شناسهٔ خبر: 49017680 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از یک میز کوچک فروش تا یک خط تولید بزرگ

در چهارراه ولیعصر تهران تکیه ایست که برای رسیدن به آن باید از یک دالان تماشایی رد شد. دالانی که با آثار تجسمی خلاق و بدیعش مخاطبان را دعوت می‌کند به اندکی مکث و تفکر!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، از این مسیر عزاداران حسینی هدایت می‌شوند به خیمه اصلی. خیمه ای که درون آن هم مزین است به نقوش و کتیبه‌هایی که هر سال با طرحی نو حرفی تازه برای مخاطبان دارند.
همه این ها زاییده خلاقیت و نوآوری جمعی جوان خوش ذوق است.دفتر کارشان جایی در خیابان اسکندری جنوبی است. در و دیوار و گوشه و کنار دفتر پر است از بیرق ها و کتیبه ها و تزئینات محرمی با گرافیک های خاص و منحصر به فرد. نام مجموعه تولیداتی شان را گذاشته اند موکب. فاطمه مدیرعامل موکب می گوید: برحسب اون علاقمندی ذاتی مان ورود کردیم و ابتدای راه سه نفر بیشتر نبودیم.
فارغ التحصیل رشته های هنری اند و هسته اولیه شان ده سال پیش شکل گرفت. زمانی که تصمیم گرفتند هیئتی داشته باشند که در آن مفاهیم عاشورایی را با زبان هنر منتقل کنند. نوروزی ادامه می دهد: یک نفر طراحی می کرد, یکی گرافیک کار را بر عهده داشت؛‌ یکی خوشنویسی می کرد و دوستانی هم که متخصص در چاپ بودند کار را برای چاپ می بردند.

<div id="video-display-embed-code_6870989"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3197480/6870989?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما