گفته شد و امروز در صحن برای کمک به آموزش و پرورش است. امیدوارم توضیحاتم برای کمک کردن ذهن شما موثر باشد.

وی اظهار کرد: در پیش دبستانی مدلی دارم که درباره اش ادعا دارم. من یک مدلی در پیش دبستانی امام رضا اجرایی کردم که در دو سال آینده قابل ارائه به آموزش و پرورش است ولی از آن عبور می کنم.

وی بیان کرد: پدران، مادران عزیز و والدین و فرهنگیان نیازمند کاری هستیم که جنس تعلیم و تربیتی پیدا کند. انقلاب اسلامی ایران حاصل پرورش یافتگان نهضت امام خمینی بود و گام دوم انقلاب رخ نمی دهد مگر روی نسل کودک و نوجوان کار ویژه بکنیم و برای آن باید تمام ظرفیت دولت و نظام باید پای کار بیاید. من جرئت مطالبه گری از بخش های مختلف را دارم. من قول می دهم این مطالبه گری را رها نکنم.

باغگلی گفت: اگر بتوانم اعتماد شما را جلب کنم اصلی ترین کارم این است که سند تحول را اجرا کنم. همه حرف مخالفان این بود که باغگلی جوان است و کم تجربه و ناتوان است این کار را بکنم. قرار نیست وزیر یک تنه این کارها را بکنم. وزیر در تیمش آدم های جسور و قدرتمند می خواهد و باید حلقه بسته مدیریت طولانی را بشکند.

وی با اشاره به شرایط پیچیده در آموزش و پرورش گفت: اگر قرار است این شرایط را حل کنیم باید این پیچیدگی را حل کنیم. تکرار تجربه‌های گذشته بازتولید اقدامات گذشته است.

وی اظهار کرد: ما معلمان تازه واردی در آموزش و پرورش داریم که نفسشان در سینه حبس و سیستم محافظه کاران اجازه کار نمی دهد. باید به جوانان فرصت داد تا ابتکارهای خود را نشان دهند. ما در آموزش و پرورش دوگانه های متناقضی داریم که یکجا جسورانه ایستاد و روشن کرد که ما طرفدار کدام بخش هستیم. یکی از این تعارض ها گروهی هستند که فکر می کنند آموزش و پرورش با اعداد و ارقام اداره می شود و گروه دیگر که بنده جزو آنها هستم نگاهشان به آموزش و پرورش نگاهی تربیتی است.

وی گفت: در جمع شما دانش آموختگان مدیریت هستند و می دانند که در جریان مدیریت اجرایی در سطوح پایین نیازمند مهارت بیشتری در حوزه اجرا هستیم و هرچه مدیریت بالاتر می آید ما به ادارک مدیر نیاز داریم. وزیر آموزش و پرورش نباید نگاهش صرفاً به حقوق معلمان، ساخت مدرسه یا چاپ کتاب باشد؛ اینها نیز مسائل مهمی هستند اما باید جهت اصلی ما تربیت فرزندان کشور باشد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: دوگانه دیگر در خصوص حفظ وضعیت موجود و محافظه کاری و یا کنار زدن آن و ایجاد تحول است. ما در موقعیتی نیستیم که فرصت ادامه دادن محافظه کاری را داشته باشیم باید یک فردی به میدان آمده و وضعیت را تغییر دهد.

وی در ادامه گفت: از یک طرف می گویند باغ گلی را کسی نمی شناسد و از طرف دیگر از جای جای کشور به ما پیامک آمده تا به ایشان رای ندهیم. گویا عده‌ای محافظه کار که بنایشان حفظ وضع موجود است نگران شدند.

وی تاکید کرد: بنده با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم چرا که زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی می شود اما علت روی آوردن اولیا به این مدارس پایین بودن کیفیت آموزش در مدارس دولتی است. نگاه بنده افزایش کیفیت آموزش در مدارس دولتی است که خود به خود منجر به حذف رقیب غیردولتی خواهد شد. امروز ما صرفاً با مافیای کنکور مواجه نیستیم بلکه ما به عده‌ای مواجه هستیم که با تنبلی و کار نکردن به دنبال جذب شاگرد هستند. متاسفانه نوع مدیریت انگیزه و خلاقیت از معلمان گرفته و به آنها آزادی عمل نمی دهد.

تکمیل می شود…

برچسب‌ها: