شناسهٔ خبر: 49011007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران برای پیشبرد هرچه بهتر طرح شهید سلیمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از برنامه ریزی هایی با همکاری سپاه، بسیج و شهرداری تهران، برای تقویت طرح شهید سلیمانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بااشاره به پیشبرد و تقویت طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: پیرو جلساتی طی چند روز گذشته با سپاه محمد رسول الله و سپاه ثارالله استان تهران مقرر شد که با همکاری فرماندهان سپاه و شهرداری استان و بسیج و پنج فرمانده سپاه شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان، شهریار، شهر قدس و ملارد، حجم و سرعت روند واکسیناسیون را افزایش دهیم.

او ادامه داد: خوشبختانه ۲ روز پیش میزان واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی ایران از مرز ۵۷ هزار دوز واکسن در روز گذشت و این عدد برای یک دانشگاه که جمعیتی ۵۵۰۰ نفر زیرمجموعه دارد، بسیار ارزشمند است همچنین قرار است روندواکسیناسیون به کمک سپاه و بسیج افزایش پیدا کند و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده ای نه چندان دور هم مراکز واکسیناسیون و هم ساعات تزریق واکسن افزایش پیدا خواهد کرد.

کوهپایه زاده گفت: در نظر داریم با کمک نهادهای مذکور بتوانیم در سطح دانشگاه رکورد تزریق ۱۰۰ هزار دوز واکسن را به شرط تامین بزنیم و این حرکت، اقدامی پیشگیرانه و بسیار موثر در کنترل هر چه بهتر  اپیدمی کرونا خواهد بود.

او اظهار کرد: در بخش نظارتی هم قرار شد نیرو‌هایی از بسیج و سپاه در اختیار ما قرار بگیرد تا بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اصناف و مراکز تجمیعی واکسیناسیون و سطح شهر نظارت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد اقدامات حمایتی مثل تامین بسته‌های معیشتی برای اقشار کم درآمد، اظهار کرد: سپاه، بسیج و بنیاد مستضعفان و سایر نهاد‌های خیرین، برنامه‌ریزی‌هایی در مباحث حمایتی در این ایام در نظر دارند. در بخش آموزش ۴ کمیته تشکیل داده‌ایم؛ کمیته بهداشت، کمیته درمان، کمیته پشتیبانی و کمیته آموزش و ارتباط با مردم که در این کمیته مقرر شد همکاران ما در بهداشت به کمک سپاه تولید داده های آموزشی لازم را برای افزایش سواد مردم در بخش‌های مختلف به ویژه پاسخ دادن به سوالات مختلف در بحث واکسیناسیون ارائه دهند.

او افزود: هدف ما از تشکیل این کمیته‌ها همکاری با سپاه و بسیج استان تهران و داوطلبان هلال احمر و شهرداری مدیریت سلامت شهری تهران برای پیش بردن اهداف اصلی در حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: سامانه شبانه روزی ۶۰۷۰  آماده پاسخگویی به هموطنان و ارائه مشاوره در مورد واکسیناسیون و جانمایی در بیمارستان‌ها در شرایطی است که با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام / 

نظر شما