شناسهٔ خبر: 49024472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز جلسه مجلس با دستور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش به ریاست آقای محمد باقر قالیباف با دستور بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز جلسه مجلس با دستور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از بررسی چهار روزه برنامه‌های ۱۹ وزیر پیشنهادی رئیس جمهور در کمیسیون ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس که در قالب حدود ۳۰۰ نشست با وزرای پیشنهادی صورت گرفت، از صبح امروز (شنبه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر خواهد بود.
براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا رئیس جمهور به مدت دو ساعت و نیم فرصت خواهد داشت که در صورت ضرورت در صحن علنی مجلس حضور یافته و به دفاع از برنامه‌های دولت و همچنین معرفی وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آن‌ها بپردازد.
در ادامه ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف، درخصوص کلیات برنامه‌ها به ارایه دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. سپس بررسی صلاحیت و برنامه‌های هر یک از وزرای پیشنهادی براساس حروف الفبا و با ارایه گزارش کمیسیون مربوطه هر وزیر آغاز خواهد شد. پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف که هر کدام ۱۵ دقیقه فرصت خواهند داشت به ارایه دیدگاه‌های خود درخصوص وزیر پیشنهادی مربوطه بپردازند و وزیر پیشنهادی نیز ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامه‌های خود خواهد پرداخت.
پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که پیش بینی می‌شود حدود ۴ روز به طول بیانجامد، رای گیری کلی برای وزرای پیشنهادی در صحن علنی انجام می‌شود و نتایج آن در همان جلسه اعلام خواهد شد.
آقای رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (بیستم مردادماه) در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی خود را اعلام کرد.
این اسامی در جلسه روز شنبه (۲۳ مرداد) از سوی رئیس مجلس در صحن علنی قرائت و اعلام وصول شد.
از روز شنبه (۲۳ مرداد) کمیسیون ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مجلس شورای اسلامی با تشکیل جلسات مختلف با حضور وزرای پیشنهادی، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی را که همزمان اطلاعات آن‌ها در سایت هیات رئیسه مجلس نیز بارگذاری و در اختیار نمایندگان قرار داده شده بود، آغاز کردند.
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها در عصر روز سه شنبه (۲۶ مردادماه) پایان یافت.

ورود رئیس جمهور به مجلس
رئیس جمهور دقایقی پیش برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود وارد مجلس شد.
آقای رئیسی طبق ایین نامه داخلی مجلس دوساعت و نیم وقت برای معرفی ودفاع از وزرای پیشنهادی خود دارد
 
حضور ۱۳۰ خبرنگار برای پوشش جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی
بیش از صد و سی خبرنگار، عکاس و تصویر بردار از رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش حضور رییس جمهور در صحن علنی مجلس و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی حضور یافته اند.
تا دقایقی دیگر آقای حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به دفاع از کابینه دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس خواهد پرداخت.
 
موافقت نمایندگان با برگزاری جلسات دو شیفته مجلس برای رای اعتماد
نمایندگان مجلس با برگزاری جلسات علنی در دو نوبت صبح و عصر برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی موافقت کردند.
در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس، آقای قالیباف طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس برگزاری جلسات علنی مجلس در دو نوبت صبح و عصر را برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به رای گذاشت که نمایندگان با ۲۴۸ رای موافق، با برگزاری جلسات دو شیفته مجلس برای رای اعتماد موافقت کردند.

نظر شما