شناسهٔ خبر: 49016721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسکوا اعلام کرد؛

کشور‌های عربی دارای بیشترین نرخ بیکاری در جهان

کمیته اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای غرب آسیا (اسکوا) اعلام کرد: بیشترین نرخ بیکاری جهان در کشور‌های عربی به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطینی معا، کمیته اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای غرب آسیا (اسکوا) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیشترین نرخ بیکاری در جهان به خصوص در میان زنان و جوانان در کشور‌های عربی ثبت شده است و تعداد بیکاران در منطقه عربی به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

این کمیته در بیانیه‌ای که دیروز (پنج شنبه) منتشر شد افزود: این وضع نشان می‌دهد بازار کار در منطقه عربی ناتوان است و قادر به ایجاد فرصت‌های شغلی عادلانه و کافی نیست.

این مطلب را اسکوا و دفتر منطقه‌ای کشور‌های عربی وابسته به سازمان بین المللی کار اعلام کرده اند.

تغییرات جمعیتی و بی ثباتی سیاسی و افول ثبات مالی از علل افزایش بیکاری در منطقه عربی اعلام شده است.

بیکاری در عربستان به ۱۲ درصد رسیده است

چندی پیش روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای در خصوص وضعیت اقتصادی عربستان نوشت: عربستان و ولیعهد آن (حاکم کنونی) با چالش‌های اقتصادی مهمی روبرو هستند. بیکاری در عربستان به ۱۲ درصد رسیده است.

این روزنامه می‌افزاید: در حالی که عربستان در بحران اقتصادی به سر می‌برد و قیمت بنزین طی سال‌های گذشته ۴۵۰ درصد افزایش داشته است، اما جشن‌های پرهزینه سازمان سرگرمی به ریاست ترکی آل الشیخ ادامه دارد. این در حالی است که بخش زیادی از مردم با بیکاری و مالیات‌های سنگین دست و پنجه نرم می‌کنند.

نظر شما