شناسهٔ خبر: 49012128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی اسرائیل به اطراف دمشق و حمص

منابع رسمی در سوریه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف پایتخت و سومین شهر پرجمعیت این کشور و مقابله پدافند هوایی ارتش با آنها خبر می‌دهند. منابع رسمی در سوریه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف پایتخت و سومین شهر پرجمعیت این کشور و مقابله پدافند هوایی ارتش با آنها خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در نخستین دقایق بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که صدای چندین انفجار در اطراف شهر دمشق شنیده شده جایی که سامانه های پدافند هوایی این کشور با اهداف دشمن در آسمان این شهر مقابله کردند.

به دنبال آن نیز، یک منبع نظامی سوری در گفت و گو با «سانا» اظهار داشت: نزدیک ساعت ۲۳:۰۳ شامگاه امروز (۰۰:۳۳ بامداد به وقت تهران) دشمن اسرائیلی اقدام به یک تجاوز هوایی با موشک های پی در پی از سمت جنوب شرق بیروت کرده و برخی اهداف در اطراف شهر دمشق و اطراف شهر حمص را هدف قرار داد.

این منبع نظامی که نام وی فاش نشده، در ادامه همچنین تاکید کرد که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با موشک های رژیم صهیونیستی پرداخته و بیشتر آنها را ساقط کردند در حالی که هم اکنون پیامدهای حمله در دست بررسی است.

در همین حال، خبرنگار شبکه خبری «المیادین» در دمشق نیز از مقابله سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه با اهداف دشمن در حومه غربی این شهر و حومه جنوبی حمص خبر داده و اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی، مناطق واقع در شمال غرب پایتخت سوریه و اطراف فرودگاه بین المللی آن را هدف قرار داده است.

خبرنگار خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در سوریه نیز به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه در این کشور گزارش داد که بر اثر موشک هایی که هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی از فراز خاک لبنان شلیک کردند تا برخی مواضع در حومه دمشق و حومه حمص را هدف قرار دهند، صدای چندین انفجار شنیده شد.

منبع مذکور که نام وی نیز فاش نشده، ضمن تاکید بر این که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه با بیشتر موشک های شلیک شده پیش از اصابت آنها به اهداف خود مقابله کردند، اعلام کرد که نهادهای امنیتی هم اکنون در حال ارزیابی خسارت های ناشی از سقوط موشک های رهگیری شده در آسمان این کشور هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) به عنوان یک نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در این کشور نیز به نوبه خود ضمن ادعای این که موشک های رژیم صهیونیستی انبارهای اسلحه و مواضع نظامی حزب الله لبنان در منطقه «قاره» در حومه دمشق نزدیک حومه جنوب غربی حمص را هدف قرار دادند، تاکید کرد که سامانه پدافند هوایی در مناطق «قاسیون» و «جبل المانع» و تیپ نود و یکم ارتش تلاش کردند تا با این حمله مقابله کنند در حالی که تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی درباره میزان تلفات جانی احتمالی آن نیز دریافت نشده است.
انتهای پیام

نظر شما