شناسهٔ خبر: 48976968 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جذب هیأت علمی بومی سیاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: توجه به جذب هیأت علمی بومی از سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی وحرفه ای، آقای دکتر سید حیدر میرفخرالدینی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۱۸۱ واحد آموزشی در بیش از ۱۱۰ شهرستان فعالیت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه مناسب‌تر است که استخدام عضو هیأت علمی در هر منطقه بر اساس ظرفیت‌های بومی آنجا باشد، تأکید کرد: البته از هر جای کشور فردی دارای شرایط علمی برجسته و متقاضی استخدام در منطقه‌ای دیگر شوند، مخالفتی وجود ندارد، ولی جابجایی آن‌ها منوط به طی دوران معینی از خدمت و تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی در کنار شرایط دانشجویی و نسبت عضو هیأت علمی به دانشجو در مبداء و مقصد و شاخص‌های دیگر در هیأت اجرائی جذب اعضای هیأت علمی است. از این رو متقاضیان شرکت در زمان انتخاب اولویت‌های فراخوان به این مسأله توجه کنند.
 
آقای دکتر میر فخرالدینی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت امناء، ارتقاء رتبه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در میان دانشگاه‌های کشور اعضای هیأت علمی پیمانی برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی در مرتبه مربی و استادیار به ترتیب به حداقل ۴۰ و ۶۰ درصد، از امتیازات آیین نامه ارتقا به دانشیاری را کسب کنند.
 
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: اعضای هیأت علمی که تا پایان سال پنجم موفق به کسب امتیازات لازم جهت تبدیل وضعیت نمی‌شوند، باید تقاضای تمدید فرصت را جهت اخذ مجوز‌های لازم تا قبل از آغاز سال تحصیلی از طریق واحد‌های استانی به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال کنند.
 

نظر شما