شناسهٔ خبر: 49034598 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد

۹۰ درصد هیئت‌ها در دهه اول محرم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ۹۰ درصد هیئت‌ها در دهه اول محرم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند که این میزان دو برابر متوسط جامعه است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام روح الله حریزاوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در طول دهه اول محرم، ۲۸ هزار نقطه در سراسر کشور از سوی ۳ هزار و ۲۵۰ ناظر به صورت محسوس و نامحسوس بازرسی میدانی شد.
وی بیان کرد: در این مدت، ۶۱۸ هیأت که در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کوتاهی داشتند تذکر کتبی و ۵۱ مورد هم به مراجع انتظامی معرفی شدند که بیشتر آن‌ها فاقد مجوز بودند.
حجت الاسلام حریزاوی در ادامه از توجه مردم و هیئات مذهبی به رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی تشکر کرد و گفت: همانطور که وعده داده بودیم با رعایت ۹۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم‌های ماه محرم، یک سابقه خوب در فعالیت جامعه مذهبی ثبت شد و یک جلوه خوب ازفرهیختگی جامعه ایمانی به نمایش گذاشته شد.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تغییر در شیوه نامه‌های بهداشتی پس از ابلاغ، موجب هزینه‌های بیشتر برای اماکن مذهبی و برگزار کنندگان مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) شد که خوشبختانه مراسم‌ها مطابق شیوه نامه جدید انجام شد.
بیش از ۵۰ هزار هیأت مذهبی ثبت شده در سراسر کشور فعالیت دارند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما