شناسهٔ خبر: 49013505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌ و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

جاده‌های شمال استان قتلگاه نیست / توقف توسعه روشنایی جاده‌ها به علت هزینه‌ بالا / سرعت غیرمجاز عامل 30 درصد تصادفات

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این ادبیات را که جاده‌های شمال استان قتلگاه است، قبول ندارم لذا بیش از همه باید مباحث کارشناسی و ایرادات آن مطرح شود.

صاحب‌خبر -

محبوب حیدری در بازدید از روند اجرایی عملیات راهسازی قطعات احداث باند دوم اردبیل – سرچم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: با توجه به اینکه 135 کیلومتر از این محور به پیمانکار واگذار شده، برای 43 کیلومتر باقیمانده مراحل تکمیلی مطالعات در حال انجام است.

وی افزود: اجرای دقیق بر اساس مشخصات فنی و تلاش پیمانکاران برای تکمیل پروژه در موعد مقرر مورد تاکید است لذا با توجه به اهمیت احداث باند دوم این محور، مسیر احداث این باند از داخل روستای آراللو و همچنین ادامه مسیر تا روستای بودالالو  تا پایان سال‌جاری تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: زیرسازی و ابنیه فنی بخش هایی از مسیر در قطعات ۳ ، ۴ و ۵ نیز در سال آتی با مساعد شدن شرایط جوی تکمیل و قابل بهره برداری خواهد بود.

حیدری در خصوص جاده های شمال استان نیز بیان کرد: در حال‌حاضر ساماندهی جاده‌های استان به ویژه در شمال استان با سرعت انجام می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم در مدت زمان مشخص اقدامات اساسی در راستای توسعه راه های استان را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سرعت غیرمجاز را عامل مهمی در تصادفات جاده های شمال استان برشمرد و گفت: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های به عمل آمده حدود 30 درصد از تصادفات در این محورها به علت سرعت غیرمجاز رخ داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نبود روشنایی در جاده‌های شمال استان را از دیگر عوامل تصادفات برشمرد و گفت: در این زمینه متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه، توسعه سیستم روشنایی در جاده‌ها در حال‌حاضر متوقف شده است.

عضو شورای اداری استان به اقدامات راه و شهرسازی در خصوص توسعه راه‌های شمال استان اشاره کرد و گفت: حضور پلیس، نصب دوربین‌های سرعت‌ سنج و اصلاح پیچ‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز از جمله مواردی هستند که می تواند در کاهش تصادفات این مسیر موثر واقع شوند.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیرفنی و غیرتخصصی در مورد حادثه‌خیز بودن محور پارس‌آباد – مشگین‌شهر اظهار کرد: این ادبیات را که این محور قتلگاه است، قبول ندارم و بیش از همه باید مباحث کارشناسی و ایرادات مطرح شود تا نسبت به رفع نواقص در حوزه تخصصی خود اقدام کنیم.

حیدری جاده های شمال استان را از لحاظ مشخصات هندسی و فنی عاری از مشکل دانست و گفت: این محور نسبت به جاده‌های کشور از نظر مشخصات فنی وضعیت بسیار مناسبی دارد.

 

نظر شما