شناسهٔ خبر: 49025393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پوشش ویژه|

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

رئیس‌جمهور کشورمان برای دفاع از برنامه و اصول کلی دولت سیزدهم و همچنین جهت بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی از صبح در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - یکصد و بیستمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در حالی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که دستورکار این جلسه چکش‌کاری صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است.
 
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان برای دفاع از برنامه و اصول کلی دولت سیزدهم و همچنین جهت بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی از صبح در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از امروز به بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم می‌پردازند و پس از بررسی برنامه‌ها و صلاحیت هر یک وزرا، رأی‌گیری انجام می‌شود.
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) با استناد به ماده ۲۰۳ آئین‌نامه از نمایندگان خواست که درباره برگزاری جلسات علنی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تا پایان زمان رای اعتماد نظر خود را اعلام کنند.

نمایندگان با ۲۴۸ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۵ نماینده حاضر تصویب کردند که جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به آن‌ها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برگزار شود.
 
سازوکار رأی‌گیری درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی
طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مدت زمان رئیس‌جمهور برای دفاع از کلیات خط و مشی دولت، دو ساعت و نیم است. سپس ۵ نفر نماینده موافق و ۵ نفر نماینده مخالف، هرکدام به مدت ۱۵ دقیقه راجع به این ترکیب صحبت کردند.

پس از پایان صحبت موافقان و مخالفان مجلس وارد دستور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا خواهد شد. این در حالی است که مجلس طبق آئین‌نامه داخلی خود، بعد از بررسی کلیات برنامه و خط و مشی دولت رأی‌گیری نخواهد داشت.

همچنین مجلس پس از بررسی صلاحیت نامزدها هم به صورت مجزا رأی‌گیری نخواهد کرد و این رأی‌گیری به صورت یکپارچه و پس از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی، انجام خواهد شد. به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس این رأی گیری در پایان روز سه‌شنبه انجام می‌شود.
 
اسامی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
۱. آموزش و پرورش - حسین باغی‌گلی
۲. ارتباطات و فناوری اطلاعات - عیسی زارع‌پور
۳. اطلاعات - حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب
۴. امور اقتصادی و دارایی - سید احسان خاندوزی
۵. امور خارجه - حسین امیرعبدالهیان
۶. بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - بهرام عین‌اللهی
۷. تعاون، کار و رفاه اجتماعی - حجت‌الله عبدالملکی
۸. جهاد کشاورزی - سید جواد ساداتی‌نژاد
۹. دادگستری - امین حسین رحیمی
۱۰. دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح - امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی
۱۱. راه و شهرسازی - رستم قاسمی
۱۲. صنعت، معدن و تجارت - رضا فاطمی‌امین
۱۳. فرهنگ و ارشاد اسلامی - محمدمهدی اسماعیلی
۱۴. کشور - سردار احمد وحیدی
۱۵. علوم، تحقیقات و فناوری - محمدعلی زلفی‌گل
۱۶. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - عزت‌الله ضرغامی
۱۷. نفت - جواد اوجی
۱۸. نیرو - علی‌اکبر محرابیان
۱۹. ورزش و جوانان - حمید سجادی
 
اخبار لحظه‌ای مجلس را میزان بخوانید
چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهاد‌ی/ رئیس جمهور: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد

پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در روز اول
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۲۹

«محمدباقر قالیباف» در پایان جلسه رسیدگی امروز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ گفت: جلسه بعدی ۷ و ۴۵ صبح فردا است و دستور جلسه ادامه رسیدگی دستور هفتگی نسبت به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات نخبه و هوشمند است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۲۴

«شریعتی‌نیاسر» موافق عیسی زارع‌پور گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات جوانی نخبه، کارآمد و عملگرا است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3224015" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3224015?width=400&height=300"></script></div>
«عیسی زارع‌پور» فردی جوان و متخصص است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۱۶

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را با صلاحیت تشخیص داد.

عباسپور گفت: عیسی زارع‌پور فردی جوان و متخصص است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجموع وزیر پیشنهادی دارای نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوعات مختلف و متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارتخانه بوده و ایشان فردی جوان، متخصص، باتجربه، شناخته شده و دارای حسن سابقه در حوزه کاری می‌باشد و اشراف کامل به چالش‌ها و مشکلات این حوزه دارد و برای حل آنها دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی می‌باشد. کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسب تشخیص داد.

وی پس از پایان قرائت گزارش کمیسیون متبوعش تصریح کرد: در مجموع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت‌های علمی ایشان و نخبه بودن در این رشته و با توجه به دانش‌آموخته  در این حوزه و همچنین با عنایت به شناخت از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به احسن وجه و آشنایی با چالش‌های پیش رو، مطالبات رهبر انقلاب در حوزه اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات ، وزیر پیشنهادی تأکید کرده است ظرف مدت 4 سال شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کند و از آنجایی که در هر موقعیتی که قرار گرفته، چه در قوه قضائیه و چه در وزارت ارشاد و همچنین در موقعیت‌های دیگر تحول‌گرا و تحول‌خواه بوده، موقعیت‌های بسیار خوب و مناسبی را در مسئولیت‌هایش ایجاد کرده است

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3224003" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3224003?width=400&height=300"></script></div>
وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اهداف کمی شبکه ملی اطلاعات را تشریح کند
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۱۲

عنابستانی مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اشکال اساسی وزیر پیشنهادی این است که در برنامه خود مشخص نکردند که چه زمانی شبکه ملی اطلاعات را ایجاد خواهند کرد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223972" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223972?width=400&height=300"></script></div>
تذکر قالیباف به هرج‌ومرج نمایندگان
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۷:۵۸

قالیباف ضمن تذکر به هرج‌ومرج نمایندگان دستور قطع میکروفون کوهساری به دلیل عدم تطابق با آیین‌نامه مجلس را صادر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223964" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223964?width=400&height=300"></script></div>
آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «ارتباطات و فناوری اطلاعات» در مجلس
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۷:۴۸

نمایندگان مجلس بعد از اتمام بررسی برنامه دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به ترتیب حروف الفبا آغاز کردند.

با اتمام بررسی صلاحیت «حسین باغ‌گلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت «عیسی زارع‌پور» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش این کمیسیون پیرو برنامه گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را در صحن مجلس قرائت کرد.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۷:۴۱

«حسین باغگلی» در دفاع از خود در صحن علنی گفت: با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه غیر دولتی زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است.

وی بیان داشت: متاسفانه یک دوگانه را در آموزش و پرورش داریم که این دوگانه با هم متعارض هستند. یکی از این تعارض‌ها این است که یک عده آموزش و پرورش را یک بنگاهی می‌بینند که با عدد رقم و این‌ها و با وضع موجود اداره می‌شود و یک گروه دیگری هم هستند که باورشان این است که آموزش و پرورش را باید با یک نگاه تربیتی پیش ببریم و یک نگاه تربیتی برای ما موضوعیت دارد.

باغ‌گلی اظهارداشت: بنده با توسعه  مدارس غیر دولتی موافق نیستم. یکی از چالش‌های ما عقب ماندگی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت: ما برای شرایط کرونا و پسا کرونا برنامه‌های ویژه داریم مفهوم جدیدی از مدرسه در دوران پسا کرونا در حال شکل گیری است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223956" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223956?width=400&height=300"></script></div>
 
 باغگلی: با توسعه مدارس غیر دولتی موافق نیستم
آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در نوبت عصر
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۷:۰۵

«محمدباقر قالیباف» بعد از پایان وقت تنفس در ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: جلسه با حضور ۲۰۴ نفر رسمی است. از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دعوت می‌کنم به مدت ۳۰ در جایگاه حاضر شود.

تنفس نیم ساعته جلسه علنی مجلس برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۳۰

«محمدباقر قالیباف» گفت: با توجه به رعایت ضوابط بهداشتی به وقت تنفس مجلس رسیدیم. برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی راس ساعت ۱۷ خدمت همکاران هستیم.

پیش‌بینی می‌شود روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم تا روز سه‌شنبه ادامه داشته باشد.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

برنامه‌های «باغ‌گلی» قابل دفاع است/ مجلس به وزیر جوان انقلابی، کارآمد و با اراده اعتماد کند
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۲۴

«علی اصغر عنابستانی» در نشست علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم ضمن موافقت با برنامه‌های وی گفت: برنامه‌های باغگلی قابل دفاع است، اما باید عنوان کرد وی و نسلی که به آن متعلق است مظلوم مانده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۵ سال سن داشتم که جوانان ۲۰ ساله در جبهه‌ها بدون سابقه وزارت و وکالت از میهن دفاع کردند؛ سابقه شهید کاوه را نمی‌دانم، اما مدیریت و قدرت تصمیم‌گیری وی را دیده‌ام؛ مگر همت‌ها و باکری‌ها جز عشق و ایثار چیزی در کوله‌های خود داشتند.

وی ادامه داد: ژنرال‌های پرمدعا چه بر سر ملت‌ها آورده‌اند؟ آیا وقت آن نرسیده که از پیله بسته مدیریتی ۴۰ ساله خارج شویم.

عنابستانی افزود: برخی می‌گویند کشور در شرایط حساسی است و فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، باید به آن‌ها گفت آیا در زمان جنگ شرایط بحرانی نبود؛ در این شرایط نیاز به افرادی شجاع، جوان، غیرمحافظه‌کار و کاری وجود دارد تا کشور را به سمت تغییر سوق دهند، وقتی نسیم تغییر بوزد، طوفان شجاعت شکل می‌گیرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223881" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223881?width=400&height=300"></script></div>
برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش منطبق با خواسته‌های جامعه فرهنگیان نیست
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۶:۰۴

جلال رشیدی کوچی در مخالفت با برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس گفت: ای کاش موضوع شفافیت تصویب شده بود تا مزایای این امر برای مردم و کشور مشخص می‌شد.

وی تاکید کرد: وزرات آموزش و پرورش از کلیدی‌ترین وزراتخانه‌های کشور است و نیروهایی که در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند به اندازه خود بزرگ و فرهیخته هستند. انتظار این بود که فردی بزرگ در حیطه آموزش و پرورش انتخاب شود. انتظار می‌رفت فردی انتخاب شود که از بدنه آموزش و پرورش باشد. امروز چشم صدها هزار فرهنگی به این مجلس دوخته شده است. 

این نماینده مجلس ادامه داد: ایشان - گزینه پیشنهادی -  قطعا یکی از رویش‌های انقلاب است به شرط اینکه در جای خودش استفاده شود. متاسفانه برنامه‌های وزیر پیشنهادی علی رغم اینکه آرمانگرا بود، اما منطبق با خواسته‌های جامعه فرهنگیان نبود و این عدم انطباق به کشور و دولت لطمه خواهد زد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223856" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223856?width=400&height=300"></script></div>
مخالفت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۵:۵۸

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: کمیسیون آموزش پس از بررسی برنامه‌های پیشنهادی، صلاحیت حسین باغگلی را برای وزارتخانه آموزش و پرورش تایید نمی‌کند.

وی گفت: آموزش و پرورش امروز نیروی میدانی می‌خواهد که آقای باغ‌گلی فاقد چنین ویژگی است. وی سابقه تدریس مدارس دولتی را ندارد و به عنوان مدیر عامل در مدارس خاص اشتغال داشته است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223847" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223847?width=400&height=300"></script></div>
آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۵:۲۶

بعد از صحبت‌های رئیس جمهور، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد که طبق آئین‌نامه بررسی‌ها بر اساس حروف الفبا خواهد بود.

بر این اساس «حسین باغ‌گلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اولین وزیری است که نمایندگان صلاحیت و برنامه‌های او را در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گزارش این کمیسیون پیرو برنامه گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را در صحن مجلس قرائت کرد.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

رئیس‌جمهور مجلس را ترک کرد
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۵:۱۶

آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» در جلسه علنی صبح و بعدازظهر امروز مجلس حضور داشت و پس از سخنرانی درباره برنامه‌های دولت و حمایت از وزرای پیشنهادی دقایقی پیش جلسه علنی را ترک کرد.

تا دقایقی دیگر بررسی صلاحیت وزرای پینشهادی، با بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

رئیس جمهور: عمل به وعده‌ها می‌تواند اعتماد را برگرداند
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۴:۳۴

آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» ظهر امروز در جلسه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس شورای اسلامی پس از صحبت‌های مخالفین و مفاقین درباره کابینه سیزدهم گفت: عمل به وعده‌ها می‌تواند اعتماد را برگرداند.

رئیس جمهور تاکید کرد: بنای عمل به وعده‌ها را دارم؛ با ادعا نمی‌توانم این را اثبات کنم، مردم باید ببینند. دولت و وزرا به وعده‌ها عمل می‌کنند. مردم نباید تصور کنند که وعده‌ها برای انتخابات و ایجاد هیجان بوده است.

آیت‌الله رئیسی: عمل به وعده‌ها سبب بازسازی اعتماد مردمی می‌شود

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223701" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223701?width=400&height=300"></script></div>
آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در نوبت عصر
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۴:۱۰

جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست «محمدباقر قالیباف» جهت ادامه بررسی برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم و همچنین شروع رسیدگی به صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی آغاز شد.

رئیس مجلس بیان داشت: جلسه با حضور ۲۰۲ نفر از نمایندگان رسمی است.

قالیباف اظهار داشت: با توجه به انصراف آقای میرسلیم به عنوان مخالف پنجم کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم مجددا قرعه‌کشی صورت گرفت و این فرصت در اختیار آقایان بابایی کارنامی و صباغیان قرار دارد، اما از آنجا که در جلسه صبح این دوستان به عنوان مخالف صحبت کردند، با رضایت این عزیزان می‌گذریم، فلذا از آنجا که مخالف پنجم صحبت نمی‌کند، موافق پنجم نیز صحبت نخواهد کرد.

 

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

تنفس دوم؛ ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی راس ساعت ۱۴
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۲:۳۰

«محمدباقر قالیباف» در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان اذان ظهر تنفس اعلام می‌کنم و ادامه جلسه راس ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

با این ساختار فاسد نظام بانکی چه می‌خواهید بکنید؟
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۲:۲۸

سعیدی در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: با این ساختار فاسد نظام بانکی چه می‌خواهید بکنید؟

وی بیان کرد: مانند رئیس جمهوری نباشیم که دو سال از ولنجک بیرون نیامد! مردمی باشیم بدون محافظ و در میان مردم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223461" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223461?width=400&height=300"></script></div>
 
میرتاج‌الدینی: نباید در مجلس حرفی بزنیم که رسانه‌های بیگانه از آن سوء استفاده کنند
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۲:۱۱

میرتاج‌الدینی گفت: نباید خدمات ۴۲ سال انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم. نباید در مجلس حرفی بزنیم که رسانه‌های بیگانه از آن سوء استفاده کنند.

نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت افزود: نباید درباره عکسی که چند سال پیش از قبرستانی پخش شده بود بیایید اینجا سیاه نمایی کنید و از قبر خوابی و قبر فروشی صحبت کنید.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم در سخت‌ترین شرایط کار خود را شروع کرده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223437" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223437?width=400&height=300"></script></div>
موضع کشور در سیاست خارجه باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی مشخص شود
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۵۸

«حسن محمدیاری» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی موضع خود را مشخص کند.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت یارانه‌ها افزود: روند کنونی یارانه‌ها جوابگو نیست و این اعتبارات باید به سمت تولید روانه شده و قشر آسیب‌پذیر را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی در شمال کشور به معضل تبدیل شده است و هر چند نمایشی ویلا‌ها را تخریب می‌کنیم، اما باید در ابتدا از ساخت و ساز جلوگیری شود.

محمدیاری با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و استفاده از ظرفیت آن‌ها ضروری است که این موضوع در کابینه آقای رئیسی دیده نمی‌شود، ادامه داد: در حوزه زنجیره کرونا شما باید الگو بوده و پروتکل‌ها را رعایت کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هر منطقه ظرفیتی دارد و باید با انتخاب استانداران آشنا به مسائل و مشکلات هر منطقه زمینه رفع معضلات را فراهم کرد. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223411" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223411?width=400&height=300"></script></div>
با این تیم اقتصادی نمی‌توانید به جنگ مشکلات اقتصادی بروید
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۴۷

محمودزاده در مخالفت با‌ وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: با این تیم اقتصادی نمی‌توانید به جنگ مشکلات اقتصادی بروید.

مخالف کلیات برنامه پیشنهادی بیان کرد: تیم اقتصادی دولت فاقد سابقه اجرایی کافی و ضعیف است.

وی تاکید کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند، اما چرا زنان در دولت سیزدهم جایگاهی ندارند؟

این نماینده مجلس همچنین از اقدام رهبر انقلاب در انتصاب یک کُرد سنندجی به عنوان فرمانده نیروی دریایی کشور تشکر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223322" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223322?width=400&height=300"></script></div>
تذکر جدی رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان و وزیران پیشنهادی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۳۳
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223283" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223283?width=400&height=300"></script></div>
نوبت دوم جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز شد
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۲۰

نوبت دوم جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور ۲۳۰ تن از نمایندگان مجلس و با اعلام «محمدباقر قالیباف» آغاز شد.

جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به روایت تصویر
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۵۷

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلمجلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به روایت تصویر

کد‌های روشن آیت‌الله رئیسی به نخبگان و مردم برای فهم ابعاد «پیام تغییر»
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۵۶

رئیس‌جمهور جدید برای آنکه نخبگان و عامه مردم فهم دقیقی از ابعاد «پیام تغییر» پیدا کنند، کد‌های روشنی ارائه کرده است. این کد‌ها و نشانی‌ها عبارتند از؛ تغییر وضع موجود در جهت تحول‌خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و تبعیض، اجرای سیاست‌های ابلاغی نظام و توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی و کنار زدن مقوله‌هایی که با ماهیت انقلاب اسلامی تناسبی ندارد.

کد‌های روشن آیت‌الله رئیسی به نخبگان و مردم برای فهم ابعاد «پیام تغییر»

گام جدید کابینه آیت‌الله رئیسی/ معرفی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۵۵

کابینه دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رفته رفته در حال تکمیل است و اعضای جدید آن به مرور انتخاب می‌شود.

گام جدید کابینه آیت‌الله رئیسی/ معرفی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

اعلام تنفس از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۳۷

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم نوبت اول جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به اتمام رسید و «محمدباقر قالیباف» زمان تنفس را اعلام کرد.

نمایندگان برای تنفس صحن علنی مجلس را ترک کردند.

نوبت بعدی جلسه ساعت ۱۱:۱۰ امروز آغاز می‌شود.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهاد‌ی/ رئیس جمهور: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد

نوروزی: برنامه آیت‌الله رئیسی کیفی و توصیفی بود و به موضوعات کمی توجه نشده بود
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۳۰

حجت الاسلام نوروزی نماینده مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: درباره سامانه شفافیت و ساخت مسکن و ایجاد شغل توضیحات لازم ارائه نشد. آیا بناست بانک اسلامی و بدون ربا داشته باشیم یا نه؟ نظارت بر بازار چگونه خواهد بود ؟ سالانه چه میزان تورم کاهش خواهد یافت؟

این نماینده مجلس بیان داشت: آیا ایران‌خودرو و سایپا را به بخش خصوصی خواهیم داد؟ دولت ۶ درصد سهام دارد؛ چرا آن را به صاحبان اصلی آن نمی‌دهیم؟ آیا سامانه شفافیت در دولت ایجاد می‌شود یا نه؟

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223161" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223161?width=400&height=300"></script></div>
نماینده موافق با برنامه پیشنهادی دولت: رییس‌جمهور برای انتخاب کابینه تلاش کردند
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۲۷

مولوی در صحن علنی مجلس گفت: دولت گذشته به نحوی کشور را تحویل آقای رئیسی داد که نرخ بالای بیکاری و تورم، شرایط بد آب آشامیدنی، شرایط کرونا و وضعیت نامناسب معیشتی، وضعیت مردم بود.

 نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت بیان کرد: دو حوزه اساسی که آقای رییسی دنبال می‌کند معیشت مردم و تقویت سرمایه اجتماعی است که در اکثر برنامه‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: آقای رئیسی می‌خواهد سرمایه اجتماعی را برگرداند. کابینه وی نسبت به دولت‌های گذشته، جوان‌تر است.

مولوی تاکید کرد: نوک پیکان تولید کارگران هستند و باید ساماندهی شوند، خوزستان عزیز مشکلات زیادی دارد و باید رفع شوند. خوزستان یکپارچه و منسجم است. مطالبه ما این است که خوزستان باید استانداری ویژه داشته باشد و استاندار خوزستان معاون شما باشد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223171" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223171?width=400&height=300"></script></div>
 
رئیس جمهور: دولت تضمین‌کننده آزادی‌های مشروع است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۱۰

آیت‌الله رئیسی خطاب به اهالی فرهنگ و هنر گفت: آزادی را ما به شما نداده‌ایم بلکه خدا داده است و ما تضمین‌کننده این آزادی هستیم.

وظیفه دولت تضمین آزادی برای شکوفایی ظرفیت‌های اهالی هنر است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223144" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223144?width=400&height=300"></script></div>
دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۵۶

آیت‌الله رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دکتر عبدالملکی دارای دکترای اقتصاد، جوانی با تجربه، پاکدست و فسادستیز هستند.

رئیس جمهور بیان کرد: حوزه فعالیت ایشان در کمیته امداد امام خمینی (ره) از حوزه های موفق بوده است.

دکتر رئیسی بیان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان مسئله مهم دولت در این وزارتخانه است که امیدواریم با تلاش ایشان این مهم عملی شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223106" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223106?width=400&height=300"></script></div>
موافقان و مخالفان کلیات برنامه دولت سیزدهم چه گفتند؟
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۴۸

«محمدحسین حسین‌زاده بحرینی» در مخالفت با کلیات برنامه دولت سیزدهم گفت: برنامه وزرا برنامه خوبی است، اما ترکیب این برنامه‌ها بررسی نشده است؛ آنچه که توقع داشتیم این بود که دولت یک برنامه منسجم ارائه می‌کرد. ما بسیاری از مسائلی را در کشور داریم که فرا وزارتخانه‌ای است، اما در برنامه هر کدام از وزرا که دقت می‌کنیم ردی از این برنامه‌ها نمی‌بینیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: به عنوان مثال ما با معضلی به اسم مسئله دیوانی کشور مواجه هستیم یعنی خیل نیرو‌های شرکتی، قراردادی و ...

وی بیان داشت: شما قرار است کشور را با همین دیوان‌سالاری اداره کنید. در کدام یک از برنامه وزرا به این مسئله اشاره شده است. متاسفانه در یک اتاق دو الی سه جور نیرو قراردادی وجود دارد. توقع ما این است که رئیس جمهور درباره مسائل فراوزارتخانه‌ای هم به ما برنامه دهند. به عنوان مثال یک بخسی از صندوق‌های بازنشستگی مربوط وزرات رفاه است، اما همه این صندوق‌ها ذیل وزرات رفاه قرار نمی‌گیرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223150" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223150?width=400&height=300"></script></div>

موافقان و مخالفان کلیات برنامه دولت سیزدهم چه گفتند؟

دفاع رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی دادگستری و دفاع
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۴۵

آیت‌الله رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری به علت آشنایی عمیق با مسائل «قضایی و مجلس» پیشنهاد شده است.

امیرآشتیانی، وزیر پیشنهادی دفاع نیز با تسلط به همه مسائل دفاعی و نظامی، چهره‌ای خوشنام به شمار می‌رود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223083" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223083?width=400&height=300"></script></div>
رئیس جمهور: دکتر عین اللهی بعنوان یک چهره انقلابی همواره، همراه انقلاب و نظام بوده است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۳۸

آیت‌الله رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن علنی گفت: دکتر عین‌اللهی چهره‌ای شاخص است که در مبارزه با کرونا می‌تواند بسیاری از نیروها را به همکاری دعوت کند تا ان‌شاء الله این بیماری ریشه‌کن شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223078" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223078?width=400&height=300"></script></div>

 

رئیس جمهور: معاون اول رئیس جمهور مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۳۱

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در صحن علنی مجلس گفت: عادلانه کردن نظام مالیاتی، فعال‌سازی نظام تامین مالی دولت، ارتقاء بهره‌وری و ساماندهی مدیریت دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی و شفاف‌سازی تعارض منافع از اهداف دولت در حوزه اقتصاد است.

دکتر رئیسی تاکید کرد: چهره جوان فسادستیز برای اصلاح امور مالیاتی و گمرک مد نظر ماست که در سوابق آقای خاندوزی دیده می شود.

رئیس جمهور افزود: برای کاهش بگو مگوها معاون اول رئیس جمهور مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223073" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223073?width=400&height=300"></script></div>
رئیس جمهور: عدالت‌محوری را در همه محورها از جمله شکستن دایره بسته قدرت و ثروت دنبال می‌کنیم
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۱۹
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223052" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223052?width=400&height=300"></script></div>
رئیس جمهور: عدالت و پیشرفت کانون برنامه‌ریزی سند تحول دولت مردمی است
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۱۴

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در دفاع از برنامه و اصولی کلی دولت سیزدهم در صحن مجلس گفت:صمیمانه از مردم و هیئت‌ها برای عزاداری در ایام عاشورا با رعایت مقررات بهداشتی تشکر می‌کنم.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهاد‌ی/ رئیس جمهور: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد

وی ادامه داد: از رئیس مجلس، هیئت رئیسه، کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس و ابتکار خوب و ارزشمند در بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی و جلسات با وزرای پیشنهادی صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های کلان دولت، افزود: امانت دار اولین دولت در گام دوم انقلاب هستیم. می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و مشکلات مردم بسیارند. اکنون نوبت حرکت جهادی و مردمی با استفاده از نظرات نخبگانی و مشارکت مردمی است. 

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: من در ابتدای سخن اشاره کنم به کلان برنامه‌های دولت و بعد در ادامه فرصت، انشالله بپردازم به وزرا و پیشنهاداتی که خدمت مجلس ارائه شده است.

وی افزود: می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم زیاد است و این بار جز با هدایت الهی و عزم و اراده فولادین برای تحویل به سر منزل نخواهد رسید. 

 

رئیس جمهور: عدالت و پیشرفت کانون برنامه‌ریزی سند تحول دولت مردمی است

۲۷۰ جلسه برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس برگزار شد
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۱۱
«محمد باقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در آغاز جلسه سالروز شهادت امام سجاد (ع) را به ملت عزیز و مسلمانان عرض تسلیت دارم و همچنین با آرزوی قبولی عزاداری ملت عزیزمان و مخصوصا تقدیر و تشکر از خادمین هئیت‌ها که عزاداری‌ها را با رعایت پروتکل بهداشتی به خوبی برگزار کردند. ضمن قبولی عزاداری‌ها از همه آن عزیزان هم تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین عرض خیرمقدم دارم به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی که براساس آئین‌نامه داخلی برای رای اعتماد در خدمتشان هستیم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223060" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223060?width=400&height=300"></script></div>
 بررسی کابینه پیشنهادی در جلسات صبح و بعد از ظهر مجلس
 
 

«محمدباقر قالیباف» در پایان جلسه رسیدگی امروز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ گفت: جلسه بعدی ۷ و ۴۵ صبح فردا است و دستور جلسه ادامه رسیدگی دستور هفتگی نسبت به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است.

«شریعتی‌نیاسر» موافق عیسی زارع‌پور گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات جوانی نخبه، کارآمد و عملگرا است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3224015" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3224015?width=400&height=300"></script></div>

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را با صلاحیت تشخیص داد.

عباسپور گفت: عیسی زارع‌پور فردی جوان و متخصص است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجموع وزیر پیشنهادی دارای نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوعات مختلف و متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارتخانه بوده و ایشان فردی جوان، متخصص، باتجربه، شناخته شده و دارای حسن سابقه در حوزه کاری می‌باشد و اشراف کامل به چالش‌ها و مشکلات این حوزه دارد و برای حل آنها دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی می‌باشد. کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسب تشخیص داد.

وی پس از پایان قرائت گزارش کمیسیون متبوعش تصریح کرد: در مجموع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت‌های علمی ایشان و نخبه بودن در این رشته و با توجه به دانش‌آموخته  در این حوزه و همچنین با عنایت به شناخت از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به احسن وجه و آشنایی با چالش‌های پیش رو، مطالبات رهبر انقلاب در حوزه اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات ، وزیر پیشنهادی تأکید کرده است ظرف مدت 4 سال شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کند و از آنجایی که در هر موقعیتی که قرار گرفته، چه در قوه قضائیه و چه در وزارت ارشاد و همچنین در موقعیت‌های دیگر تحول‌گرا و تحول‌خواه بوده، موقعیت‌های بسیار خوب و مناسبی را در مسئولیت‌هایش ایجاد کرده است

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3224003" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3224003?width=400&height=300"></script></div>

عنابستانی مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اشکال اساسی وزیر پیشنهادی این است که در برنامه خود مشخص نکردند که چه زمانی شبکه ملی اطلاعات را ایجاد خواهند کرد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223972" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223972?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف ضمن تذکر به هرج‌ومرج نمایندگان دستور قطع میکروفون کوهساری به دلیل عدم تطابق با آیین‌نامه مجلس را صادر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223964" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223964?width=400&height=300"></script></div>

نمایندگان مجلس بعد از اتمام بررسی برنامه دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به ترتیب حروف الفبا آغاز کردند.

با اتمام بررسی صلاحیت «حسین باغ‌گلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت «عیسی زارع‌پور» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش این کمیسیون پیرو برنامه گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را در صحن مجلس قرائت کرد.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

«حسین باغگلی» در دفاع از خود در صحن علنی گفت: با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه غیر دولتی زمینه ساز عدول ما از اجرای قانون اساسی است.

وی بیان داشت: متاسفانه یک دوگانه را در آموزش و پرورش داریم که این دوگانه با هم متعارض هستند. یکی از این تعارض‌ها این است که یک عده آموزش و پرورش را یک بنگاهی می‌بینند که با عدد رقم و این‌ها و با وضع موجود اداره می‌شود و یک گروه دیگری هم هستند که باورشان این است که آموزش و پرورش را باید با یک نگاه تربیتی پیش ببریم و یک نگاه تربیتی برای ما موضوعیت دارد.

باغ‌گلی اظهارداشت: بنده با توسعه  مدارس غیر دولتی موافق نیستم. یکی از چالش‌های ما عقب ماندگی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس گفت: ما برای شرایط کرونا و پسا کرونا برنامه‌های ویژه داریم مفهوم جدیدی از مدرسه در دوران پسا کرونا در حال شکل گیری است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223956" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223956?width=400&height=300"></script></div>
 
 باغگلی: با توسعه مدارس غیر دولتی موافق نیستم

«محمدباقر قالیباف» بعد از پایان وقت تنفس در ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: جلسه با حضور ۲۰۴ نفر رسمی است. از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دعوت می‌کنم به مدت ۳۰ در جایگاه حاضر شود.

«محمدباقر قالیباف» گفت: با توجه به رعایت ضوابط بهداشتی به وقت تنفس مجلس رسیدیم. برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی راس ساعت ۱۷ خدمت همکاران هستیم.

پیش‌بینی می‌شود روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم تا روز سه‌شنبه ادامه داشته باشد.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

«علی اصغر عنابستانی» در نشست علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم ضمن موافقت با برنامه‌های وی گفت: برنامه‌های باغگلی قابل دفاع است، اما باید عنوان کرد وی و نسلی که به آن متعلق است مظلوم مانده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۵ سال سن داشتم که جوانان ۲۰ ساله در جبهه‌ها بدون سابقه وزارت و وکالت از میهن دفاع کردند؛ سابقه شهید کاوه را نمی‌دانم، اما مدیریت و قدرت تصمیم‌گیری وی را دیده‌ام؛ مگر همت‌ها و باکری‌ها جز عشق و ایثار چیزی در کوله‌های خود داشتند.

وی ادامه داد: ژنرال‌های پرمدعا چه بر سر ملت‌ها آورده‌اند؟ آیا وقت آن نرسیده که از پیله بسته مدیریتی ۴۰ ساله خارج شویم.

عنابستانی افزود: برخی می‌گویند کشور در شرایط حساسی است و فرصت آزمون و خطا وجود ندارد، باید به آن‌ها گفت آیا در زمان جنگ شرایط بحرانی نبود؛ در این شرایط نیاز به افرادی شجاع، جوان، غیرمحافظه‌کار و کاری وجود دارد تا کشور را به سمت تغییر سوق دهند، وقتی نسیم تغییر بوزد، طوفان شجاعت شکل می‌گیرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223881" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223881?width=400&height=300"></script></div>

جلال رشیدی کوچی در مخالفت با برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس گفت: ای کاش موضوع شفافیت تصویب شده بود تا مزایای این امر برای مردم و کشور مشخص می‌شد.

وی تاکید کرد: وزرات آموزش و پرورش از کلیدی‌ترین وزراتخانه‌های کشور است و نیروهایی که در این وزارتخانه فعالیت می‌کنند به اندازه خود بزرگ و فرهیخته هستند. انتظار این بود که فردی بزرگ در حیطه آموزش و پرورش انتخاب شود. انتظار می‌رفت فردی انتخاب شود که از بدنه آموزش و پرورش باشد. امروز چشم صدها هزار فرهنگی به این مجلس دوخته شده است. 

این نماینده مجلس ادامه داد: ایشان - گزینه پیشنهادی -  قطعا یکی از رویش‌های انقلاب است به شرط اینکه در جای خودش استفاده شود. متاسفانه برنامه‌های وزیر پیشنهادی علی رغم اینکه آرمانگرا بود، اما منطبق با خواسته‌های جامعه فرهنگیان نبود و این عدم انطباق به کشور و دولت لطمه خواهد زد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223856" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223856?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: کمیسیون آموزش پس از بررسی برنامه‌های پیشنهادی، صلاحیت حسین باغگلی را برای وزارتخانه آموزش و پرورش تایید نمی‌کند.

وی گفت: آموزش و پرورش امروز نیروی میدانی می‌خواهد که آقای باغ‌گلی فاقد چنین ویژگی است. وی سابقه تدریس مدارس دولتی را ندارد و به عنوان مدیر عامل در مدارس خاص اشتغال داشته است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223847" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223847?width=400&height=300"></script></div>

بعد از صحبت‌های رئیس جمهور، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد که طبق آئین‌نامه بررسی‌ها بر اساس حروف الفبا خواهد بود.

بر این اساس «حسین باغ‌گلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اولین وزیری است که نمایندگان صلاحیت و برنامه‌های او را در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گزارش این کمیسیون پیرو برنامه گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را در صحن مجلس قرائت کرد.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» در جلسه علنی صبح و بعدازظهر امروز مجلس حضور داشت و پس از سخنرانی درباره برنامه‌های دولت و حمایت از وزرای پیشنهادی دقایقی پیش جلسه علنی را ترک کرد.

تا دقایقی دیگر بررسی صلاحیت وزرای پینشهادی، با بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» ظهر امروز در جلسه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس شورای اسلامی پس از صحبت‌های مخالفین و مفاقین درباره کابینه سیزدهم گفت: عمل به وعده‌ها می‌تواند اعتماد را برگرداند.

رئیس جمهور تاکید کرد: بنای عمل به وعده‌ها را دارم؛ با ادعا نمی‌توانم این را اثبات کنم، مردم باید ببینند. دولت و وزرا به وعده‌ها عمل می‌کنند. مردم نباید تصور کنند که وعده‌ها برای انتخابات و ایجاد هیجان بوده است.

آیت‌الله رئیسی: عمل به وعده‌ها سبب بازسازی اعتماد مردمی می‌شود

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223701" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223701?width=400&height=300"></script></div>

جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست «محمدباقر قالیباف» جهت ادامه بررسی برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم و همچنین شروع رسیدگی به صلاحیت هر یک از وزرای پیشنهادی آغاز شد.

رئیس مجلس بیان داشت: جلسه با حضور ۲۰۲ نفر از نمایندگان رسمی است.

قالیباف اظهار داشت: با توجه به انصراف آقای میرسلیم به عنوان مخالف پنجم کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم مجددا قرعه‌کشی صورت گرفت و این فرصت در اختیار آقایان بابایی کارنامی و صباغیان قرار دارد، اما از آنجا که در جلسه صبح این دوستان به عنوان مخالف صحبت کردند، با رضایت این عزیزان می‌گذریم، فلذا از آنجا که مخالف پنجم صحبت نمی‌کند، موافق پنجم نیز صحبت نخواهد کرد.

 

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

«محمدباقر قالیباف» در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان اذان ظهر تنفس اعلام می‌کنم و ادامه جلسه راس ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

سعیدی در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: با این ساختار فاسد نظام بانکی چه می‌خواهید بکنید؟

وی بیان کرد: مانند رئیس جمهوری نباشیم که دو سال از ولنجک بیرون نیامد! مردمی باشیم بدون محافظ و در میان مردم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223461" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223461?width=400&height=300"></script></div>
 

میرتاج‌الدینی گفت: نباید خدمات ۴۲ سال انقلاب اسلامی را نادیده بگیریم. نباید در مجلس حرفی بزنیم که رسانه‌های بیگانه از آن سوء استفاده کنند.

نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت افزود: نباید درباره عکسی که چند سال پیش از قبرستانی پخش شده بود بیایید اینجا سیاه نمایی کنید و از قبر خوابی و قبر فروشی صحبت کنید.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم در سخت‌ترین شرایط کار خود را شروع کرده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223437" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223437?width=400&height=300"></script></div>

«حسن محمدیاری» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی موضع خود را مشخص کند.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت یارانه‌ها افزود: روند کنونی یارانه‌ها جوابگو نیست و این اعتبارات باید به سمت تولید روانه شده و قشر آسیب‌پذیر را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی در شمال کشور به معضل تبدیل شده است و هر چند نمایشی ویلا‌ها را تخریب می‌کنیم، اما باید در ابتدا از ساخت و ساز جلوگیری شود.

محمدیاری با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و استفاده از ظرفیت آن‌ها ضروری است که این موضوع در کابینه آقای رئیسی دیده نمی‌شود، ادامه داد: در حوزه زنجیره کرونا شما باید الگو بوده و پروتکل‌ها را رعایت کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هر منطقه ظرفیتی دارد و باید با انتخاب استانداران آشنا به مسائل و مشکلات هر منطقه زمینه رفع معضلات را فراهم کرد. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223411" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223411?width=400&height=300"></script></div>

محمودزاده در مخالفت با‌ وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: با این تیم اقتصادی نمی‌توانید به جنگ مشکلات اقتصادی بروید.

مخالف کلیات برنامه پیشنهادی بیان کرد: تیم اقتصادی دولت فاقد سابقه اجرایی کافی و ضعیف است.

وی تاکید کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند، اما چرا زنان در دولت سیزدهم جایگاهی ندارند؟

این نماینده مجلس همچنین از اقدام رهبر انقلاب در انتصاب یک کُرد سنندجی به عنوان فرمانده نیروی دریایی کشور تشکر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223322" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223322?width=400&height=300"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223283" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223283?width=400&height=300"></script></div>

نوبت دوم جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور ۲۳۰ تن از نمایندگان مجلس و با اعلام «محمدباقر قالیباف» آغاز شد.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ آیت‌الله رئیسی: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلمجلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به روایت تصویر

رئیس‌جمهور جدید برای آنکه نخبگان و عامه مردم فهم دقیقی از ابعاد «پیام تغییر» پیدا کنند، کد‌های روشنی ارائه کرده است. این کد‌ها و نشانی‌ها عبارتند از؛ تغییر وضع موجود در جهت تحول‌خواهی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و تبعیض، اجرای سیاست‌های ابلاغی نظام و توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی و کنار زدن مقوله‌هایی که با ماهیت انقلاب اسلامی تناسبی ندارد.

کد‌های روشن آیت‌الله رئیسی به نخبگان و مردم برای فهم ابعاد «پیام تغییر»

کابینه دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رفته رفته در حال تکمیل است و اعضای جدید آن به مرور انتخاب می‌شود.

گام جدید کابینه آیت‌الله رئیسی/ معرفی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم نوبت اول جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به اتمام رسید و «محمدباقر قالیباف» زمان تنفس را اعلام کرد.

نمایندگان برای تنفس صحن علنی مجلس را ترک کردند.

نوبت بعدی جلسه ساعت ۱۱:۱۰ امروز آغاز می‌شود.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهاد‌ی/ رئیس جمهور: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد

حجت الاسلام نوروزی نماینده مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: درباره سامانه شفافیت و ساخت مسکن و ایجاد شغل توضیحات لازم ارائه نشد. آیا بناست بانک اسلامی و بدون ربا داشته باشیم یا نه؟ نظارت بر بازار چگونه خواهد بود ؟ سالانه چه میزان تورم کاهش خواهد یافت؟

این نماینده مجلس بیان داشت: آیا ایران‌خودرو و سایپا را به بخش خصوصی خواهیم داد؟ دولت ۶ درصد سهام دارد؛ چرا آن را به صاحبان اصلی آن نمی‌دهیم؟ آیا سامانه شفافیت در دولت ایجاد می‌شود یا نه؟

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223161" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223161?width=400&height=300"></script></div>

مولوی در صحن علنی مجلس گفت: دولت گذشته به نحوی کشور را تحویل آقای رئیسی داد که نرخ بالای بیکاری و تورم، شرایط بد آب آشامیدنی، شرایط کرونا و وضعیت نامناسب معیشتی، وضعیت مردم بود.

 نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت بیان کرد: دو حوزه اساسی که آقای رییسی دنبال می‌کند معیشت مردم و تقویت سرمایه اجتماعی است که در اکثر برنامه‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: آقای رئیسی می‌خواهد سرمایه اجتماعی را برگرداند. کابینه وی نسبت به دولت‌های گذشته، جوان‌تر است.

مولوی تاکید کرد: نوک پیکان تولید کارگران هستند و باید ساماندهی شوند، خوزستان عزیز مشکلات زیادی دارد و باید رفع شوند. خوزستان یکپارچه و منسجم است. مطالبه ما این است که خوزستان باید استانداری ویژه داشته باشد و استاندار خوزستان معاون شما باشد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223171" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223171?width=400&height=300"></script></div>
 

آیت‌الله رئیسی خطاب به اهالی فرهنگ و هنر گفت: آزادی را ما به شما نداده‌ایم بلکه خدا داده است و ما تضمین‌کننده این آزادی هستیم.

وظیفه دولت تضمین آزادی برای شکوفایی ظرفیت‌های اهالی هنر است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223144" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223144?width=400&height=300"></script></div>

آیت‌الله رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دکتر عبدالملکی دارای دکترای اقتصاد، جوانی با تجربه، پاکدست و فسادستیز هستند.

رئیس جمهور بیان کرد: حوزه فعالیت ایشان در کمیته امداد امام خمینی (ره) از حوزه های موفق بوده است.

دکتر رئیسی بیان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان مسئله مهم دولت در این وزارتخانه است که امیدواریم با تلاش ایشان این مهم عملی شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223106" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223106?width=400&height=300"></script></div>

«محمدحسین حسین‌زاده بحرینی» در مخالفت با کلیات برنامه دولت سیزدهم گفت: برنامه وزرا برنامه خوبی است، اما ترکیب این برنامه‌ها بررسی نشده است؛ آنچه که توقع داشتیم این بود که دولت یک برنامه منسجم ارائه می‌کرد. ما بسیاری از مسائلی را در کشور داریم که فرا وزارتخانه‌ای است، اما در برنامه هر کدام از وزرا که دقت می‌کنیم ردی از این برنامه‌ها نمی‌بینیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: به عنوان مثال ما با معضلی به اسم مسئله دیوانی کشور مواجه هستیم یعنی خیل نیرو‌های شرکتی، قراردادی و ...

وی بیان داشت: شما قرار است کشور را با همین دیوان‌سالاری اداره کنید. در کدام یک از برنامه وزرا به این مسئله اشاره شده است. متاسفانه در یک اتاق دو الی سه جور نیرو قراردادی وجود دارد. توقع ما این است که رئیس جمهور درباره مسائل فراوزارتخانه‌ای هم به ما برنامه دهند. به عنوان مثال یک بخسی از صندوق‌های بازنشستگی مربوط وزرات رفاه است، اما همه این صندوق‌ها ذیل وزرات رفاه قرار نمی‌گیرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223150" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223150?width=400&height=300"></script></div>

موافقان و مخالفان کلیات برنامه دولت سیزدهم چه گفتند؟

آیت‌الله رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری به علت آشنایی عمیق با مسائل «قضایی و مجلس» پیشنهاد شده است.

امیرآشتیانی، وزیر پیشنهادی دفاع نیز با تسلط به همه مسائل دفاعی و نظامی، چهره‌ای خوشنام به شمار می‌رود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223083" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223083?width=400&height=300"></script></div>

آیت‌الله رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن علنی گفت: دکتر عین‌اللهی چهره‌ای شاخص است که در مبارزه با کرونا می‌تواند بسیاری از نیروها را به همکاری دعوت کند تا ان‌شاء الله این بیماری ریشه‌کن شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223078" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223078?width=400&height=300"></script></div>

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در صحن علنی مجلس گفت: عادلانه کردن نظام مالیاتی، فعال‌سازی نظام تامین مالی دولت، ارتقاء بهره‌وری و ساماندهی مدیریت دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی و شفاف‌سازی تعارض منافع از اهداف دولت در حوزه اقتصاد است.

دکتر رئیسی تاکید کرد: چهره جوان فسادستیز برای اصلاح امور مالیاتی و گمرک مد نظر ماست که در سوابق آقای خاندوزی دیده می شود.

رئیس جمهور افزود: برای کاهش بگو مگوها معاون اول رئیس جمهور مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223073" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223073?width=400&height=300"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223052" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223052?width=400&height=300"></script></div>

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در دفاع از برنامه و اصولی کلی دولت سیزدهم در صحن مجلس گفت:صمیمانه از مردم و هیئت‌ها برای عزاداری در ایام عاشورا با رعایت مقررات بهداشتی تشکر می‌کنم.

چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهاد‌ی/ رئیس جمهور: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد

وی ادامه داد: از رئیس مجلس، هیئت رئیسه، کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس و ابتکار خوب و ارزشمند در بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی و جلسات با وزرای پیشنهادی صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های کلان دولت، افزود: امانت دار اولین دولت در گام دوم انقلاب هستیم. می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و مشکلات مردم بسیارند. اکنون نوبت حرکت جهادی و مردمی با استفاده از نظرات نخبگانی و مشارکت مردمی است. 

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: من در ابتدای سخن اشاره کنم به کلان برنامه‌های دولت و بعد در ادامه فرصت، انشالله بپردازم به وزرا و پیشنهاداتی که خدمت مجلس ارائه شده است.

وی افزود: می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم زیاد است و این بار جز با هدایت الهی و عزم و اراده فولادین برای تحویل به سر منزل نخواهد رسید. 

 

رئیس جمهور: عدالت و پیشرفت کانون برنامه‌ریزی سند تحول دولت مردمی است

«محمد باقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در آغاز جلسه سالروز شهادت امام سجاد (ع) را به ملت عزیز و مسلمانان عرض تسلیت دارم و همچنین با آرزوی قبولی عزاداری ملت عزیزمان و مخصوصا تقدیر و تشکر از خادمین هئیت‌ها که عزاداری‌ها را با رعایت پروتکل بهداشتی به خوبی برگزار کردند. ضمن قبولی عزاداری‌ها از همه آن عزیزان هم تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین عرض خیرمقدم دارم به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی که براساس آئین‌نامه داخلی برای رای اعتماد در خدمتشان هستیم.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3223060" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/750792/3223060?width=400&height=300"></script></div>
 بررسی کابینه پیشنهادی در جلسات صبح و بعد از ظهر مجلس
 
 

نظر شما