شناسهٔ خبر: 48976603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

علی‌اکبر قارزی:

خسارت ۶۰۰ میلیارد ریال خشکسالی به گندمکاران جوینی

موج نیوز

مدیر جهاد کشاورزی جوین عنوان کرد: خسارت ناشی از پدیده مزمن خشکسالی در سال زراعی امسال سبب کاهش ۴۴ درصدی تولید گندم در این شهرستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در خراسان رضوی اعلام کرد: خسارت ناشی از پدیده مزمن خشکسالی در سال زراعی امسال به کشاورزان گندم‌کار جوینی ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

علی‌اکبر قارزی در ادامه این خبر افزود: در سال زراعی امسال ۲۸ هزار تن گندم از کشتزارهای جوین برداشت شد که ۲۲ هزار تن کمتر از تولید پارسال آن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین اضافه کرد: برداشت محصول از گندمزارهای جوین در سال گذشته ۵۰ هزار تن بود که تداوم خشکسالی و گرمای زودهنگام هوا در سال زراعی جاری سبب کاهش ۴۴ درصدی تولید گندم در این شهرستان شد.

وی اظهار کرد: امسال ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت گندم رفت و بطور میانگین از هر هکتار سه تن گندم برداشت شد.

قارزی در خاتمه و با اشاره به استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم تصریح کرد: قیمت پایه تعیین‌ شده برای خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم ۵۰ هزار ریال است که این مبلغ با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید محصول، به فروشندگان گندم در این شهرستان پرداخت می‌شود.

نظر شما