شناسهٔ خبر: 49005150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان غرق در ماتم و عزای عاشورای حسینی

اسلام‌آباد - ایرنا - آیین‌های سوگواری شیعیان و عاشقان اهل بیت (ع) در پاکستان به مناسبت عاشورای حسینی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار و شهرهای مختلف این کشور در غم شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان غرق در ماتم و عزا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین‌های باشکوه سوگواری روز دهم محرم‌ به مناسبت شهادت مظلومانه امام سوم و نوه بزرگوار پیامبر مهربانی (ص) روز پنجشنبه علاوه بر در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در دیگر شهرها از جمله راولپندی، لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، حیدرآباد و اسکردو برگزار شد.

تدابیر امنیتی در شهرهای پاکستان به ویژه در پایتخت این کشور پس اقدام‌ خرابکارانه امروز در شهر "بهاول نگر" واقع در ایالت پنجاب که ۲۵ زخمی بزرگداشت، تشدید شده و نیروهای امنیتی پاکستان در شهرهای مختلف به ویژه کراچی، کویته و اسلام‌آباد در حالت آماده باش بسر می‌برند.

براساس این گزارش، شهرهای مختلف پاکستان از شمال تا جنوب، شهرهای کوچک و بزرگ شاهد حضور پر شور و میلیونی عزاداران حسینی در قالب هیات های روضه خوان، دسته جات سینه زنی و زنجیر زن بودند.

عاشقان سیدالشهدا (ع) در شهر اسلام آباد و راولپندی (در حومه پایتخت) آیین مذهبی عاشورای حسینی را با چشمان گریان و فریادهای لبیک یا حسین (ع) برگزار کردند.

ایرانیان مقیم شهرهای مختلف پاکستان نیز همراه با شیعیان این کشور در سالروز شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله حسین (ع) به سر و سینه خود زده و اشک ماتم ریختند.

مراسم عاشورای حسینی در مسجد مجتمع مسکونی ایرانیان در اسلام آباد با حضور «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان، کارکنان سفارت، روسا و اعضای نهادهای ایرانی در شهرهای اسلام آباد و راولپندی همراه خانواده های خود برگزار و با ذکر مصائب و یادآوری مظلومیت سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان سینه زنی کردند.

پاکستان غرق در ماتم و عزای عاشورای حسینی

آیین مذهبی عاشورای حسینی در شهرهای مختلف پاکستان تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت. علاوه بر این به دلیل تهدیدات احتمالی تروریستی، خدمات تلفن همراه نیز در برخی از شهرها به طور موقت قطع شد.

شبکه‌های تلویزیونی پاکستان نیز امروز با قطع بخش عمده برنامه های عادی، به پوشش مراسم‌ها و دسته جات بزرگ عزاداری حسین (ع) در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد و راولپندی پرداختند.

شیعیان پاکستان و ایرانیان مقیم این کشور مراسم سوگواری روز عاشورا را امشب با برگزاری شام غریبان حسینی ادامه می‌دهند.

تلویزیون ملی پاکستان (پی‌تی‌وی) نیز مانند هرسال، مجلس شام غریبان حضرت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا را به صورت سخنرانی و روضه خوانی از شهر «کراچی» به صورت زنده پخش می‌کند.

نظر شما