شناسهٔ خبر: 48976366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارومیه

همایش نقش عبرت های عاشورایی در تمدن سازی

همایش نقش عبرت های عاشورایی در تمدن سازی اسلامی به همت بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، در این همایش نمایندگان بسیجی دانشجویان دانشگاهها سوالات خود را در خصوص وضعیت فرهنگی جامعه و جوانان مطرح کردند.


نماینده ی مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این همایش گفت:روحانیت را به ارتباط بیشتر با مردم بخصوص جوانان فراخواند و گفت: قشر دانشجو باید با روحیه ی انقلابی به مطالعه گری در جامعه بپردازد و انتقادات خود را نسبت به جامعه و دولت ابراز وبا در نظر گرفتن خواسته ها و انتظارات رهبر معظم انقلاب پیش بروند.


حجت الاسلام و المسین دیرباز با اشاره به اینکه اختلاف نظر مسئولین نباید موجب اختلاف بین آنان شود بلکه از این تفاوتها استفاده بهینه بکنیم تا به رشد معنوی برسیم.


وی با بیان اینکه میزان فعالیت های فرهنگی در جامعه رضایت بخش نیست گفت:انگیزه فعالیت های فرهنگی به دلایل مختلف در جامعه کم شده است گفت:دانشگاهها فقط مکان علم آموزی نیست و باید فعالیت های فرهنگی نگاه ویژه ای شود.


حجت الاسلام دیرباز با اشاره به اینکه تبلیغات جهانی و فرهنگ آمریکایی غربی میخواد بر مذهب و مذهبیان غلبه کند کند و باید با کارهای فرهنگی موثر در مقابل دشمن تهاجمی عمل کنیم .


وی همچنین برنامه روحانیون و حوزه های علمیه و دانشگاهیان تاکید کرد.

نظر شما